دولت ایتالیا به جوانان ۱۸ ساله یک میلیون و هشتصد هزار تومان کمک هزینه فرهنگی اعطا می کند

دولت ایتالیا به جوانان ۱۸ ساله یک میلیون و هشتصد هزار تومان کمک هزینه فرهنگی اعطا می کند

تمامی شهروندان ایتالیایی که تولد ۱۸ سالگی شان بین سوم نوامبر ۲۰۱۶ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۷ است، می توانند از دولت این کشور، یک میلیون و هشتصد هزار تومان کمک هزینه برای اهداف فرهنگی دریافت کنند. این کار در راستای اقدامات دولت ایتالیا برای افزایش توانایی مردم صورت می گیرد و قرار است از طریق برنامه ای به نام «۱۸app» انجام شود. مبلغ یاد شده می تواند در خرید کتاب، بلیط کنسرت، بلیط تئاتر، بازدید از موزه ها، سفر به پارک های ملی و موارد دیگر استفاده شود.

پروژه یاد شده برای دولت ایتالیا ۲۹۰ میلیون یورو هزینه در بر خواهد داشت، اما «توماسو نانیچینی» معاون پارلمانی معتقد است که این هزینه در آینده پیامدهای مثبتی دارد. او در این رابطه می گوید: “کمک هزینه ها پیام روشنی به افراد جوان می دهد. آن ها متوجه می شوند در جامعه ای زندگی می کنند که ورودشان به این سن را محترم می شمارد. به علاوه، اهمیت عناصر فرهنگی نیز به آن ها گوشزد می شود. هردوی این موارد، برای توانمند سازی فردی و تقویت بافت جامعه انجام می گیرد.”

برنامه ای که درباره آن صحبت نمودیم؛ باید تا پایان سال جاری میلادی دانلود شود؛ حتی اگر تولد ۱۸ سالگی فرد در سال ۲۰۱۷ باشد. برنامه «۱۸app» امکان پرینت و دانلود اسناد قابل خرجی که توسط وزارت فرهنگ در نظر گرفته شده را فراهم می نماید.

منبع: independent
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود