برگزیدگان مسابقه بین المللی عکس سیه نا ۲۰۱۶ با موضوع سفر

از زنی در ویتنام تا زنی در بحرین

برگزیدگان مسابقه بین المللی عکس سیه نا ۲۰۱۶ با موضوع سفر

مسابقات عکاسی بین المللی سیه نا رقابتی معتبر است که آثاری از ۱۰۰ کشور جهان به آن فرستاده و مورد بررسی قرار می گیرند. اخیرا نتایج سال ۲۰۱۶ این رقابت اعلام شده که در این نوشته مجموعه ای از منتخب بهترین های آن را به همراه توضیحاتی کوتاه بر خواهیم شمرد. از شما می خواهیم در این سفر تصویری با ما همراه باشید.

۱- درست کردن تور ماهیگیری در فان رانگ ویتنام (جایزه نخست مقوله رنگ در فصای آزاد)

1

در روستای کوچکی در جنوب ویتنام و در نزدیکی «فان رانگ» زنی که کلاهی مخروطی خاص خود را بر سر گذاشته به روش سنتی مشغول درست کردن تور ماهی گیری است. ساخت تورهای ماهیگیری با دست هنوز هم در ویتنام جزء یکی از فعالیت های زنانی محسوب می شود که همسرانشان به ماهیگیری اشتغال دارند.

۲- لبخند (جایزه افتخاری مقوله مردم و پرتره)

2

زمان انجام آیین مذهبی دارما در صومعه «لابرانگ لاماسری» به علت ریزش برف سنگین، راهب ها با لباس هایی که لایه ای از برف هم روی آنها دیده می شود، خود را از گزند سرما دور نگه می دارند. این زمانی است که  پسربچه ای به نام لاما سرش را به عقب برمی گرداند و لبخند می زد که این لحظه زیبا توسط عکاس به ثبت می رسد.

۳- گلخانه توت فرنگی، ترکیه (جایزه نخست مقوله سفر)

3

تصویر زنی که توت فرنگی ها را در میان گلخانه ای رنگارنگ حمل می کند در نزدیکی نازیلی در استان آیدین ترکیه را ملاحظه می کنید.

۴- تور پهن شده (جایزه ویژه مقوله رنگ در فضای آزاد)

4

۵- قدرت طبیعت، سیسلی (جایزه نخست مقوله طبیعت)

4

تصویری از مواد مذاب، خاکستر و گازهایی را شاهد هستید که در اواخر سال میلادی گذشته از کوه «اِتنا» به سمت بالا و اطراف تا کیلومترها در حال پخش شدن است.

۶- منگرو، کوبا (جایزه افتخاری مقوله طبیعت)

6

منگروها که نام درختانی در مناطق گرمسیر هستند از منحصربفردترین و مهم ترین اکوسیستم های روی زمین هستند. در اینجا هم مانند تمام اکوسیستم های دیگر می توانید درنده را در قسمت فوقانی زنجیره غذایی بیابید که در تنظیم وضعیت جوی اقیانوس موثر است. عکاس این عکس می گوید که من به دنبال منگرو بودم و در حین توانستم از یک کروکودیل آمریکایی هم عکسبرداری کنم.

۷- طرح ها و سایه ها، جنوب ویتنام (جایزه افتخاری بخش رنگ در فضای آزاد)

11

بر روی ریگ های روان منطقه  Mui Ne که در نزدیکی شهری با تلفظی هم آوا با آن یعنی «مینه» در جنوب تایوان، سه زن را می بینیم که با کلاه های مخروطی و لباس های ستنی شان، ترازوهایی را حمل می کنند. قرار گرفتن آنها بر روی  یک خط و پشت سر هم، هارمونی تصویری را در میان ماسه های این منطقه به وجود آورده است.

۸- بازار شناور، مالزی (جایزه سوم مقوله گردشگری)

7

حمل و نقل آبی بخشی از زندگی روزانه مردم در جنوب بورنئو را شکل می دهد.

۹- انعکاس تصاویر زنان، امارات متحده عربی (جایزه دوم مقوله معماری)

9

راه رفتن دو زن و انعکاس تصاویر آنها بر روی آب، تولد دوباره ای به شکوه و معماری زیبای هندسی مسجد شیخ زاید در ابوظبی داده است.

۱۰- سیاه مرکزی، بحرین (جایزه سوم مقوله رنگ در فضای آزاد)

10

تصویر زن بحرینی را در میان جمعیت دیده می شود که  در ۲۲ مارچ سال ۲۰۱۱ میلادی در یک مراسم تشجیع جنازه در روستای سیترا در جنوب ماناما شرکت کرده و فرزند خود را نیز در آغوش دارد.

منبع: boredpanda
دیجیاتو
بدون نظر

ورود