با این ترفندهای ساده خوش عکس تر خواهید شد

با این ترفندهای ساده خوش عکس تر خواهید شد

ما اغلب شکایت می کنیم که عکس هایمان آنگونه که دل مان می خواهد نیستند. در عکس ها چاق تر به نظر می رسیم و دست و پایمان بزرگ تر دیده می شود و حتی انگار چند سالی پیرتر شده ایم. بعضی صرفاً می گویند که فتوژنیک نیستند و بعضی هم افسوس استفاده نکردن از فیلترهای برنامه های عکاسی را می خورند.

با این حال، ترفندهای ساده ای هست که می توانند به خوش عکس تر شدن شما کمک کنید.

۱- بینی خود را به سمت نور بگیرید

نور شاید مهم ترین چیز در عکاسی باشد. نور می تواند یک جسم سه بعدی را کاملاً صاف و تخت یا شکل چیزها را تغییر دهد. برای آنکه در عکس چهره تان پر چین و چروک با چشمان گود افتاده به نظر نرسد، باید همیشه بینی خود را به سمت منبع نور بگیرید.

۲- نفس تان را حبس نکنید

دوربین هر حالت غیر طبیعی و تنشی را ثبت می کند. اگر کسی هنگام عکس گرفتن نفس خود را حبس کند، این امر در هم چهره و هم بدن او نمود پیدا می کند. در این وضعیت، شخص حالتی خشک و منقبض و ژستی غیر طبیعی پیدا می کند.

۳- هر چه که قابل خم کردن است را خم کنید

شاید عجیب به نظر برسد اما باید سعی کنید همه ی مفصل هایتان را خم کنید و همینطور هر چه که در بدن تان قابل خم کردن، مانند شانه، آرنج، مچ دست، لگن، زانو و کمر. انجام همزمان همه این ها بار اولی که امتحانش کنید، ساده نیست.

برای آنکه از طبیعی بودن ژست تان مطمئن شوید، می توانید بدن تان را حرکت دهید یا برقصید. به خاطر داشته باشید که اگر احساس راحتی نکنید، هیچ انحنای جذابی در عکس تان ثبت نخواهد شد.

۴- به دست هایتان تکیه ندهید

ژست معروفی که در آن به یک یا هر دو دست خود تکیه می دهند، صرفاً در تئوری جذاب به نظر می رسد. وقتی به بازویتان فشار می آورید، فوراً بزرگ تر به نظر می رسند. در عین حال، اگر برای آنکه وزن تان را روی دست هایتان نیاندازید، از ماهیچه های شکم و پشت تان کمک بگیرید، بدن تان حالتی منقبض پیدا خواهد کرد. بهتر است برای داشتن حالتی راحت و طبیعی، دست های خود را روی ران تان قرار دهید.

۵- گونه تان را به دست تان تکیه ندهید

وقتی مشت تان را تکیه گاه  صورت تان می کنید، این کار باعث می شود هم دست ها و هم گونه ی شما بزرگ تر به نظر برسند. اگر می خواهید دست هایتان بالا باشد، با انگشت هایتان چانه و گونه ی خود را لمس مختصری کنید. در عین حال، از خم کردن انگشت هایتان خودداری کنید و آن ها را صاف نگه دارید.

۶- دست هایتان را در موهایتان فرو نکنید

این ژست حتی برای مدل های حرفه ای هم دشوار است، چون بیش از حد متظاهرانه است و انجامش ساده نیست، به همین دلیل در عکس ها ناخوشایند به نظر می رسد. به علاوه، همه ی عیب و نقص های دست ها را فوراً آشکار می کند.

بهتر است دست تان را روی کمر یا ران خود قرار دهید. این کار کمک می کند ظاهر شیک تری پیدا کنید.

۷- دست هایتان را در جیب تان فرو نکنید و از خم کردن بیش اندازه ی انگشت ها خودداری کنید

ایده آل این است که هیچ بخشی از بدن در عکس پنهان بماند، به این معنی که باید از پنهان کردن دست هایتان در پشت خود، فشار دادن پاها به یکدیگر یا فرو کردن دست هایتان در جیب خودداری کنید. می توانید فقط انگشت شست تان را پنهان کنید و بقیه ی انگشتان تان را به حالتی راحت و طبیعی روی ران خود قرار دهید.

۸- اگر سرتان را برگردانید، گردن تان را با موها یا لباس تان بپوشانید

این ژست که در آن شخص از بالای شانه ی خود نگاه می کند بسیار زیبا و شیک است. تنها ایراد آن چینی است که به گردن می دهد. برای حل این مشکل می توانید موها یا بخشی از لباس تان را به شکلی مرتب روی آن قرار دهید.

۹- مستقیم به دوربین نگاه نکنید

از نگاه کردن به درون دوربین خودداری کنید. این کار از طبیعی بودن ژست تان می کاهد و آن را نمایشی جلوه می دهد. بهتر است هنگام عکس گرفتن به نقطه ای در سمت راست، درست در بالای سر عکاس نگاه کنید.

۱۰- راحت و طبیعی باشید

ژست های طبیعی همیشه به حتی شیک ترین و خاص ترین ژست ها هم برتری دارند. داشتن خنده ای طبیعی و اینکه اینطور به نظر برسد که انگار واقعاً خوشحال هستید، بسیار بهتر و جذاب تر خواهد بود.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود