اسامی ۳۳ کشور جدیدی که برای ورود به ایران نیاز به ویزا ندارند + اینفوگرافیک

اسامی ۳۳ کشور جدیدی که برای ورود به ایران نیاز به ویزا ندارند + اینفوگرافیک

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آخر هفته گذشته از لغو یک‌طرفه روادید ۳۳ کشور برای سفر به ایران خبر داد. با این حساب شمار کشورهایی که اتباع آن‌ها بدون ویزا می‌توانند به ایران سفر کنند، به ۴۵ منطقه رسید.

عزت‌الله ضرغامی با اعلام تصویب لغو روادید ۳۳ کشور در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت ایران، از این مصوبه به عنوان «تصمیمی شجاعانه و مدبرانه» نام برد و تاکید کرد که «دولت ایران قصد دارد درهای کشور را به روی دنیا باز کند و این لغو یک‌طرفه روادید در واقع حرف زدن با مردم دنیاست».

کشورهایی که یک طرفه لغو رویداد شدند کدامند + اینفوگرافیک

۱۰ کشور جذاب جهان برای گردشگری از دیدگاه توریستی که به ۱۹۳ کشور سفر کرده است

در فهرست ۳۳ کشور مورد اشاره، ۱۷ کشور آسیایی، ۶ کشور آفریقایی، ۵ کشور اروپایی و ۵ کشور از آمریکای لاتین حضور دارند که بر این اساس می‌توان گفت که سهم کشورهای آسیایی بیش از سه برابر قاره‌های دیگر است.

این کشورهای آسیایی عبارتند از هند، امارات متحده عربی، بحرین، عربستان سعودی، قطر، کویت، لبنان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، اندونزی، ژاپن، سنگاپور، کامبوج، مالزی، برونئی و ویتنام.

کشورهایی که یک طرفه لغو رویداد شدند کدامند + اینفوگرافیک

نامحبوب ترین جاذبه های گردشگری دنیا کدام هستند؟

همچنین کشورهای اروپایی این فهرست شامل روسیه، بوسنی و هرزگوین، صربستان، کرواسی و بلاروس می‌شوند و در فهرست کشورهای آمریکای لاتین نیز نام برزیل، پرو، کوبا، مکزیک و ونزوئلا به چشم می‌خورد.

تونس، موریتانی، تانزانیا، زیمبابوه، موریس و جمهوری سیشل هم ۶ کشور آفریقایی این فهرست محسوب می‌شوند.

کشورهایی که یک طرفه لغو رویداد شدند کدامند + اینفوگرافیک

تصویب طرح بحث برانگیز «سیم کارت بدون فیلتر گردشگری» با وجود انتقادات فراوان

آمار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نشان می‌دهد که در شش ماه نخست سال جاری، سه میلیون و ۳۵۴ هزار و ۱۸۵ نفر به ایران سفر کرده‌اند که این آمار شامل اتباع کشورهای همسایه از جمله افغانستان که با انگیزه‌های غیرگردشگری به ایران آمده‌اند، نمی‌شود.

ورود گردشگران خارجی به ایران در سال ۲۰۱۹ پیش از همه‌گیری کرونا بالای ۹ میلیون نفر بود، اما این آمار در سال ۲۰۲۱ به زیر یک میلیون رسید و اکنون با شیبی ملایم رو به بهبود است، اگرچه همچنان فاصله زیادی با پیش از همه‌گیری کرونا دارد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود