جذاب‌ترین زبان دنیا معرفی شد

جذاب‌ترین زبان دنیا معرفی شد

طبق یک نظرسنجی جدید از شش هزار شهروند بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و ایالات متحده جذاب‌ ترین زبان دنیا و اروپا مشخص شد.

نظرسنجی قبلی که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، زبان فرانسوی را جذاب‌ترین (سکسی‌ترین) زبان دنیا نامیده بود، اما در بررسی جدید زبان دیگری جایگزین آن شد.

جذاب‌ترین زبان دنیا معرفی شد

نظرسنجی امسال نشان داد که ایتالیایی اکنون به‌عنوان جذاب‌ ترین زبان دنیا رتبه‌بندی شده است.

طبق نظرسنجی صورت گرفته از سوی پلتفرم آموزش زبان «بابل»، پاسخ دهندگان بین‌المللی ایتالیایی را به‌عنوان «سکسی‌ترین»، «عاشقانه‌ترین» و «پرشورترین» زبان‌ها تلقی کردند.

نوئل ولف، معلم زبان پلتفرم بابل به دیلی میل گفت: «ویژگی‌های خاصی در زبان ایتالیایی وجود دارد که ممکن است به جذابیت آن کمک کند.»

جذاب‌ترین زبان دنیا معرفی شد

ولف اضافه کرد: «افزایش و کاهش صدا در زبان ایتالیایی می‌تواند یک کیفیت موسیقایی ایجاد کند که برخی افراد آن را جذاب می‌دانند.»

او تصریح کرد: «ویژگی‌های آوایی خاصی مانند چرخیدن صداهای «آر» ‘r’ می‌تواند در ایتالیایی متمایز باشند که برای بسیاری جذاب تلقی می‌شود.»

نتایج نظرسنجی همچنین نشان داد آلمانی برای «مستقیم‌ترین» زبان و انگلیسی بریتانیایی برای «محترمانه‌ترین» زبان انتخاب شدند.

جذاب‌ترین زبان دنیا معرفی شد

بیش از دو سوم بریتانیایی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی گفته‌اند احساس می‌کنند اگر شریک عاطفی زندگی‌شان زبان مادری متفاوتی داشته باشد یادگیری این زبان به ایجاد ارتباط عاطفی قوی‌تری بین آن‌ها کمک می‌کند.

با این حال کمی بیش از یک چهارم بریتانیایی‌ها گفتند که شنیدن «دوستت دارم» در زبان مادری آن‌ها معنای بیشتری دارد.

نظرسنجی این موسسه در سال ۲۰۱۷ از ۱۵ هزار نفر، فرانسوی را جذاب‌ترین زبان و لهجه شناسایی کرد و ایتالیایی در آن سال دوم شد.

جذاب‌ترین زبان دنیا معرفی شد

پتی آدانک، استاد ادراک و تولید گفتار در کالج لندن در آن زبان گفته بود که انگلیسی‌زبان‌ها به ملودی زبان‌هایی مانند فرانسوی و ایتالیایی جذب می‌شوند.

وی افزوده بود که در مقایسه زبان‌هایی مانند تایلندی یا ماندارین می‌تواند خشن به‌نظر برسند زیرا از تمایزات لحنی استفاده می‌کنند و بسیار غیرطبیعی و غیرمنتظره به نظر می‌رسند.

مطالب مرتبط
۷ نظر

ورود

  • ماندانا بهمن ۲۲, ۱۴۰۲

    اینا هنوز فارسی نشنیدن…

  • جواد بهمن ۲۳, ۱۴۰۲

    نادونا زبون تورکی‌ آذری زیباترینه بیاین بشنوید عاشق میشید

    • علی بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

      اصلا زبانی به اسم ترکی وجود نداره ستوون .زبان ترکی کلا شصت درصدش فرانسوی عربی فارسیه.قبل از اینکه چرتم بگی فارسی فقط ۱۴درصد عربیه اینو میتونی به انگلیسی شرچ کنی و در سایت های زبان شناسی معتبر پیدا کنی حالا برو سایت پان ترک مدیا اینجا جای پان ها نیست😂

      • احمد بهمن ۲۸, ۱۴۰۲

        اونی که شما زبان میدونین و باهاش صحبت میکنین وما هم بالاجبار یاد گرفتیم لهجه هست نه زبان ! اونم لهجه ای با شصت درصد عربی و بیست درصدی ترکی و بقیه ساخته و اختراع حداد عادل و رفقا !! در ضمن پان فارس هم کم نداریم بزرگوار ! مث جنابعالی.

  • رضا بهمن ۲۸, ۱۴۰۲

    بیخود…

    همه این کشورها رو پدر ( کوروش کبیر) بنیانگذاری کرده، الان دم درآوردن، پدر تو مسیر فتوحاتش وقتی به آمریکا رسید، زبان آریایی فرانسه و انگلیسی رو اونجا بسط و گسترش داد، داریوش بزرگ هم زبان ایتالیایی و اسپانیایی رو تو آمریکای جنوبی بنیانگذاری کرد و گسترش داد

  • مازیار بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

    هِچی طبری(مازرونی) زِوون نبونه.💚🏔💙

  • مازیار بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

    هِچی طبری (گلکی مازرونی) زِوون نبونه.💚🏔💙