چند تکنیک ساده برای بلند کردن گربه ها به شکل صحیح و اصولی

چند تکنیک ساده برای بلند کردن گربه ها به شکل صحیح و اصولی

کسانی که گربه دارند می دانند که دوست پشمالوی کوچک شان همیشه مایل به بلند شدن نیست. گاهی سعی می کنید گربه ی خانگی تان را بلند کنید اما دست آخر جای چنگ آن روی دست ها و صورت تان باقی می ماند. بلند کردن و نگه داشتن یک گربه به سادگی و بدون چنین عواقبی قابل انجام است، به شرط آنکه روش صحیح آن را یاد بگیرید.

اول ببینید که آیا گربه تان مایل به بلند شدن هست

چه قصد ابراز علاقه به گربه تان را داشته باشید و چه وقت دادن دارویش رسیده باشد، بلند کردن گربه ها کاری است که باید با ظرافت انجام شود. اگر آن را به درستی انجام دهید، همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت و می توانید بدون چشیدن طعم چنگ های گربه تان آن را بلند کنید. روش کار بسیار ساده و سرراست است: باید کاری کنید که گربه تان هم از قبل از بلند شدن و هم زمانی که در دستان شما است، احساس راحتی و امنیت کند.

اگر کسی بخواهد شما را در آغوش بگیرد، اولین چیزی که انتظار دارید انجام دهد چیست؟ اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید گربه تان با بغل شدن موافق است. ابتدا با احتیاط دستان خود را به سمت گربه تان ببرید. با این کار گربه تان می تواند اول انگشتان تان را بو کند. به علاوه اگر می ترسید که گربه تان شما را چنگ بکشد، می توانید فوراً خود را عقب بکشید.

فعلاً فقط باید گربه تان را نوازش کنید. سعی کنید گونه ها یا زیر چانه اش را نوازش کنید. این کار را با ملایمت انجام دهید. اگر دیدید که گربه تان راضی است و اجازه ی نوازش کردنش را به شما می دهد، در ادامه می توانید بغلش کنید. اگر راضی نبود، بهتر است آن را به حال خودش بگذارید.

حالا می خواهیم ببینیم که چطور می توان گربه را به شکل اصولی بلند کرد.

تکنیک شماره ۱

نکته ی اصلی در بلند کردن گربه ها به شکل ایمن این است که طوری این کار را انجام دهیم که گربه احساس کند تکیه گاه کامل و درستی دارد. برای این منظور می توانید یک دست خود را روی قفسه ی گربه و دست دیگر خود را روی شکم آن قرار دهید. سپس گربه را به آرامی بلند کنید. با این روش، گربه دیگر از زیر بغل آویزان نمی شود.

اگر گربه احساس راحتی کند، با پاهای پشتی خود به هوا لگد نمی زند و این امر احتمال چنگ کشیدن گربه تان را هم کم می کند. حالا برای جلوگیری از فرار کردن گربه باید فشار اندکی به بدن آن وارد کنید. اگر گربه در دستان تان قرار دارد، توصیه می شود آن را نزدیک به بدن خود نگه دارید.

بعد از آن اگر می خواهید گربه بی حرکت بماند، مثلاً برای گرفتن ناخن هایش یا هر کار دیگری، می توانید آن را به بدن خود نزدیک تر کنید. از این کار نترسید، چون دردی برای گربه ندارد و در حقیقت باعث می شود احساس امنیت و محافظت شدن کند و بنابراین دست از حرکت برمی دارد.

تکنیک شماره ۲

یک روش دیگر برای نگه داشتن گربه این است که آن را از قسمت شکم و باسن بگیرید و همزمان مطمئن شوید که سر آن در زیر دست تان قرار گرفته. اگر تا به حال یک توپ فوتبال را در دست گرفته باشید، این روش هم به همان شکل است.. در این حالت می توانید گربه را محکم به قفسه سینه ی خود هم بچسبانید تا احساس امنیت کند.

در یک موقعیت اورژانسی یا وضعیتی که در آن باید سرعت عمل داشته باشید، این روش احتمال بهترین راه برای بلند کردن گربه تان است. چرا که هم مؤثر و ایمن است و هم این مزیت را دارد که یکی از دست هایتان همیشه پشت گربه قرار می گیرد و به همین دلیل کنترل پاهای پشتی گربه و جلوگیری از چنگ کشیدن آن راحت تر می شود.

تکنیک شماره ۳

این روش به کمترین تلاش از سمت ما نیاز دارد چون بخشی از آن توسط خود گربه انجام می شود. برای شروع به گربه ی خود نزدیک و اجازه دهید از یکی از شانه هایتان بالا رود. وقتی گربه شروع به بالا رفتن کرد، کافی است یک دست خود روی باسن گربه قرار دهید تا تکیه گاه بیشتری داشته باشد. با دست دیگرتان پشت گربه را محکم به سمت خود فشار دهید تا احساس امنیتی که قبلاً صحبتش را کردیم را به آن دهید.

برای پایین آوردن گربه کافی است به سمت نزدیک ترین سطح، مثلاً زمین، میز یا تخت، خم شوید. گربه خود متوجه می شود که باید پایین بیاید و می چرخد و با پاهایش روی آن سطح می پرد.

تکنیک شماره ۴

این روش بسیار شبیه به کاری است که معمولاً هنگام نگه داشتن یک نوزاد انجام می دهیم. برای شروع، گربه را بلند کنید. یک دست خود را روی قفسه سینه ی آن قرار دهید. دست دیگرتان روی باسن گربه قرار می گیرد و تکیه گاهی برای بلند کردن گربه است. بعد از آن اجازه دهید گربه روی دست شما به پشت خود دراز بکشد و دست دیگرتان را روی قفسه سینه ی آن قرار دهید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که این روش را باید تنها زمانی انجام دهید که گربه به شما اعتماد دارد و شما و گربه همدیگر را به خوبی می شناسید. در غیر اینصورت، بهتر است از تکنیک دیگری استفاده کنید یا خود را برای چنگ های گربه آماده کنید.

کارهایی که هرگز نباید انجام دهید

همانطور که روش های صحیحی برای بلند کردن و نگه داشتن یک گربه وجود دارد، روش های نامناسبی هم برای این کار وجود دارد که می تواند باعث صدمه دیدن حیوان خانگی تان شود. مثلاً هرگز نباید گربه ی خود را از زیربغلش نگه دارید و انگشتان خود را تکیه گاه آن کنید. این شیوه نه تنها گربه را در حالت ناراحتی قرار می دهد، بلکه خطرناک هم هست.

در قسمتی که پاهای جلویی گربه به تن آن متصل شده اند یک ماهیچه وجود دارد. اگر گربه را به این شکل بلند کنید تمام وزن گربه تنها به آن قسمت وارد می شود و این امر می تواند به گربه صدمه بزند و برای آن دردآور باشد.

بلند کردن گربه با پاهای جلویی آن هم کار اشتباهی است. در این حالت گربه از ترس سقوط شروع به تکان دادن پاهای عقبی خود می کند و ممکن است به شما هم چنگ بکشد.

منبع: brightside
۱۱ نظر

ورود