بلوجونیور، راهکاری برای آموزش مسائل مالی به فرزندان

بلوجونیور، راهکاری برای آموزش مسائل مالی به فرزندان

تقریبا اغلب پدر و مادرها همزمان با رشد کودک خود و رسیدن آنها به سنین پنج، شش سالگی با چالش آموزش مسائل مالی به فرزندشان مواجه شده‌اند و پرسش‌هایی زیادی در ذهن‌شان ایجاد می‌شود. سوالاتی مثل: چه راهکارهایی برای آموزش درست و صحیح مدیریت مالی و پس‌انداز کردن به فرزندمان داریم؟ اصولا از چه سنی بچه‌ها این آموزش‌ها را یاد می‌گیرند و از چه زمانی باید شروع کنیم؟

آموزش مسائل مالی و نحوه مدیریت آن یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که هر پدر و مادری طی تربیت فرزند خود با آن دست‌وپنجه نرم ‌می‌کند و نبود یک برنامه یا سیستم کارآمد، همواره پیمودن این مسیر را برای آن‌ها با موانع و مشکلاتی همراه می‌کند. کودکان تقریبا از سنین ۵ یا ۶ سالگی می‌توانند مسائل ساده مربوط به پول را یاد بگیرند و برای مسئولیت‌های بیشتری در این زمینه آماده شوند. برای مثال به احتمال زیاد با این موقعیت مواجه شده‌اید که هنگام پرداخت خرید‌ها فرزندتان اصرار کند که او پرداخت کند یا مدیریت پول تو جیبی به‌خاطر نبودن برنامه منظم برایش دشوار باشد و از طرفی کنترل آن نیز شما را به زحمت بیندازد. امروز می‌خواهیم به معرفی و بررسی یکی از راهکارها و برنامه‌هایی بپردازیم که به والدین در مدیریت مسائل مالی کودکان و نوجوانان کمک زیادی می‌کند. این راهکار بلوجونیور نام دارد و توسط بلوبانک طراحی شده است.

بلوجونیور چیست؟

سرویس بلوجونیور یکی از قابلیت‌های بلوبانک است که برای کودکان ۷ تا ۱۴ سال طراحی شده است. این سرویس که در قالب یک اپلیکیشن ارائه شده است، به شما امکان می‌دهد که به صورت آنلاین و بدون احتیاج به مراجعه حضوری برای فرزندتان حساب بانکی باز کنید و کارت بانکی برای او دریافت کنید و علاوه بر این، به‌صورت موثری بر حساب بانکی او نظارت داشته باشید. از این طریق فرزند شما به‌وسیله تجربه یک حساب بانکی مستقل و واقعی، مسائل ابتدایی مالی را یاد می‌گیرد و شما نیز به‌راحتی از دغدغه استقلال مالی او آسوده می‌شوید. این سرویس در واقع از دو بخش تشکیل شده است که یکی توسط والدین مدیریت می‌شود و یکی توسط فرزند. در بخش مربوط به فرزند، آن‌ها می‌توانند تراکنش مالی داشته باشند، پاداش‌های متنوع دریافت و پس‌انداز کنند و از خدمات بانکی استفاده کنند. سوی دیگر این ماجرا والدین فرزند هستند که یکی از آنها می‌تواند، از طریق اپلیکیشن موجود در گوشی خود نظارت کاملی به حساب بانکی فرزند داشته باشد و با بررسی ورود و خروج مبالغ از حساب کودک، ناظر بر جریان مالی فرزندان خود باشند.

بلوجونیور، راهکاری برای آموزش مسائل مالی به فرزندان

بلوجونیور چگونه کار می‌کند؟

برای بهره‌مندی از چنین سرویسی ابتدا باید شما به عنوان پدر یا مادر کودک، کاربر بلوبانک باشید. پس از ایجاد حساب بلو برای خود، اکنون می‌توانید با نصب اپلیکیشن بلوجونیور برای فرزندان خود نیز حساب بانکی باز کنید. بنابراین اپلیکیشین بلوجونیور را دانلود می‌کنید و در قسمت والدین، اطلاعات حساب بلوبانک خود را ثبت می‌کنید و پس از آن با کلیک بر روی گزینه افزودن فرزند و ثبت اطلاعات هویتی او، این اطلاعات و صحت رابطه والد و فرزند تایید می‌شود. بدین ترتیب حساب بلوجونیور فرزند شما فعال می‌شود و طی ۲ یا ۳ روز کاری یک کارت بانکی با طراحی زیبا و متفاوت برای فرزندتان ارسال می‌شود. ضمنا این اپلیکیشن به گونه‌ای طراحی شده است که برای کودک جذاب باشد و همچنین با محیطی ساده استفاده از آن برای کودکی که تا به‌حال آموزشی مربوط به مسئال مالی ندیده است، آسان و راحت باشد.

با این سرویس برای حداکثر چهار فرزند می‌توانید حساب بانکی باز کنید و به هرحساب دسترسی جداگانه داشته باشید. اما باید توجه داشته باشید که تنها یک نفر از بین پدر یا مادر می‌تواند به حساب بانکی فرزندان دسترسی داشته باشد و نظارت هردو نفر بر یک حساب، ممکن نیست.

بلوجونیور چه کارهایی می‌کند؟

دو مورد از مهم‌ترین قابلیت‌های این سرویس که به آشنایی بیشتر شما با آن نیز کمک می‌کند، قابلیت «پاداش» و «قلک» است. پاداش دادن به فرزند در ازای کار‌های خوب و یا انجام دادن وظایفش علاوه بر استمرار و تداوم به آموزش اهمیت و ارزش پول نیز کمک می‌کند. در اپلیکیشن بلوجونیور گزینه‌ای تحت عنوان «پاداش» تعبیه شده است که والدین می‌توانند در آن فعالیت‌های مختلف و برای هر کدام مبلغی را به عنوان پاداش تعریف کنند؛ به این ترتیب فرزند پس از انجام هرکدام از فعالیت‌ها توسط اپلیکشین والدین خود را مطلع می‌کند و در سوی دیگر با تایید نهایی توسط والدین مبلغی که مشخص کرده‌اند به صورت خودکار به حساب فرزندشان واریز می‌شود. همچنین والدین برای هر فعالیت می‌توانند امتیازی را لحاظ کنند تا فرزند از کیفیت انجام کار خود مطلع شود و برای بهتر شدن آن تلاش کند.

قابلیت بعدی «قلک» نام دارد که آموزش پس‌انداز را به کاری راحت و لذت‌بخش تبدیل می‌کند. در این بخش می‌توان با تعریف یک هدف مشخص توسط والدین یا خود فرزند، فضایی را برای پس‌انداز خواسته‌های کودکان مانند خرید اسباب بازی، اسکیت، دوچرخه و… تعریف کرد و به کمک آن برای آموزش پس‌انداز و مزیت‌های آن به کودک از همان سنین که به عنوان بهترین دوره یادگیری محسوب می‌شود ، بیشترین بهره را برد.

چنانچه آموزش مسائل مالی به کودک‌ و فرزندتان برای شما هم یک دغدغه ذهنی و چالشی مهم محسوب می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم تا اپلیکیشن بلوجونیور را امتحان کنید.

چگونه حساب بلوبانک باز کنیم؟

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود