پپسی سطح قند نوشیدنی های خود را طی سال های آینده کاهش می دهد

پپسی سطح قند نوشیدنی های خود را طی سال های آینده کاهش می دهد

بر اساس اخبار منتشر شده، شرکت پرآوازه پپسی قرار است تا سال ۲۰۲۵ میلادی، کالری محصولات تک نفره اش را به عدد ۱۰۰ یا کمتر برساند. این کار از طریق حذف شکر موجود در نوشیدنی ها انجام خواهد گرفت. در حال حاضر، تنها ۴۰ درصد محصولات دارای این ویژگی هستند.

شرکت «PepsiCo» که برندهایی مانند «Gatorade» و «Tropicana» را نیز در اختیار دارد، این کار را به منظور تامین نیازهای جدید مشتریان و بر اساس راهنمایی های سازمان سلامت جهانی انجام می دهد. بسیاری از مشتریان، مصرف محصولات پپسی و کوکا کولا را به خاطر داشتن کالری و قند بالا کاهش داده اند. اقبال عمومی به سمت نوشیدنی های رژیمی نیز به دلیل نگرانی درباره مواد شیمیایی موجود در آن ها کاهش یافته است.

هر دو شرکت تلاش می کنند خودشان را با سلیقه مصرف کنندگان وفق دهند.

کاهش فروش محصولات پپسی و نگرانی درباره سلامت آن ها، باعث شد که این شرکت استفاده از شیرین کننده های مصنوعی در نوشیدنی ها را متوقف کند. مصرف مواد مصنوعی، ابتلا به دیابت و چاقی را به همراه خواهد داشت. با این حال، شرکت آمریکایی ماه گذشته ماده «آسپارتام» را برای محصولاتش در نظر گرفت و علت آن را متنوع بودن خواست مشتریان اعلام کرد.

نیمی از درآمد ۶۳ میلیارد دلاری شرکت پپسی، از راه فروش محصولات نوشیدنی تامین می گردد.

علاوه بر برنامه اعلام شده برای کمتر شدن کالری و شکر طی سال های آینده، قرار است سطح چربی اشباع شده و سدیم موجود نیز در بیشتر محصولات پپسی کاهش یابد. «Frito-Lay» (چیپس) بخش دیگری از این کمپانی نیز قرار است برندهای «Doritos» و «Cheetos» را به فروش برساند.

پپسی در موضع گیری رسمی خود اعلام کرده است: “کمپانی ما با انجام کارهایی مانند کاهش سطح قند، چربی های اشباع شده و سدیم، پالایش محصولاتش را ادامه خواهد داد و خودش را به نظر مصرف کنندگان نزدیک خواهد کرد.”

علاوه بر موارد بالا، کاهش گازهای گلخانه ای و بهبود وضعیت پالایش آب نیز از دیگر اهداف مورد نظر برای انجام این کارها اعلام شده است. پپسی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی، تولید گازهای گلخانه ای خود را تا ۲۰ درصد کاهش دهد. شرکت آمریکایی از سال ۲۰۱۰ تاکنون، با دنبال کردن برنامه هایی مانند کاهش مصرف انرژی و آب و همچنین تولید زباله کمتر، توانسته در هزینه های خود میلیون ها دلار صرفه جویی کند.

منبع: cnn
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود