نجات معجزه آسای کرگدن سر به هوا بعد از تصادف با کامیون در حال حرکت + ویدئو

نجات معجزه آسای کرگدن سر به هوا بعد از تصادف با کامیون در حال حرکت + ویدئو

ویدئویی از لحظه ی برخورد یک کرگدن با یک کامیون در جاده ای در هند و نجات معجزه آسای آن از این تصادف منتشر شده است.

این ویدئو نشان می دهد که کرگدن به یک طرف کامیون در حال حرکت برخورد می کند و این برخورد باعث می شود کرگدن به دور خود بچرخد.

بعد از آن کرگدن سعی می کند فرار کند که روی زمین می افتد، اما دست آخر موفق می شود خود را به یک جای امن در میان جنگل های اطراف جاده برساند.

این تصادف در یکی از پارک های ملی هند رخ داده و ویدئوی آن روز ۹ اکتبر توسط مدیر این منطقه حفاظت شده، هیمانتا بیسوا سارما در توییتر منتشر شده است.

سارما در توییتر خود تأکید کرد که راننده ی کامیون مذکور مجازات شده است و نوشت: «کرگدن ها دوستان ویژه ی ما هستند. اجازه ی هیچگونه تعدی به محل زندگی آن ها را نمی دهیم.»

«کرگدن از این حادثه ی ناگوار جان به در برد. جلوی کامیون گرفته و راننده ی آن جریمه شد.»

به دنبال صحبت های مدیر پارک، بحثی در شبکه های اجتماعی درباره ی مقصر حادثه ی مذکور به راه افتاد و بسیاری از راننده ی کامیون دفاع کردند.

کاربری نوشته: «چطور ممکن است کسی راننده کامیون را مقصر بداند و او را جریمه کند؟ من ۱۰ بار این ویدئو را دیدم و باز هم متوجه نشدم اشتباه او چه بود.»

با این حال، رسانه های هند اعلام کردند حداکثر سرعت مجاز در این جاده ۴۰ کیلومتر بر ساعت است اما کامیون با سرعت ۵۱ کیلومتر بر ساعت در حرکت بود.

در عین حال، برخی کاربران مقصر این حادثه را کسانی دانستند که این جاده را در نزدیکی یک منطقه ی حفاظت شده ساختند. پس از آن، سارما در توییتی تأکید کرد رفع این مشکل در دستور کار قرار گرفته و قرار است یک دالان مرتفع، بر فراز منطقه حفاظت شده ساخته شود.

ساخت مسیرهای مرتفع در مناطق حفاظت شده برای دوری از زیستگاه حیات وحش منطقه، امری رایج است.

قدمت این پارک ملی به سال ۱۹۰۴ بازمی گردد، زمانی که همسر نایب السلطنه ی هند، از همسر خود خواست برای محافظت از کرگدن هایی که شهرت این منطقه از آن ها است، کاری کند. همسر نایب السلطنه این درخواست را پس از آن مطرح کرد که متوجه شد به سختی می توان حتی یک کرگدن در این منطقه پیدا کرد.

یک سال بعد، یک جنگل حفاظت شده در آن منطقه برپا شد که در ابتدا امکان بازدید از آن وجود نداشت. این جنگل طی سالیان گسترش یافت و در سال ۱۹۸۵ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • م ر مهر ۲۳, ۱۴۰۱

    اول گفتم حواست کجاست کرگدن جان،بعد گفتم کرگدن پیش خودش داره می گه اینجا زمین‌های من بود اینها از توش جاده کشیدن!