چرا اشتون کوچر و برادر دوقلویش هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند؟

چرا اشتون کوچر و برادر دوقلویش هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند؟

گاهی با دوقلوهایی مواجه می شویم که هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. این پدیده ی عجیب تصور رایج درباره ی شباهت ظاهری دوقلوها را به چالش می کشد. یک نمونه ی این موضوع، اشتون کوچر، بازیگر مشهور هالیوود و برادر دوقلویش، مایکل کوچر است که ظاهر بسیار متفاوت شان بسیاری را متعجب کرده است. اما دلیل این امر چیست؟

زندگی مایکل با مشکل آغاز شد

مایکل همچون برادر مشهورش، در سال ۱۹۷۸ در ایالت آیووای آمریکا متولد شد. زندگی او اما با مشکلاتی آغاز شد. مایکل که در هنگام تولد وزنی حدوداً ۲ کیلوگرم کمتر از برادر دوقلویش داشت، اولین دم و بازدم او بعد از به دنیا آمدن با دشواری صورت گرفت. با این حال، به لطف کمک های پزشکی توانست دوام آورد.

مایکل اما هر چه بزرگ تر شد با مشکلات بیشتری مواجه شد. او در ۳ سالگی با تأخیر رشدی درگیر شد که دلیل آن مشکلات عصب شناختی بود و امکان درمان آن نیز وجود نداشت. هنوز به کودکستان نرفته بود که معلوم شد به فلج مغزی دچار است، اما این امر از اراده ی او برای لذت بردن از زندگی خود نکاست.

مایکل از بدو تولد به نوع خفیفی از فلج مغزی مبتلا بود و با وجود تأکید پزشکان بر اینکه لکنت زبان جزئی او و تأخیر حرکتی مختصرش خود به خود برطرف خواهد شد، مادر مایکل معتقد بود که پای مشکلی پنهان در میان است. طی سال های دوران دبستان مایکل و اشتون، مراجعه به بیمارستان به روتین خانواده ی کوچر بدل شده بود.

به گفته ی مایکل، با وجود جدی گرفته نشدن مشکلات او از سوی پزشکان، مادرش مصر بود پاسخ سؤالاتش درباره ی مشکلات پسرش را پیدا کند. او بالاخره یک مرکز آموزشی پیدا کرد که به تشخیص مشکل فلح مغزی مایکل کمک کرد.

مایکل از همان ابتدا متفاوت بود

مایکل در کودکی با مشکلات مختلفی در زمینه ی بینایی، گفتار و توانایی های حرکتی مواجه بود، با وجود این شرایط اما اراده ی او همیشه بر هر مشکلی فائق بود. او با کمک حمایت های تزلزل ناپذیر خانواده اش توانست یاد بگیرد که با وضعیت جسمانی خود کنار بیاید و مثبت نگری خود را در هر شرایطی حفظ کند.

با این حال، وقتی مایکل ۱۳ ساله بود، زندگی مانع دیگری بر سر راهش قرار داد؛ در حقیقت معلوم شد که او به نارسایی قلبی دچار شده است. پزشکان خبر ویران کننده ای به خانواده ی کوچر دادند و گفتند که او چند هفته بیشتر زنده نخواهد ماند. با این حال، مایکل امید خود را از دست نداد. او تحت عمل جراحی پیوند قلب قرار گرفت که زندگی اش را نجات داد و او یک بار دیگر توانست بر مشکلات خود غلبه یابد.

دلیل متفاوت بودن بعضی دوقلوها ساده است

حتماً برای شما هم این سؤال پیش آمده که چرا بعضی دوقلوها شباهتی به یکدیگر ندارند. دوقلوها با وجود داشتن دی‌اِن‌اِی یکسان، ممکن است کماکان تفاوت هایی با یکدیگر از نظر ظاهری یا وضعیت جسمانی داشته باشند.

یک دلیل این امر مربوط به دی‌اِن‌اِی است. با بالا رفتن سن دوقلوهای همسان، دی‌اِن‌اِی آن ها می تواند به مرور زمان دستخوش تغییرات اندکی شود. برای مثال، اگر کسی به دلیل قرارگیری طولانی مدت در معرض خورشید بیمار شود، ممکن است به دی‌اِن‌اِی او صدمه وارد شود و او درگیر مشکلات پزشکی ای مانند سرطان شود. این بدان معنی است که حتی دوقلوهایی که با دی‌اِن‌اِی یکسان متولد می شوند هم ممکن است طی سالیان زندگی دچار تفاوت هایی شوند.

فلج مغزی بر روی ظاهر تأثیر می گذارد

فلج مغزی زمانی رخ می دهد که مغز که مسئولیت کنترل حرکات بدن را برعهده دارد، آسیب ببیند. شدت این آسیب و محل وقوعش در مغز است که شکل تأثیرگذاری این مشکل برای ماهیچه های حرکتی را تعیین می کند. این مشکل گاهی استفاده از ماهیچه های صورت را دشوار می کند. به همین دلیل برای افراد مبتلا به فلج مغزی ممکن است حرکت دادن صورت و ابراز احساسات دشوار باشد.

فلج مغزی اگر ماهیچه های صورت را تحت تأثیر قرار دهد، صحبت کردن، تنفس و غذا خوردن برای فرد دشوار می شود. این مشکل می تواند صحبت درباره ی نیازهای خود با دیگران را سخت کند.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • hxhhx اسفند ۳, ۱۴۰۲

    چون از تخمدان های مختلف مادرشونن.

  • مرتضی اسفند ۴, ۱۴۰۲

    در واقع این دوتا باجناقن…