هشدار مدیرعامل شرکت کاله: «ایران تا سال ۲۰۲۶ واردکننده لبنیات می‌ شود» + ویدئو

هشدار مدیرعامل شرکت کاله: «ایران تا سال ۲۰۲۶ واردکننده لبنیات می‌ شود» + ویدئو

غلامعلی سلیمانی، بینانگذار و مدیرعامل شرکت کاله هشدار داد ایران تا چند سال آینده به وارد کننده لبنیات تبدیل خواهد شد. سلیمانی با بیان اینکه ایران در سال ۱۳۵۶ حدود ۱۸۰ هزار تن پنیر و ۲۴۰ هزار تن شیر خشک وارد می‌ کرد اما امروز بیش از ۷۰۰ میلیون دلار صادرات داریم‌، هشدار داد تصمیمات اقتصادی اشتباه مسئولان، کشور را تا سال ۲۰۲۶ به دوران واردات محصولات لبنی بازخواهد گرداند.

غلامعلی سلیمانی مدیرعامل شرکت کاله کیست؟

غلامعلی سلیمانی در سال ۱۳۲۵ در شهر آمل متولد شد. او بنیانگذار هلدینگ سولیکو است که ۲۰ زیرمجموعه دارد.

پدرش وکیل پایه یک دادگستری و مادرش خانه دار بود.

دوران دانشگاه خود را در دوران پهلوی در دانشگاه ملی ایران (دانشگاه شهید بهشتی) پشت سر گذاشت و موفق شد لیسانس رشته ریاضی را دریافت کند و در سال ۱۳۵۰ فارغ‌ التحصیل شد.

پس از گذراندن دوران سربازی، کار خود را با تدریس خصوصی شروع کرد تا اینکه در سال ۱۳۵۲ شروع به فروش لوازم یدکی ماشین کرد.

در سال ۱۳۵۶ در محلی که در حال حاضر شرکت و کارخانه کاله تاسیس شده است اقدام به فروش شیر گاو می کرد، مکانی که از خواهر بزرگترش اجاره کرده بود و بعد از مدتی اقدام به پخش سوسیس و کالباس از یک شرکت تولید کالباس به نام گیلان کرد.

غلامعلی سلیمانی تا سال ها به کار توزیع و پخش سوسیس و کالباس مشغول بود و کم کم موفق شد که شرکتی در شهر شیراز به نام دمس تاسیس کند.

بعد از انقلاب وزیر وقت آن زمان از غلامعلی سلیمانی خواست که به جنوب کشور برود و در زمینه محصولات دریایی نیز فعالیت کند و اینگونه شد که به شهر بوشهر رفت.

او در سال ۱۳۷۰ شرکت لبنی کاله را به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت‌های کشورمان تاسیس کرد.

سلیمانی در حال حاضر صاحب ۴۰ شرکت و کارخانه است. او توانسته با شرکت های بزرگ و معتبر اروپایی در زمینه مواد غذایی همکاری داشته باشد و قراردادهای دو جانبه امضا کند. و در دوران تحریم نیز همکاری خود را با کشورهای اروپایی ادامه داده است.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود