ترفندهای مد و زیبایی زنان ایتالیایی که استایل آن ها را زبانزد کرده است

ترفندهای مد و زیبایی زنان ایتالیایی که استایل آن ها را زبانزد کرده است

شهر میلان در ایتالیا را پایتخت مُد و فشن دنیا می دانند. ایتالیایی ها به طور کلی در دنباله کردن ترندهای مُد ماهرند و می دانند که چطور پوشش خاص و برجسته ای داشته باشند. زنان ایتالیایی معمولاً در استایل خود تمرکز را بر زنانگی می گذارند و توجه زیادی به جزئیات و زیورآلات دارند.

در ادامه از ترفندهایی خواهیم گفت که زنان ایتالیایی برای داشتن یک استایل جذاب استفاده می کنند.

۱- ترسی از استفاده از انگشترهای متعدد ندارند

زنان اغلب شیفته ی زیورآلات اند، اما زنان ایتالیایی شیوه ی ویژه ای برای استفاده از زیورآلات دارند. دنباله روهای مُد اغلب از شلوغ کردن استایل خود با زیورآلات متعدد می ترسند، اما در ایتالیا بسیاری از اوقات زنانی را می بینید که همزمان از چندین  و چند انگشتر مختلف استفاده کرده اند. با این حال، این امر که شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسد، نمونه ای عالی از استایل «باروک» است.

زنان ایتالیایی می دانند که چطور زیورآلات ارزان قیمت و انگشترهای لوکس قدیمی با سنگ های قیمتی را باهم ترکیب کنند، چیزی که هم غیر رسمی است و هم متفاوت و خاص. اگر شجاعت امتحان کردن این شیوه را دارید، به خاطر داشته باشید که فلز همه ی انگشترها باید یک رنگ باشد. این بدان معنی است که شما می توانید انگشترهای نقره ای را با انگشترهای طلا سفید یا پلاتینیوم ترکیب کنید.

۲- علاقه ی زیادی هم به دستبند دارند

زنان ایتالیایی علاوه بر انگشتر، علاقه ی زیادی هم به دستبند دارند. شاید علاقه ی آن ها به استفاده از زیورآلات متعدد در دست ها به دلیل شخصیت احساسی ایتالیایی ها و حرکات زیاد دست های آن ها هنگام صحبت کردن باشد که توجه زیادی را به سمت دست های آن ها جلب می کند. به همین دلیل استفاده از دستبندهای متعدد هم از ویژگی های زنان اهل مُد ایتالیایی است. این دستبندها در اشکال و قیمت های مختلفی هستند و زنان ایتالیایی می دانند که آن ها را چطور به غیرمنتظره ترین شکل ممکن با یکدیگر ترکیب کنند، مثل ترکیب کریستال های سواروسکی با چرم مشکی در یک دست.

۳- عینک آفتابی اکسسوری مهمی است

در ایتالیا عینک آفتابی نه صرفاً یک وسیله ی کاربردی، بلکه یکی از اجزای مهم پوشش محسوب می شود. ایتالیایی های دنباله روی مُد معمولاً چندین مدل عینک آفتاب مختلف دارند، از مدل های کلاسیک گرفته تا مدل های خاص و متفاوت. آن ها با کمک این اکسسوری هم پوشش خود را تکمیل می کنند و هم آن را برجسته می سازند.

۴- مشکی رنگ اصلی است

غلیرغم آب و هوای گرم این کشور، ایتالیایی ها دوست دارند در هر زمانی از سال رنگ مشکی به تن کنند. این رنگی هم بسیار کاربردی است و هم اندام را باریک تر نشان می دهد. به علاوه، لباس های مشکی شیک تر هم هستند. این ترفند زنان ایتالیایی است: اگر می خواهید استایل متفاوت و چشمگیری داشته باشید، حتی در هوای گرم هم می توانید یک لباس کتان مشکی به تن کنید.

۵- از پوست دست ها و پاهای خود مراقبت می کنند

یک جزء مهم در ظاهر زنان خوش پوش ایتالیایی پوست دست ها و پاهای آن ها است. از آنجایی که بسیاری از زنان این کشور موهای تیره ای دارند، توجه زیادی به اصلاح موهای زائد بدن خود دارند. آن ها برای خلاصی از این موها از روش وکس استفاده می کنند که علاوه بر کندن موهای زائد، سلول های مرده ی پوست را هم از میان می برد. به همین دلیل دست ها و پاها ظاهر نرم و زیبایی پیدا می کنند.

۶- موهای باکیفیتی دارند

زنان ایتالیایی معمولاً موهای پرپشت و نسبتاً جان سختی دارند. این بدان معنی است که زنان این کشور می توانند تقریباً هر کاری با موهای خود انجام دهند – از براشینگ گرفته تا فر دائمی – اما موهای آن چندان آسیبی نمی بیند.

۷- شلوار جین جذب همیشه مُد است

زنان ایتالیایی علاقه ی زیادی به تأکید بر اندام خود دارند. به همین دلیل گرچه حالا در بقیه ی نقاط دنیا مدل های آزادتر شلوار جین مانند بویفرند یا مام استایل مُد هستند، زنان اهل مُد ایتالیایی کماکان شلوار جین جذب به تن می کنند. زنان ایتالیایی اعتقادی به پیروی سفت و سخت از ترندهای دنیای مُد ندارند و ترجیح می دهند از استایل مناسب خود استفاده کنند.

۸- خرید لباس های ساده را یک سرمایه گذاری می دانند

زنان ایتالیایی می دانند که چطور بدون تلاش زیاد، خوش پوش باشند. یک بلوز یا تیشرت سفید ساده، چند شلوار جین اندازه و متناسب و یک کت چرمی مشکی کلاسیک، از اجزای جدایی ناپذیر استایل زنان اهل مُد ایتالیایی هستند. اگر به تصاویر خیابانی از زنان ایتالیایی دقت کنید، ممکن است اینطور به نظر برسد که آن ها همیشه در هر فصلی از لباس های ثابتی استفاده می کنند. نکته ی اصلی در اینجا این است که این لباس ها باید کیفیت بالایی داشته باشند و کاملاً اندازه باشند. از نظر زنان ایتالیایی کیفیت لباس مهم تر از کمیت آن است.

۹- توجه زیادی به کفش های خود دارند

زنان ایتالیایی هرگز از کفش های ساده و خسته کننده استفاده نمی کنند. آن ها کفش های طرح دار و شلوغ را ترجیح می دهند. زنان این کشور دوست دارند کفش هایشان مزین به پَر، کریستال یا سنگ باشد. زنان اهل مُد ایتاللیایی علاقه ی زیادی هم کفش های مدل مردانه دارند. یک جفت کفش زمخت ظرافت پاهای زنانه را برجسته می کند و زنان ایتالیایی در هر سنی از این مدل کفش ها استفاده می کنند. به همین دلیل ممکن است پای هم دختران نوجوان و هم زن های سن و سال دار، کفش های کتانی یا پوتین های مدل سربازی ببینید.

۱۰- چکمه های بلند را بدون جوراب شلواری می پوشند

چکمه های بلند معمولاً تنها در فصول سرد سال به همراه پالتو پوشیده می شوند. اما زنان ایتالیایی نظر دیگری دارند. در ایتالیا، در هوای سرد به ندرت می توان زنی را با چکمه ی بلند دید، چون آن ها ترجیح می دهند زیر چکمه ی بلند جوراب بپوشند، نه جوراب شلواری، تا بقیه ی پا پوشیده نباشد. آن ها چکمه های بلند خود را معمولاً همراه یک پیراهن زنانه یا دامن کوتاه به تن می کنند.

۱۱- از کمربند برای تأکید بر روی خط کمر استفاده می کنند

کمربند یکی اکسسوری مهم برای زنان ایتالیایی است، چرا که فرم باریک و شیکی به اندام می دهد. این کمربند می تواند پهن، باریک، کاربردی یا صرفاً تزئینی باشد. زنان ایتالیایی همیشه پوشش خود را با یک کمربند تکمیل می کنند، چه یک پیراهن زنانه ی کلاسیک باشد و چه یک شلوار بگ.

۱۲- کت ترنچ بهترین انتخاب برای هوای سرد است

یک جزء جدایی ناپذیر کمد لباس زنان ایتالیایی، یک کت ترنچ بلند کلاسیک در رنگ های خنثی است که هم با دامن و پیراهن زنانه ترکیب خوبی می شود و هم با شلوار جین. به علاوه، می توان آن را با هر نوع کفشی، از کفش کتانی گرفته تا کفش های تخت روباز، پوشید. کت ترنچ یک نمونه ی خوب از آن دست لباس هایی است که سال ها قابل استفاده اند بدون اینکه کاربرد خود را از دست دهند و از مُد افتاده شوند.

۱۳- استفاده ی همزمان از چند کیف ایرادی ندارد

کیف دستی نقش مهمی در پوشش زنان اهل مُد ایتالیایی دارد. آن ها برای استفاده ی روزمره اغلب از کیف های کراس بادی استفاده می کنند که آن را روی یک شانه هم می توان انداخت. یک ویژگی نامتعارف استایل زنان ایتالیایی استفاده ی همزمان از چند میف است. زنان این کشور ممکن است یک کیف پول یا کلاچ را در دست بگیرند و یک کیف دوشی هم روی دوش بیاندازند.

۱۴- در هر فصلی از کلاه استفاده می کنند

این اکسسوری محبوب و شیک می تواند هر استایلی را تکمیل کند. گرچه از کلاه های لبه بلند بیشتر در کشورهایی که آب و هوای گرمی دارند استفاده می شود، اما زنان ایتالیایی در هر فصلی از آن ها استفاده می کنند. به علاوه، آن ها حتی در تابستان هم ممکن است از کلاه های ضخیم و پشمی استفاده کنند و آن ها را با پیراهن های زنانه ترکیب کنند.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود