ثروتمندترین شهرهای دنیا در سال ۲۰۲۴ کدام هستند؟

ثروتمندترین شهرهای دنیا در سال ۲۰۲۴ کدام هستند؟

با ورود به سال ۲۰۲۴، چشم انداز جهانی ثروت و رفاه که پیوسته در تغییر و تحول است، شهرهایی که مظهر موفقیت اقتصادی هستند را آشکار و معیارهای تجارت، سرمایه، صنعت و ثبات مالی را تعیین می کند. امسال، برخی شهرها توانسته اند بار دیگر خود را از جهت ثروت، افزایش قابل توجه میزان تولید ناخالص داخلی و ویژگی های اقتصادی منحصر به فرد، از باقی شهرهای دنیا متمایز سازند.

از توکیو تا نیویورک، این کلانشهرها پیوسته در رشد و پیشرفت و مراکز سرمایه جهانی، ثروت، فعالیت اقتصادی و نوآوری هستند.

ثروتمندترین شهرهای دنیا در سال ۲۰۲۴

شهر – کشور                        میزان تولید ناخالص داخلی

توکیو – ژاپن                       ۱/۵۲ تریلیون دلار

نیویورک – آمریکا                 ۱/۲۱ تریلیون دلار

لس آنجلس – آمریکا           ۷۸۹/۷ میلیارد دلار

سئول – کره جنوبی              ۷۷۹/۳ میلیارد دلار

لندن – انگلیس                  ۷۳۱/۲ میلیارد دلار

پاریس – فرانسه                ۶۶۹/۲ میلیارد دلار

اوساکا – ژاپن                   ۶۵۴/۸ میلیارد دلار

شیکاگو – آمریکا               ۵۲۴/۶ میلیارد دلار

مسکو – روسیه                ۵۲۹/۱ میلیارد دلار

شانگهای – چین              ۵۱۶/۵ میلیارد دلار

توکیو – ژاپن

توکیو، پایتخت ژاپن با میزان تولید ناخالص داخلی ۱/۵۲ تریلیون دلار در صدر فهرست قرار گرفته است. این رقم گواهی بر قدرت اقتصادی این شهر است و ترکیب متعادل سنت و نوآوری در این شهر را نشان می دهد.

نیویورک – آمریکا

شهر نیویورک که اغلب، پایتخت اقتصادی دنیا نامیده می شود، ۱/۲۱ تریلیون تولید ناخالص داخلی دارد. چشم انداز اقتصادی این شهر تحت تأثیر جایگاه آن به عنوان خانه ی وال استریت، مرکز سرمایه جهانی قرار دارد.

لس آنجلس – آمریکا

لس آنجلس که در دنیا به عنوان شهر پرزرق و برق شناخته می شود، تنها خانه ی صنعت سرگرمی نیست. میزان تولید ناخالص داخلی ۷۸۹/۷ میلیارد دلاری این شهر گواهی بر تنوع و گوناگونی بنیادهای اقتصادی آن است. لس آنجلس علاوه بر هالیوود، مرکزی برای فناوری، مُد و سرمایه است و اقتصادی چند وجهی را به نمایش می گذارد که فراتر از صنعت سینما است.

سئول – کره جنوبی

سئول، پایتخت کره جنوبی، با افزایش سریع رتبه های اقتصادی خود توانست به یک مرکز فناوری با میزان تولید ناخالص داخلی ۷۷۹/۳ میلیارد دلاری تبدیل شود. تمرکز اصلی این شهر بر نوآوری های تکنولوژیک و پیشرفت های دیجیتال است، امری که این شهر را به پرچمدار صنعت جهانی تکنولوژی تبدیل کرده است.

لندن – انگلیس

جایگاه گذشته و فعلی این لندن به عنوان یک مرکز اقتصادی نقش زیادی در میزان تولید ناخالص داخلی ۷۳۱/۲ میلیارد دلاری آن داشته است. به عنوان مرکزی جهانی برای سرمایه، فرهنگ و سیاست، اقتصاد لندن به گوناگونی تاریخ آن است.

پاریس – فرانسه

پاریس که اغلب به دلیل اهمیت فرهنگی و تاریخی اش، نگاهی رمانتیکی به آن وجود دارد، میزان تولید ناخالص داخلی ای معادل ۶۶۹/۲ میلیارد دلار داشته است. این شهر که با کالاهای لوکس و صنعت گردشگری پررونقش شناخته می شود، ترکیبی از غنای فرهنگی و جنب و جوش اقتصادی است.

اوساکا – ژاپن

شهر اوساکا، یکی دیگر از جواهرات تاج اقتصادی ژاپن، ۶۵۴/۸ میلیارد دلار تولید نالص داخلی دارد. اقتصاد این شهر تحت تأثیر ترکیبی از تولید سنتی و صنایع مدرن است و توانایی ژان در ترکیب کهنه و نو را به نمایش می گذارد. قدرت اقتصادی اوساکا در تنوع اقتصادی آن، از کالاهای الکترونیک گرفته تا داروسازی، نهفته است.

شیکاگو – آمریکا

میزان تولید ناخالص داخلی ۵۲۴/۶ میلیارد دلاری شهر شیکاگو توع و پویایی اقتصادی این شهر را نشان می دهد. شیکاگو سابقه ای طولانی در تولید، چاپ و نشر دارد. سرمایه، فناوری و استارتاپ ها نیز به تازگی به صحنه ی اقتصادی این شهر افزوده شده اند.

مسکو – روسیه

مسکو، پایتخت روسیه ، ۵۲۹/۱ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی داشته است. علیرغم چالش های ژئوپولتیک، یکی از مراکز مهم انرژی، تولید و فناوری دنیا باقی مانده است.

شانگهای – چین

شانگهای، مرکز اقتصادی چین، ۵۱۶/۵ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی داشته است. این رقم نمادی از سرعت بالای چین در رشد اقتصادی و یکپارچگی جهانی است. اقتصاد شانگهای از خدمات سرمایه ای، تجارت و صنعت فناوری در حال رشد  تشکیل شده که پیشرفت چین به عنوان یک ابرقدرت اقتصادی جهان را نشان می دهد.

منبع: newtraderu
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • حمید اسفند ۶, ۱۴۰۲

    آنوقت تهران در کجا قرار دارد