۱۲ عکسی که زندگی روزمره مردم کره شمالی را به تصویر می کشند

۱۲ عکسی که زندگی روزمره مردم کره شمالی را به تصویر می کشند

مردم کره شمالی یا همان جمهوری دموکراتیک خلق کره، زندگی سختگیرانه و کنترل شده ای دارند. مردمی این کشور که از ارتباط با دنیای بیرون محروم اند، تلاش می کنند ارتباطات خانوادگی و رسم و رسومات خود را حفظ کنند. تصاویر زیر جنبه های مختلفی از زندگی روزمره ی مردم کره شمالی را به تصویر می کشد.

۱- خانواده از جایگاه ویژه ای برخوردار است

زندگی در کره شمالی

خانواده و اجداد برای مردم کره شمالی از اهمیت زیادی برخوردارند. بسیاری از آن ها در کره جنوبی اقوامی دارند که تنها در موقعیت های محدود امکان دیدار با آن ها را دارند. در این کشور محدودیت های مسافراتی زیادی برقرار است که بخشی از آن ها به دلیل همه گیری کرونا است.

۲- تجدید دیدارهای خانوادگی میان مردم کره های شمالی و جنوبی سال ها است که متوقف شده

زندگی در کره شمالی

سپتامبر گذشته کره جنوبی پیشنهاد کرد برنامه ی تجدید دیدار میان خانواده هایی که از بعد از جنگ کره از یکدیگر جدا شدند، از سر گرفته شود، اما کره شمالی نپذیرفت. این تجدید دیدارها در سال ۲۰۱۹ به دلیل بحث های هسته ای گسترده و بعدتر نیز همه گیری کرونا، متوقف شد.

۳- هنوز از به جا آوردن رسم و رسومات به همراه همسایه های خود لذت می برند

زندگی در کره شمالی

کیمچی یک خوراک سنتی کره ای است که با ترشی سبزیجات درست و به همراه اغلب غذاها صرف می شود. سال گذشته کاهش محصولات کشاورزی بسیاری از خانواده ها را از لذت کیمجانگ، فرآیند درست کردن کیمچی که هر ساله انجام می شود، محروم کرد.

۴- رهبر کره شمالی نظام آموزشی را با تمرکز بر علم گسترش داد

زندگی در کره شمالی

در دوران حکومت کیم جونگ اون، کره شمالی نظام آموزشی خود را با تمرکز بر سیستم STEM برای حمایت از کودکان به مدت ۱۲ سال توسعه داد (سیستم آموزشی STEM بر خلاف سایر نظام های آموزشی که بر روی ریاضیات و علوم تأکید می کنند، بر علم و فناوری، مهندسی و ریاضی و ارتباط این ها با یکدیگر تأکید ویژه دارد.)

۵- مردم برای تماشای گونه های حیوانی کشورهای مختلف به باغ وحش می روند

زندگی در کره شمالی

باغ وحش مرکزی پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی، دهه ها یکی از مقاصد گردشگری مردم این کشور بوده است. در سال ۲۰۱۶ جاذبه ی اصلی باغ وحش، «غرفه سگ ها» بود که نژادهای مختلفی از سگ در آن به نمایش درآمده بود.

۶- همه گیری کرونا تقاضا برای طلاق را افزایش داد

زندگی در کره شمالی

فشارهای اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا، تقاضا برای طلاق را افزایش داد. در کره شمالی طلاق را امری «ضد سوسیالیستی» و زمینه ساز «ناآرامی های اجتماعی» می دانند، به همین دلیل زوج های کره شمالی برای گرفتن طلاق از رشوه استفاده می کنند.

۷- نظام طبقاتی «سانگبون» مردم را به طبقات اجتماعی مختلف تقسیم می کند

زندگی در کره شمالی

در کره شمالی از یک نظام طبقاتی به نام «سانگبون» استفاده می شود که مردم را به طبقات مختلف تقسیم می کند: وفادار، مردد و دشمن. زنان و دیگر گروه هایی که در حاشیه قرار دارند، اغلب مورد سوء رفتارهای جنسیتی، جنسی و حقوق بشری قرار می گیرند.

۸- مردم به ملی گرایی و ستایش رهبران حکومتی تشویق می شوند

زندگی در کره شمالی

به جمعیت ۲۸ میلیونی کره شمالی از کودکی یاد داد می شود تا رهبر کشور را همچون خدایی قدرتمند بپرستند. بسیاری از آن ها در ملأعام به ستایش کیم جونگ اون می پردازند، اما از آنجایی که مخالفان به کار در اردوگاه های اجباری یا مرگ تهدید می شوند، سخت می شود فهمید این ستایش تا چه حد واقعی هستند.

۹- برای قدرت نظامی کشور جشن برگزار می شود

زندگی در کره شمالی

مردم کره شمالی هر ساله تأسیس ارتش خلق کره را جشن می گیرند. این جشن امسال در روز ۸ فوریه برگزار می شود و پیش بینی می شود کیم جونگ اون دستور آزمایش یک کلاهک هسته ای را در این روز صادر کند.

۱۰- پروپاگاندا نیروی غالب در کشور است

زندگی در کره شمالی

پروپاگاندا نقشی کلیدی در حفظ ایده آل های ملی گرایانه ی کشور دارد. در امتداد منطقه غیرنظامی کره که کره های شمالی و جنوبی را از یکدیگر جدا می کند،، روستای خوش منظره ای در سمت کره شمالی با هدف ترغیب مردم کره جنوبی به مهاجرت به کره شمالی برپا شده است. مردم کره شمالی از آن با نام «روستای صلح» یاد می کنند اما مردم کره جنوبی به آن «روستای پروپاگاندا» می گویند.

۱۱- رهبر کره شمالی از قدرت پروپاگاندا برای جلب حمایت در زمان سختی و مشکلات استفاده می کند

زندگی در کره شمالی

کیم جونگ اون برای تأکید بر ایده آل های خود در مقوله ی خودکفایی کشور و امور نظامی آن از کنگره حزب کارگران کره شمالی بهره می گیرد. در سال ۲۰۲۲، کیم جونگ اون خواستار راه اندازی یک کمپین پروپاگاندایی جدید جهت تقویت روحیه ملی در میانه ی مشکلات اقتصادی شد.

۱۲-  سفر بدون اجازه تخلف بزرگی است

زندگی در کره شمالی

سفر در خاک کره یا به بیرون آن بدون کسب اجازه، غیرقانونی است. برخی از مردم کره شمالی با به خطر انداختن جان خود، به کره جنوبی گریخته اند، چون ترک بدون اجازه ی کشور تخلف بزرگی محسوب می شود.

منبع: insider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۳ نظر

ورود