رونمایی از یونیفرم مخصوص سربازان زن اوکراینی برای اولین بار

رونمایی از یونیفرم مخصوص سربازان زن اوکراینی برای اولین بار

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد اوکراین برای نخستین بار لباس نظامی برای سربازان زن را تصویب کرده است. این وزارتخانه روز شنبه اعلام کرد که یونیفرم های خدمت تابستانی را برای سربازان زن تصویب کرده است و آن ها اکنون “رسماً” وارد خدمت شده اند.

رونمایی از یونیفرم سربازان زن در اوکراین

اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین گفت که این یونیفرم ها به زودی در اختیار نیروهای اوکراینی قرار خواهد گرفت و افزود که این وزارتخانه برای معرفی جلیقه های ضد گلوله مخصوص زنان نیز تلاش می کند.

رزنیکوف تصریح کرد: «ما در حال حاضر اولین نمونه های جلیقه ضد گلوله بدن زنان را داریم. آن ها برای انطباق با مشخصات فنی مورد مطالعه قرار می گیرند. پس از همه آزمایش ها و تاییدیه های مربوطه، نمونه های اولیه جلیقه های ضدگلوله را تایید خواهیم کرد. در نهایت، مدافعان ما نه تنها قادر به دریافت یونیفرم های میدانی، بلکه تجهیزات حفاظت شخصی مطابق با داده های آنتروپومتریک خود خواهند بود».

رونمایی از یونیفرم سربازان زن در اوکراین

رونمایی از یونیفرم سربازان زن در اوکراین

رونمایی از یونیفرم سربازان زن در اوکراین

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرده است که حدود ۴۲,۰۰۰ زن در نیروهای مسلح اوکراین خدمت می کنند، از جمله حدود ۵,۰۰۰ زن در خطوط مقدم. به گزارش شبکه خبری سی بی اس، با این وجود، پیش از این هیچ لباس استانداردی برای سربازان زن در این کشور وجود نداشت و زنان سال ها کت، شلوار و حتی لباس زیر مردانه دریافت می کردند.

اولگا اوشاکووا، سرباز زن اوکراینی در این باره می گوید: «مهم ترین مشکل زنان در ارتش فقدان وسایل زنانه مانند یونیفرم، لباس زیر و کفش است. همه چیز به سبک مردان است. اندازه ها اغلب بزرگ تر هستند و همه چیز باید تا شود».

یک سرباز اوکراینی نیز به دیلی بیست گفته که زنان اوکراینی اغلب باید “کفش های مردانه ای بپوشند که بیش از حد بزرگ هستند” یا با “شلوارهای بزرگ” بدوند که آن ها را کند می کند. این سرباز می گوید: «اما سخت ترین کار این است که با جلیقه ضدگلوله استاندارد و ۳۰ پوندی ارتش بدویم – جلیقه ای که هیچ گاه با سینه هایی مانند سینه من کاملاً فیت نمی شود».

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۸ نظر

ورود

  • aa مرداد ۱۷, ۱۴۰۲

    ممنون

  • هاشم مرداد ۱۷, ۱۴۰۲

    خیلی ظلم بزرگیه که زنها به خدمت اجباری برن من از رییس جمهور اکراین میخواهم سریعا صلح کند چقدر باید به خاطر امریکا ودول غربی خون باید داد کشور رو نابود کردی

    • Mahdi مرداد ۱۷, ۱۴۰۲

      رئیس جمهور آمریکا هم بخاطر حرف شما میگه چشم به روی چشمم

  • meti مرداد ۱۷, ۱۴۰۲

    حالا اگه روسا بودن خودتونو پاره میکردید که نگا چ بدبختن .نیرو ندارن .بوق و کرنااااااااااااا/ الان اینا مرد ندارن زنارو ب زور میبرن وسط میدون ، چه زیباست !!!

  • Mahdi مرداد ۱۷, ۱۴۰۲

    رفتن به خدمت خانمها ظلمه،بعد پسر بدبخت بره،ظلم نیست؟
    میره مرد بشه؟
    برابری باید برای همه باشه،همونقدر که مردان باید ازکشور شون دفاع کنن،خانمها هم وظیف دارن برای کشورشون بجنگند.
    در ضمن زلنسکی برای غرب نمیجنگه،برای استقلال کشورش میجنگه،اگه فردا روز خدایی نکرده کشوری به ایران حمله کرد،اتتظار دارین برای اینکه کسی کشته نشه بیخیال استقلال و تمامیت ارضی کشور شد؟؟؟

  • شاه پور مرداد ۱۷, ۱۴۰۲

    خوب است در راه جنگ وطن میمیرند در غرب خود فروشی نمکنند

  • ناشناس مرداد ۱۸, ۱۴۰۲

    اگر در ایران زنان و دختران به خدمت سربازی می رفتند یک عدده …مثل اینترنشنال می گفتند در ایران به زنان ظلم می شود چرا که آنها را به خدمت سربازی می برند حال در قبال سربازان اوکراین لال شده اند

  • Red مرداد ۱۸, ۱۴۰۲

    درود به‌ شرافت آقای زلنسکی که همه جوره پشت مردمش ایستاده