ماجرای مرگ سارینا اسماعیل زاده چیست؟ + ویدئو

ماجرای مرگ سارینا اسماعیل زاده چیست؟ + ویدئو

به دنبال انتشار خبر مرگ یک دختر ۱۶ ساله ی کرجی به نام سارینا اسماعیل زاده در روزهای برگزاری اعتراضات، خبرگزاری میزان، رسانه رسمی قوه قضاییه، در گزارشی به ادعاهای مطرح شده درباره ی مرگ این دختر نوجوان در اعتراضات پرداخته است. این خبرگزاری همچنین ویدئویی از صحبت های مادر سارینا اسماعیل زاده درباره ی علت مرگ دخترش منتشر کرده است.

در مطلب خبرگزاری میزان آمده است:

در روزهای اخیر و در راستای پروژه کشته‌سازی رسانه‌های ضد انقلاب موارد مختلفی مشاهده شده است که مرگ افرادی که هیچ ارتباطی با حوادث اخیر نداشته است را، این رسانه‌ها به دروغ به اغتشاشات مرتبط کرده و مدعی می‌شوند که این دختران نوجوان در تجمعات بدست نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

یکی از این موارد دروغ که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت مربوط به مرگ دختری به نام نیکا شاکرمی بود که با انتشار اسناد و تصاویر مشخص شد مرگ وی هیچ ارتباطی با تجمعات اخیر ندارد و تحقیقات پلیسی و قضایی درباره علت مرگ این دختر نوجوان در حال انجام است.

اما در ادامه پروژه کشته‌سازی، پرونده‌سازی مشابهی از مرگ یک دختر در کرج به نام سارینا اسماعیل‌زاده صورت گرفته است که ادعا شده در تجمعات و بدست نیروهای امنیتی کشته شده است.

در همین رابطه حسین فاضلی هریکندی درباره جزئیات فوت سارینا اسماعیل‌زاده گفت: «در نخستین دقایق روز دوم مهرماه در حدود ۲۰ دقیقه بامداد، طی تماس تلفنی کلانتری ۱۴ رسالت کرج، گزارش یک مورد سقوط از ارتفاع به قاضی کشیک دادسرای ناحیه یک کرج ارائه شد.»

وی افزود: «پس از دریافت این گزارش بازپرس کشیک دادسرای مذکور شخصا در محل حادثه حاضر شده و با بررسی های اولیه مشخص گردید جسد متعلق به دختر نوجوانی حدودا ۱۶ ساله است که در محل ورودی پارکینگ پشتی ساختمان همسایه منزل مادر بزرگ متوفی در عظیمیه کرج قرار داشت.»

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه بلافاصله تحقیقات اولیه در این خصوص از سوی خود بازپرس از مامور کلانتری، مادر و مادربزرگ متوفی آغاز گردید، بیان داشت: «با بررسی های اولیه مشخص شده است، متوفی که به همراه مادر خود در همان شب در منزل مادربزرگ خود بودند از راه‌پله منزل مادر بزرگ، خود را به پشت بام طبقه پنجم رسانده و از آنجا پس از ورود به پشت بام همسایه به پایین پریده و طبق بررسی‌های اولیه خودکشی کرده است.»

وی با بیان اینکه تحقیقات بازپرسی از مادر ایشان مشخص کرده است که متوفی سابقه خودکشی ناموفق با مصرف قرص داشته، متذکر شد: «پلیس نیز با تماس تلفنی همسایه از موضوع سقوط از ارتفاع مطلع و به محل مراجعه کرده و با حضور اورژانس در محل مشخص گردیده که وی متاسفانه فوت نموده است.»

فاضلی هریکندی در ادامه به گزارش پزشکی قانونی در این خصوص اشاره کرد و گفت: «طبق این گزارش علت فوت، شوک ناشی از ضربه به دنبال صدمات و شکستگی های متعدد و خونریزی به واسطه سقوط از ارتفاع بوده است.»

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه منطقه وقوع این حادثه جزو مناطق بدون اغتشاش در کرج بوده و ادعاهای مطرح شده در خصوص فرد فوت شده در برخی از رسانه های معاند کذب است، یادآور شد: «خانواده متوفی شامل مادر، برادر و دایی وی نیز با حضور در شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای ناحیه یک کرج از انتشار این اخبار کذب ابراز ناراحتی کرده و خواستار صدور تکذیبیه شده‌اند.»

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۵ نظر

ورود

  • احسان مهر ۱۶, ۱۴۰۱

    واقعا باید شرم کرد.حتی اگه حقیقت داشته باشه جریان خودکشی که نداره ، حکومت و دولت باید خون گریه کنند. چه به روز این کشور آوردین که اینجوری نسل آیندمون در حال پر پر شدن هستش و فقط میگید کار ما نبوده و خودکشی کرده. همه هم از ارتفاع میپرن با قنداق اسلحه هم ضربه ای وارد نشده با باتوم تو سرشون ضربه نخورده.ای کاش متوجه میشدند که دارند مردمو عصبی تر میکنند.

  • پری مهر ۱۶, ۱۴۰۱

    آره ما هم باور کردیم یه دفعه نصف دختران این سرزمین شدن مریض و نصف دیگه شون هم با سابقه خودکشی قبلی و برای هیچ و پوچ از خونه خرابه ها می پرن پایین.

    • من مهر ۱۶, ۱۴۰۱

      یکباره مریض نشدند. وضعیت روانی جامعه سالهاست خرابه. آمار خودکشیها هیچ وقت اعلام نمی شده و کسی هم براش اهمیتی نداشت. اتفاقا تعداد خودکشیهای مردان بیشتر هم هست ولی الان رسانه ها زوم کردن روی دختران. هر خبری از مرگ یک دختر برسه یک طوری ربطش میدن به اتفاقات اخیر. نظام هم که اینقدر دروغ گفته به مردم و اینقدر وحشیانه رفتار کرده باهاشون که مردم هر خبر اینطوری رو بشنوند باورشون میشه.

  • علیرضا مهر ۱۶, ۱۴۰۱

    ظاهرا این روزها فقط دختران می میرند! لابد مرگ هم مردسالاره! کاش یکم این جماعت زن پرست در اطلاع رسانی شرف و انسانیت رو هم درنظر می گرفتند. ادعاشون هم میشه که ما دنبال برابری جنسیتی و شرایط بهتر برای همه هستیم ولی چشماشون فقط جنس مونث رو میبینه و غیر اون رو آدم حساب نمیکنه. اعتراضات مردم ایران رو که بهش اسم انقلاب زنانه دادند. خواسته های مردم رو هم که تنها به مخالفت با حجاب تقلیل دادند. شعارشون که زن، زندگی، آزادی هست. تنها کشته شده هایی هم که از نظرشون ارزش هشتگ زدن و اطلاع رسانی رو داره فقط دختران هستند. بعد از مردان انتظار دارند جونشون رو بگیرند دستشون و برن کف خیابون. هرچقدر آدم می خواد خوشبین باشه که نیت بدی پشت این کارها نیست و خودش رو قانع کنه که حالا ما هدفمون یکیه اشکالی نداره بذار هرچی دوست دارند توی رسانه ها بگن ولی آخرش به آدم احساس مورد سوء استفاده قرارگرفتن دست میده.

  • حامد مهر ۱۶, ۱۴۰۱

    دونه دونه جوونا و نوجوون هامون دارن خودکشی اجباری میشن