شادترین و دشوارترین سال های ازدواج کدام هستند؟

شادترین و دشوارترین سال های ازدواج کدام هستند؟

همه ی زوج ها نمی دانند که برای حفظ زندگی مشترک به تلاش هر دو سمت ازدواج نیاز است. بخش قابل توجهی از ازدواج ها کمتر از ۱۰ سال دوام می آورند. اما محققان در پژوهش های خود توانسته اند شادترین و دشوارترین سال های ازدواج را پیدا کنند.

سال سوم

برخی معتقدند عشق تنها ۳ سال دوام می آورد. بعد از آن یک زوج یا از یکدیگر جدا می شوند و یا رابطه ی آن ها دیگر به ایده آلی سابق نخواهد بود. در حقیقت، در یک رابطه عاطفی، بعد از ۳ سال افراد ضعف های شریک عاطفی شان را بیشتر می پذیرند و بنابراین بیشتر احساس راحتی می کنند.

یک مسأله ی شایع دیگر این است که در سال سوم ازدواج، یک زوج تصمیم به بچه دار شدن می گیرند، که به دنبال آن رابطه ی آن ها مستحکم تر می شود. سال سوم ازدواج را شادترین سال زندگی مشترک می دانند.

سال پنجم

سر و کله ی اولین مشکلات واقعی در زندگی می تواند از سال پنجم ازدواج پیدا شود. در این مدت فرزندان خانواده هنوز کوچک هستند و به توجه زیادی نیاز دارند. مدیریت همزمان شغل، کارهای خانه و دیگر مشکلات روزانه بسیار دشوار است.

بعد از ۵ سال زندگی مشترک است که زوج ها رفته رفته به طلاق فکر می کنند و به سراغ وکیل می روند. این سال را سخت ترین سال زندگی مشترک می دانند.

سال هفتم

اگر زوجی ۵ سال با یکدیگر بمانند، یک مانع دیگر بر سر راه خود خواهند داشت؛ هفتمین سال ازدواج که متخصصان به آن «خارش ۷ ساله» می گویند. از این زمان زندگی مشترک یکنواخت و روتین می شود. ممکن است مشکلات مالی، مسائل مربوط به فرزندان و کشمکش هایی هم بر سر نحوه ی تقسیم کار وجود داشته باشد.

این دوره بسیار دشوار است. اگر همسران بتوانند با همراهی یکدیگر از آن عبور کنند، بعد از آن زندگی مشترک شاد و مستحکمی پیش روی خود خواهند داشت.

و اگر به دنبال ازدواجی مستحکم هستید این نکات را در نظر داشته باشید:

– تحقیقات نشان داده زوج ها بیشتر در بهار و پاییز تقاضای طلاق می کنند. پیش از آن سعی می کنند به ازدواج خود فرصت دوباره ای دهند. اگر مؤثر نباشد، دیگر طلاق اجتناب ناپذیر نخواهد بود.

– متخصصان با انجام آزمایشی بر روی زوج های جوان پی بردند حتی بحث درباره ی فیلم و سریال هم می تواند ریسک طلاق را به نصف برساند. بنابراین داشتن گفتگوی مناسب با یکدیگر درباره ی مشکلات زندگی مشترک خود می تواند ازدواج تان را حفظ کند.

– هر چه خواهر و برادر بیشتری داشته باشید احتمال تجربه ی طلاق در دوران بزرگسالی کمتر می شود. دانشمندان مدعی اند کسانی که در خانواده ی پرجمعیت بزرگ می شوند مهارت بیشتری در برقراری رابطه دارند. این مهارت در آینده می تواند به حفظ زندگی مشترک آن ها کمک کند.

– اگر در حین دعوا یکی از شرکای زندگی حاضر به گوش کردن نباشد، ریسک طلاق بسیار بالا می رود.

– زوج هایی که زیاد بر سر مسائل مالی با یکدیگر دعوا می کنند احتمال جدایی آن ها بیشتر است، حتی اگر درآمد هر دوی آن ها بالا باشد.

– تحقیقات می گوید کسانی که تحصیلات بالاتری دارند احتمال طلاق در آن ها کمتر است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود