چرا باید بالش های قدیمی را دور بیاندازیم

دلیل بسیاری از آلرژی های ناشناخته، بالش های آلوده به میکروب هستند

چرا باید بالش های قدیمی را دور بیاندازیم

بالش ها تنها آن اشیاء نرم و پف کرده دوست داشتنی نیستند که به ما در بهتر خوابیدن کمک می کنند بلکه می توانند، محلی برای تجمع میکروب ها، سلول های مرده پوستی و حتی کرم های پنیری باشند؛ بله واقعا این طور است.

انجمن خواب انگلستان، پس از دو سال پژوهش به این نتیجه دست یافته که یک سوم از بالش هایی که شما هر شب روی آن می خوابید می تواند محلی برای تجمع انبوهی از میکروب ها باشد. این موجودات ریز و ذره بینی، با ۴ میلیمتر درازا ممکن است برای خوردن پوست های مرده شما جشن بگیرند و این فعالیت آنها در هوای گرم و مرطوب افزایش پیدا می کند.

تحقیقاتی که در سال گذشته بر روی بالش هایی از جنس پر و یا الیاف مصنوعی انجام شد، این نتیجه را در بر داشت که بالش هایی با عمر بین ۱.۵ تا ۲۰ سال، می توانند، مابین ۴ تا ۱۷ نوع قارچ را در خود داشته باشند.

2

تصویر یک کرم پنیر را ملاحظه می کنید. این موجود کوچک دوست دارد که در بالش شما خانه کند

ضمناً بسیاری از آلرژی های شما نیز می تواند به علت وجود همین موجودات موذی و ریز پنهان شده در بالش هایتان باشد. از سال های ۱۹۵۰ شیوع انواع آلرژی ها افزایش پیدا کرد. دکتر فیلیپ تیرنو که یک میکروبیولوژیست و پاتالوژیست از دانشگاه پزشکی نیویورک است در مصاحبه ای با «تِک اینسایدر» از باور قطعی خود در این باره می گوید. وی اعتقاد دارد دلیل بسیاری از این آلرژی ها، همان میکروب ها، قارچ ها و سلول های مرده ای هستند که سال های سال است در بالش هایی که هر شب سرمان را روی آنها می گذاریم، خانه کرده اند.

وی به این نکته نیز اشاره می کند که علت اصلی آلرژی هایی که ما دائم به دنبال دلیل برای آنها هستیم، می توانند همین نزدیکی و در زیر سرمان باشد، یعنی بالش هایمان. انجمن آلرژی و آسم آمریکا نیز این گفته دکتر تیرنو را تایید می کند.

گروه پژوهشی این مطالعه بر استفاده از روبالشی های ضدآبی که از آلرژی ممانعت به عمل می آورند مانند Allersoft تاکید فراوانی می کنند.

3

راه دیگر چیست؟ (خصوصا برای ما ایرانی ها که دسترسی راحتی به مورد اول نداریم) دو بار در سال، بالش هایتان را بشویید. نه تنها با این کار، به نرم و پفی تر شدن آنها کمک کرده اید بلکه تمام قسمت های آن را نیز تمیز و ضدعفونی می کنید. با نگهداری بهتر از بالش هایتان می توانید دوام آنها را نیز بیشتر کنید. برای این کار، مدتی بالش خود را در آب گرم و مواد شوینده قرار دهید و سریع آن را آبکشی نکنید. با این کار تمام جرم های احتمالی آن را از بین می برید.

بسیاری از متخصصان هم پیشنهاد می کنند که هر ۶ ماه یک بار و تا مدت ۳ سال بالش هایتان را عوض کنید. در غیر این صورت مدام آن را بشویید تا تمام جرم های احتمالی از بین بروند.

منبع: businessinsider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود