وایرال شدن ویدئوهای «مسیح» ساخته شده توسط هوش مصنوعی که تهدید به نفرین می کند + ویدئو

وایرال شدن ویدئوهای «مسیح» ساخته شده توسط هوش مصنوعی که تهدید به نفرین می کند + ویدئو

پای حضرت مسیح هم به تیک تاک باز شده و او تاکنون با ۷۰ ویدئو بیش از ۹ میلیون لایک در این شبکه اجتماعی دریافت کرده است.

حساب تیک تاکی Daily Believer ویدئوهایی ساخته شده توسط هوش مصنوعی منتشر می کند که در آن ها حضرت مسیح با شمایلی شبیه به نقاشی ای قدیمی به نام «سر مسیح» اثر وارنر سلمن، نقاش آمریکایی، با موهای بلند، ریش و چشمان آبی رنگ به تصویر کشیده می شود.

در این ویدئوها مسیح ساخته شده توسط هوش مصنوعی به مخاطبان خود می گوید که اگر به خدا اعتقاد دارند، باید آن ویدئو را برای خانواده و دوستان خود ارسال کنند و یک کامنت «اعتقاد دارم» هم بگذارند.

و کاربرانی که سرپیچی کنند را مسیح دیجیتالی تهدید به «لعن و نفرین» می کند.

بیشتر این ویدئوها هم با «آهای» گفتن مسیح آغاز می شوند.

برندن دین، استاد مطالعات دینی دانشگاه آیووای آمریکا می گوید: «به نظر من این پدیده ی تیک تاکی که در آن به تماشاگران وعده ی کامیابی در برابر اشتراک گذاری ویدئوهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی از حضرت مسیح داده می شود، نزدیک به همان چیزی است که به عنوان “انجیل کامیابی” شناخته می شود، باوری در دین مسیحیت که می گوید خداوند ایمان افراد را با نعمت هایی از جنس دنیای فانی پاداش می دهد، مانند سلامتی و ثروت.»

ویدئویی با عنوان «به خانه خوش آمدی مسیح» در بالاترین پست حساب تیکی تاکی Daily Believer پین شده که پربازدیدترین ویدئوی این حساب است. این ویدئو تاکنون بیش از ۲۲/۲ میلیون بازدید داشته است.

در کپشن ویدئو آمده: «این ویدئو یک مهمان ویژه برایت دارد. او کسی است که خیلی خوب می شناسمش. اسمش مسیح است. او آماده است تا وارد زندگی ات شود، از خانواده ات محافظت کند و با عشق خودش قلبت را پاک کند.»

این ویدئو کاربرانی که از اشتراک گذاری آن با خانواده و دوستان شان خودداری کنند را به لعن و نفرین تهدید می کند.

مسیح ساخته شده توسط هوش مصنوعی در این ویدئو با اشاره به بخشی از صحبت های حضرت مسیح در انجیل متی می گوید: «اگر سرپیچی کنی یادت باشد که او چه گفت: “اگر مرا در برابر خودم انکار کنی، تو را در برابر خداوند انکار خواهم کرد.”»

حساب تیکی تاکی Daily Believer بیشتر از ۸۱۳ هزار دنبال کننده دارد و تاکنون مجموعاً بیش از ۹/۲ میلیون لایک دریافت کرده است.

در سال های اخیر دین مسیحیت به یکی از جستجوهای محبوب در شبکه اجتماعی تیک تاک بدل شده و ویدئوها و حساب های کاربری زیادی مختص به آن ساخته شده است.

در سال ۲۰۲۰، تیک تاکری به نام فلیشا که خود را خدا ناباور خوانده بود، ادعا کرد که بعد از تماشای ویدئوهایی مانند «مسیح تیک تاک» به خدا ایمان آورده است.

این کاربر از دنبال کنندگان خود درخواست «کمک» داشت چرا که با توجه به مدت ها خدا ناباور بودنش، حالا دچار کشمکشی درونی شده بود.

او در ویدئویی در اینباره گفت: «حالا واقعاً احساس سردرگمی می کنم چون تنها چیزی که می بینم ویدئوهایی است که درباره ی خداوند و مسیح اند. یک شب واقعاً دعا کردم و نمی دانم چرا. فکر می کنم به کمک احتیاج دارم چون نمی دانم از کجا باید شروع کنم. نمی دانم که چطور باید این کار را انجام دهم. اگر شما بچه ها ادعا دارید که خدا خیلی دوستم دارد، نمی فهمم که چرا بارها انکارش کرده ام.»

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود