فیلم های هالیوودی که بیشترین و بدترین آسیب ها را به بدن بازیگران وارد کردند

فیلم های هالیوودی که بیشترین و بدترین آسیب ها را به بدن بازیگران وارد کردند

همه شنیده ایم که فیلم های هالیوودی با استفاده از هزینه های سرسام آور و تجهیزات پیشرفته ای ساخته می شوند. اگر به ظاهر بازیگران فیلم های اکشن و حادثه ای هالیوود نگاه کرده باشید متوجه می شوید که در اکثر موارد بازیگران دارای بدن هایی ورزیده هستند. این کار نه تنها برای زیبایی ظاهری بازیگر صورت می گیرد بلکه نقش مهمی نیز در آمادگی بدنی بازیگر مذکور برای انجام حرکات اکشن و فیزیکی دارد. بدین ترتیب باید گفت که هر بازیگری باید از لحاظ جسمانی آمادگی لازم برای بازی در فیلم های هالیوودی را داشته باشد.

علاوه بر این همه می دانیم که هنر بدون زحمت و رنج نیز میسر نمی شود و بسیاری از بازیگران سرشناس حهان، خواسته یا ناخواسته چاره ای جز در آغوش کشیدن خطر و به خطر انداختن جان خود در هنگام ایفای نقش در فیلم های هالیوودی ندارند. در بسیاری از موارد تلاش این بازیگران برای به نمایش گذاشتن یک صحنه به شکل بسیار واقعی صدمات شدیدی را به بدن آن ها وارد می کند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با برخی از فیلم های هالیوودی که صدمات جبران ناپذیری به بدن بازیگران خود وارد کردند آشنا کنیم.

۱- ربل ویسلون در فیلم «رمانتیک نیست؟»

فیلم های هالیوودی

ربل ویلسون یکی از بازیگران زن هالیوودی است که به خاطر بازی در فیلم های هالیوودی کمدی شناخته می شود. اگر چه بسیاری می دانند که او برای بازی در مجموعه فیلم های «آوازه خوان حرفه ای» ( Pitch Perfect) و در نقش ایمی چاق خرکات موزون بسیاری انجام داد اما تاکنون فرصت زیادی برای حضور در فیلم های اکشن نداشته است. اما با این وجود وی در سر صحنه فیلم کمدی رمانتیک «رمانتیک نیست؟» (Isn’t It Romantic) ناگهان تعادل خود را از دست داده و بعد از زمین خوردن دچار ضربه مغزی شد. این حادثه چنان شدید بود که ویلسون را سریعاً به بیمارستان منتقل کردند. اما خوشبختانه این حادثه چندان جدی نبوده و علی رغم داشتن جراحات وی همانروز سر صحنه بازگشت اما برای چند روز از انجام کوچکترین صحنه های اکشن خودداری کرد.

۲- جنیفر لارنس در فیلم «مادر!»

فیلم های هالیوودی

دارن آرونوفسکی خیلی خوب می داند که چطور تماشاگران را دچار اضطراب کند و در فیلم هایی مانند «مرثیه ای برای یک رویا» (Requiem for a Dream) و «قوی سیاه» این کار را به تاثیرگذارترین شکل ممکن انجام داده است. علاوه بر این فیلم های او به همین اندازه نیز بر روی بازیگران فیلم تاثیر می گذارند و این همان اتفاقی خود که برای جنیفر لارنس در فیلم اخیر «مادر!» (mother!) رخ داد. در یکی از صحنه ها وی چنان دچار اضطراب شده و تند تند نفس می کشید که یکی از دنده هایش دچار دررفتگی شد.

اگر این فیلم را دیده باشید متوجه جیغ های فراوان لارنس و فشار روانی که در هنگام بازی در این فیلم بر روی او بوده شده اید. در صحنه مذکور شرایط برای لارنس چنان دشوار شد که چاره ای جز استفاده از کپسول اکسیژن برای تنفس نداشت. بدتر این که علی رغم تمامی این تلاش ها و دردسرها، صحنه مذکور خوب گرفته نشده و به دستور آرونوفسکی بار دیگر تکرار شد.

۳- آن هاثاوی در فیلم «بینوایان»

فیلم های هالیوودی

آن هاثاوی برای بازی در فیلم «بینوایان» (Les Miserables) برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل در سال ۲۰۱۳ شد. وی در این فیلم نقش فانتین را بازی می کرد که ابتدای فیلم یک کارگر کارخانه بسیار فقیر بود و هاثاوی برای نزدیک شدن به این نقش چاره ای جز کاستن حدود ۵ کیلوگرم از وزن خود قبل از شروع فیلم برداری نداشت. در ادامه فونتین برای تامین مخارج زندگی خود به فاحشگی روی آورده و در نهایت در اوج گرسنگی در خیابان جان می دهد. هاثاوی برای واقعی تر جلوه دادن این گرسنگی و درماندگی در طول فیلم ۷ کیلوگرم دیگر از وزن خود کاست. وی گفته که در طول ۱۳ روز فیلم برداری تقریباً چاره ای جز متوقف کردن خوردن غذا نداشته است.

این رژیم غذایی سخت و فرساینده نه تنها از لحاظ جسمی او را تحت تاثیر قرار داد بلکه آسیب های روحی شدیدی نیز به او وارد نمود. هاثاوی برای بازی در نقش زنی رنجور و گرسنه، که برای زنده نگه داشتن فرزند خود چاره ای فروختن موهای خود و در نهایت فاحشگی ندارد و در ادامه نیز بدون این که فرصت خداحافظی از دخترش را داشت باشد در خیابان می میرد، به شدت از لحاظ روحی و روانی نیز رنج کشید به نحوی که به گفته خودش پس از اتمام فیلم برداری از لحاظ جسمی و روحی کاملاً ویران شده بود و هفته ها طول کشید تا خود را بازیابد.

۴- میلا کونیس در فیلم «قوی سیاه»

فیلم های هالیوودی

فیلم «قوی سیاه» (Black Swan) از آن دسته فیلم های هالیوودی است که نگاهی عمیق و دقیق به دنیای رقص باله داشت و البته تاثیر بسیار بدی بر روی بدن بازیگران خود داشت. میلا کونیس در این فیلم نقش یکی از کسانی را بازی می کند که شخصیت ناتالی پورتمن را تحت تاثیر قرار می دهد. وی برای بازی باورپذیر در نقش یک بالرین نزدیک به ۱۰ کیلوگرم از وزن خود کاست و وزن او به حدود ۴۶ کیلوگرم رسید. وی با رعایت یک رژیم غذایی ۱.۲۰۰ کالری در روز و دود کردن تعداد زیادی سیگار در طول روز به این میزان کاهش وزن دست یافت. به این همه سختی هم باید روزی چهار ساعت تمرین رقص باله به مدت هفت هفته متوالی را نیز اضافه کنید.

در پایان فیلم برداری ها کونیس دچار پارگی ربات و بریدگی ها و زخم هایی روی کمر خود شده بود. وی پس از پایان فیلم برداری ها توانست وزن خود را بازیابد اما به گفته خودش هیچ وقت دیگر نتوانست بدن سابق را داشته باشد. این تجربه کاری چنان برای وی دردناک بود که دیگر بازی در فیلم هایی که این میزان از فعالیت جسمی و تغییر وزن را طلب می کرد نپذیرفت.

۵- هیلاری سوانک در فیلم «دختر میلیون دلاری»

فیلم های هالیوودی

وقتی که برای بازی در یک فیلم مربوط به دنیای بوکس قرارداد امضا می کنید باید بدانید که در نهایت دچار صدمات جسمی خواهید شد. هیلاری سوانک برای بازی در این فیلم چاره ای جز سر کشیدن چندین تخم مرغ خام برای هفته های متوالی نداشت. اگر چه قبل از این فیلم نیز وی بدن ورزیده و آماده ای داشت اما اعلام کرد که قبل از تمرینات آماده سازی برای فیلم «دختر میلیون دلاری» (Million Dollar Baby) تا به این حد سختی نکشیده بود. وی برای بازی در نقش مگی فیتزجرالد باید وزن خود را افزایش می داد و برای رسیدن به هدف خود چاره ای جز وارد کردن روزانه ۴.۰۰۰ کالری انرژی به بدن خود نداشت.

در واقع تمام این کالری باید از طریق خوردن پروتئین برای عضله سازی انجام می گرفت. وی گفته که مجبور بوده روزی ۶۰ سفیده تخم مرغ بخورد و قادر به انجام این کار نبوده است از این رو هر روز صبح سفیده ها را خام بالا می کشید. وی هر یک ساعت و نیم یکبار باید یک وعده پروتئین می خورد. حتی شب ها نیز چاره ای جز بیدار شدن و خوردن سهمیه پروتئین خود نداشت. علاوه بر این وی روزانه ۵ ساعت تمرینات شدید و طاقت فرسای فیزیکی انجام می داد و بدین ترتیب توانست بیش از ۱۰ کیلوگرم ماهیچه به بدن خود اضافه کند. در طول دوران آمادگی نیز بارها با خونریزی بینی و ضربات دردناک به صورت مواجه شد اما آسیب طولانی مدتی به او وارد نشد هر چند خاطره بد از خوردن تخم مرغ برای همیشه همراه او ماند.

۶- جرارد باتلر در فیلم «در تعقیب ماوریکس»

فیلم های هالیوودی

به نظر می رسد جرارد باتلر در حضور در فیلم هایی که می توانند باعث مرگ او شوند تبحر دارد اما در هیچ یک از فیلم های خطرناک خود به اندازه بازی در فیلم «در تعقیب ماوریکس» (Chasing Mavericks) به مرگ نزدیک نشد. وی در این فیلم نقش یک موج سوار جاه طلب را بازی می کند. بازیگران اصلی این فیلم باید به صورت واقعی موج سواری انجام می دادند. باتلر تجربه بسیار کمی در موج سواری داشت اما برای یادگیری مشتاق بود. بدین ترتیب وی در نهایت بیشتر صحنه های موج سواری را خودش انجام داده و تنها برای موج های بسیار سهمگین از بدلکار استفاده شد. در یکی از روزهایی که صحنه های مربوط به موج سواری واقعی باید فیلم برداری می شد. در یکی از این صحنه ها وی در اثر یک موج سهمگین به زیر آب رفت و قبل از این که بتواند خود را بالا بکشد موج سهمگین دیگری به او برخورد کرده و او را بیشتر در اب فرو برد.

وی در این باره گفته است:” من در اثر آن موج به زیر آب رفتم و برای مدت طولانی زیر آب بوده و فقط می چرخیدم و بعد نیز موج دیگری آمد و من با خودم گفتم اوه به خاطر یک فیلم دارم می میرم”. غریق نجات ها به کمک باتلر را به با آمبولانس به بیمارستان منتقل کردند اما او اصرار داشت که حالش خوب است و می خواهد به فیلم برداری های ادامه دهد. وی گفته که در طول دوران زندگی و فعالیت خود در فیلم های هالیوودی بارها تصادفات خطرناک داشته اما هیچگاه تا به این اندازه خود را به مرگ نزدیک ندیده است.

۷- جرمی رنر در فیلم «برچسب»

فیلم های هالیوودی

جرمی رنر در فیلم های هالیوودی اکشن زیادی بازی کرده و در بسیاری نیز نقش افراد سرسخت و حتی ابرقهرمان را بر عهده داشته است اما به نظر می رسد که در واقعیت نیز یک ابرقهرمان است زیرا وقتی پس از یک بدلکاری برای فیلم کمدی «برچسب» (Tag) در سال ۲۰۱۷ به او خبر داده شد که دچار ترک خوردگی مچ دست راست و آرنج دست چپ شده فقط خندید. در ژوئن ۲۰۱۷ جرمی رنر عکس هایی از خود را در حالی که دست های او آتل بندی شده بود در اینستاگرام قرار داد. او به جزییات حادثه اشاره ای نکرد اما اعلام نمود که همیشه راهی برای کنار آمدن با آسیب دیدگی هایش پیدا می کند. همچنین وی تصمیم دارد برای بهبودی کامل و بازی در فیلم «انتقام جویان: نبرد بی پایان» (Avengers: Infinity War) نهایت تلاش خود را انجام دهد.

۸- رابرت دنیرو در فیلم «تنگه وحشت»

فیلم های هالیوودی

رابرت دنیرو از بازیگران سرشناس هالیوودی است که با در خطر قرار دادن سلامت جسمانی خود برای فیلم های هالیوودی غریبه نیست. برای مثال وی برای بازی در نقش جیک لاموتا در فیلم «گاو خشمگین» (Raging Bull) نزدیک به ۳۰ کیلوگرم به وزن خود اضافه کرد. اما دنیرو برای بازی در فیلم «تنگه وحشت» (Cape Fear) در نقش یک جنایتکار انتقام جو ۶ ماه تمرینات بدنی سختی را متحمل شد تا مقدار چربی بدن خود را به کمترین حد ممکن برساند.

او برای کاهش وزن مانند یک بوکسور حرفه ای عمل می کرد و در طول تمرینات آب نمی نوشید. حتی همین رویه را نیز هنگام فیلم برداری صحنه های مربوط به مشت زنی نیز در پیش گرفت. هنگامی نیز که به شدت تشنه می شد تنها آب را در دهانش چرخانده و سپس بیرون می ریخت. اما وی به این تغییرات فیزیکی قانع نبوده و به این بهانه که دندان هایش بیش از حد سالم و تمیز هستند با  پرداخت ۵.۰۰۰ دلار به یک دندانپزشک از او خواست که دندان هایش را کمی ناجور و ترسناک کند. بعد از پایان فیلم برداری ها وی برای بازگرداندن دندان هایش به حالت قبلی بیش از ۲۰.۰۰۰ دلار هزینه کرد.

۹- شایا لباف در فیلم «خشم»

فیلم های هالیوودی

شایا لباف در خارج از فیلم هایش زندگی پردردسری دارد و به عنوان یک پسر بد شناخته می شود اما مشخص شده که وی در فیلم های هالیوودی نیز می تواند به همان اندازه سختگیر باشد. در فیلم جنگی «خشم» (Fury) وی نقش سربازی آمریکایی در جنگ جهانی دوم را بازی می کند که در نزدیکی خطوط دشمن گرفتار شده است. لباف بدون این که از طرف کارگردان یا تهیه کننده تحت فشار باشد تصمیم گرفت برای واقعی تر شدن نقشش در این فیلم به خود صدمه بزند. اگر چه در فیلم نامه به این موضوع اشاره نشده بود اما لباف فکر می کرد که شخصیت او در این فیلم باید یکی از دندان هایش را از دست داده باشد.

بدین ترتیب لباف یکی از دندان های سالم خود را کشید. لوگان لرمن که در این فیلم با لباف همبازی بود داستان ترسناک ترین تعریف می کند:” لباف به سمت راهرو رفت و ناگهان گفت : هی مرد می خوای یه چیز جالب ببینی؟ اینو داشته باش… چاقویی بیرون کشید و صورتش را برید. در تمام طول فیلم او این زخم های صورتش را باز می کرد”. شاید این کار زیاده روی باشد اما برئد پیت علام کرده لباف یکی از بهترین بازیگرانی بود که وی در طول سال های فعالیتش با او کار کرده است.

۱۰- تام هاردی در فیلم «شوالیه تاریکی برمی خیزد»

فیلم های هالیوودی

تجربه نشان داده که تام هاردی از گمی تلاش برای افزودن به وزن خود ابایی ندارد. او در فیلم «مبارز» (Warrior) در نقش یک مشت زن حرفه ای بر حجم عضلات خود افزود و در مبارزاتش دچار شکستگی متعدد استخوان ها شد. در فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» (Mad Max: Fury Road) نیز شارلیز ثرون در یک حادثه باعث شکستن بینی او شد. اما هاردی بیشترین زحمت را در فیلم «شوالیه تاریکی بر می خیزد» (The Dark Knight Rises) متحمل شد.

وی برای بازی در نقش شخصیت شرور «بین» در این فیلم چاره ای جز افزودن مقادیر فراوانی عضله به بدن خود نداشت به نحوی که با توجه به قد نسبتاً کوتاهش به گفته خودش دچار صدمات شدیدی شده و حس می کرد زیرا این همه بار در حال خرد شدن است. وی برای فیلم های متعدد خود به وزنش اضافه کرده و گفته که دیگر مانند دوران جوانی نمی تواند این تغییرات را تحمل کند و این موضوع صدمات قابل توجهی به بدن او وارد کرده است.

۱۱- نیکول کیدمن در فیلم «مولن روژ»

فیلم های هالیوودی

بازی در فیلم موزیکال «مولن روژ» (Moulin Rouge) فشار زیادی به نیکول کیدمن وارد کرد. در طول یکی از صحنه های رقص وی از پله ها افتاده و دچار آسیب دیدگی زانو شد. علاوه بر این به دلیل طول کشیدن ریکاوری و تاخیر در به اتمام رسیدن فیلم برداری وی سه میلیون دلار از بیمه خود را از دست داد. مشکل زانو باعث شد که پس از سه هفته بازی در فیلم «اتاق وحشت» (Panic Room) این پروژه را رها کند. علاوه بر این برای بازی در فیلم «کوهستان سرد» (Cold Mountain) نیز این آسیب دیدگی باعث شد که از بخش قابل توجهی از دستمزد خود چشم پوشی کند. علاوه بر این وی به دلیل پوشیدن لباس های تنگ و کمر باریک در فیلم «مولن روژ» دچار شکستگی دنده نیز شد اما بسیاری از صحنه های فیلم را با همان دنده شکسته بازی کرد.

۱۲- رونی مارا در فیلم «دختری با خالکوبی اژدها»

فیلم های هالیوودی

رونی مارا همواره بدن متناسب و ورزیده ای داشته اما جای تعجب ندارد که برای بازی در نفش لیزبث سالاندر در فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» (The Girl with the Dragon Tattoo) باید تغییرات عمده ای در بدن خود ایجاد می کرد. وی برای بازی در این نقش وزن خود را به شدت کاهش داده و در طول فیلم برداری نیز به ندرت غذا می خورد. دیوید فینچر، کارگردان فیلم، او را وادار به کاهش وزن نکرده و حتی هر روز پس از فیلم برداری ها به او می گفت که اجازه دارد غذا بخورد. اما فینچر با این بازیگر خوش چهره چندان نیز ملایم رفتار نکرد.

وی یکبار از مارا خواست که شب را در مصرف مشروبات الکلی زیاده روی کرده و روز بعد با سر درد در استودیو سونی حاضر شود. در واقع وی این کار را بدین دلیل به مارات توصیه کرد تا مسئولان کمپانی سونی را متقاعد کند که مارا بهترین انتخاب برای این نقش خواهد بود. علاوه بر آسیب کبدی خفیف و کاهش وزن شدید، رونی مارا در طول صحنه های خشن فیلم دچار کبودی هایی روی بدن شد. بدن رونی مارا پس از صحنه های مربوط به تجاوز برای روزها کبود می شد. کبودی های روی صورت مارا به حدی بود که یکی از روزها گریمور فیلم فکر می کرد وی گریم صبحگاهی خود را انجام داده در صورتی که تمامی آن کبودی ها واقعی بود.

رژیم غذایی سخت و باورنکردنی برخی از بازیگران مرد هالیوود

بازیگران مطرحی که برای یک نقش خاص جانشان را به خطر انداختند

ترسناک ترین شیوه هایی که بازیگران برای فرو رفتن در نقش های خود انتخاب کردند

نقش های ترسناکی که صدمات جسمی و روحی جبران ناپذیری به بازیگران وارد کردند [قسمت اول]

منبع: looper
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود