معرفی گران‌ترین املت جهان با خرچنگ و خاویار در صداوسیما! + ویدیو

معرفی گران‌ترین املت جهان با خرچنگ و خاویار در صداوسیما! + ویدیو

ویدیویی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده است که در آن مجری صداوسیما درباره‌ی گرانترین املت دنیا صحبت می کند. مجری برنامه سلام تهران توضیح می دهد که گرانترین املت جهان که قیمت آن ۲۰۰۰ دلار است از ۳۰۰ گرم خاویار، یک خرچنگ کامل، ۶ تخم مرغ تازه، خامه، پیازچه و سس خرچنگ درست شده است.

در حقیقت املتی که مجری صداوسیما از آن حرف می زند، املت معروف رستوران نورما در هتل لو پارکر مریدین نیویورک است. این املت به Zillion Dollar Lobster Frittata معروف است و اولین بار در سال ۲۰۰۴ در منوی رستوران نورما ظاهر شد، زمانی که رئیس هتل لو پارکر مریدین، استیون پایپز، و سرآشپز اجرایی نورما، امیل کاستیو، در حال پیدا کردن راهی برای اضافه کردن خاویار به املت بودند. استراتژی آنها این بود: «بزرگ فکر کن یا برو خانه».

گرانترین املت جهان

این غذا موج تازه ای ایجاد کرد و حتی به طور رسمی در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان گرانترین املت جهان ثبت شده است.

این املت تا سال ۲۰۱۶ فقط ۱۰۰۰ دلار قیمت داشت. اما رستوران قیمت این غذا را دو برابر کرد تا با کیفیت و هزینه کاویار مطابقت داشته باشد. اما حقیقت این است که نسخه کوچک و اقتصادی تر این املت در این رستوران بیشتر از نسخه اصلی آن فروخته می شود.

گرانترین املت جهان

نسخه کوچکتر این املت، فقط ۳۰ گرم خاویار دارد، با قیمت ۲۰۰ دلار در دسترس است. این غذا یکی از غذاهای محبوب در رستوران نورما است و چندین بار در هفته سفارش داده می شود.

طرز تهیه گرانترین املت جهان

گرانترین املت جهان

مواد لازم:

  • ۶ عدد تخم‌مرغ
  • ۱ قاشق غذاخوری گشنیز خرد شده
  • ۱.۵ قاشق غذاخوری کره
  • ۱ عدد خرچنگ کامل
  • ۵ قاشق غذاخوری خامه سنگین
  • ۳۰۰ گرم خاویار

طرز تهیه:

۱. یک میگوی کامل را به مدت یک دقیقه بجوشانید، سپس آن را در آب سرد بگذارید. گوشت را از پوسته جدا کنید، به طوری که یکپارچه بماند. گوشت چنگال‌های خرچنگ را جدا کرده و خرد کنید.

۲. ۱/۲ قاشق غذاخوری کره را در یک تابه کوچک بگذارید. خامه سنگین اضافه کرده و ۳ دقیقه هم بزنید تا بجوشد. سس را صاف کرده و در یک ظرف کنار بگذارید.

۳. تخم‌مرغ‌ها، گشنیز و نیمی از سس خامه را در یک ظرف مخلوط کنید.

۴. ۱/۲ قاشق غذاخوری کره را در تابه املت داغ کنید. گوشت خرد شده خرچنگ را اضافه کرده و ۲ دقیقه تفت دهید.

۵. مخلوط تخم‌مرغ را اضافه کرده و روی حرارت متوسط بگذارید (حدود ۵ دقیقه) تا سفت شود.

۶. در تابه دیگری ۱/۲ قاشق غذاخوری کره را ذوب کنید و ۳ دقیقه دم خرچنگ را تفت دهید. آن را خرد کرده و روی املت بچینید، سپس ۲ دقیقه در حرارات بگذارید.

۷. بقیه سس را روی املت پخته بریزید، خاویار را روی آن بریزید و سرو کنید.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود