جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش دوم]

جذاب ترین بناهای معماری جهان [بخش دوم]

همان طور که در بخش نخست این نوشته نیز گفته شد، بناهای فراوانی با خصوصیات معماری منحصربفردی در سراسر جهان وجود دارند که به سختی می توان رتبه بندی را در مورد آنها انجام داد. با این حال اخیرا با در نظر گرفتن جنبه های معمارانه و زیباشناسانه این بناها، رتبه بندی انجام شده که در بخش نخست این نوشته به بررسی ۲۰ مورد از آنها پرداخته شد. در این بخش نیز بیست مورد دیگر از این بناها را به همراه تصاویر آنها برخواهیم شمرد. در روزهای آتی و در هر نوشته موارد دیگری را مورد مطالعه قرار خواهیم داد. با ما در بخش دوم جذاب ترین بناهای معماری همراه باشید.

80
۸۰- کارخانه Spittelau District Heating Plant در وین را مشاهده می کنید که گویی با ذهن آشفته معمار آن یعنی «فردریش هوندرت واسر» شکل گرفته شده باشد.
79
۷۹- داربست های قسمت فوقانی فرودگاه بین‌المللی «سووارنابومی» بانکوک تایلند را ملاحظه می کنید که اشکال زیبایی را به سقف این پایانه داده است.
78
۷۸- نمای زیبایی از «قصر میرامار» در نزدیکی «بندر تریست» ایتالیا را ملاحظه می کنید.
77
۷۷- سقف گنبدی شکل سالن «تئاتر ملی گراند» را در پکن شاهد هستید که با مساحتی در حدود ۲۱۳ متر چشم نوازی می کند.
76
۷۶- «برج هِرست» یکی از مدرن ترین آسمانخراش های درخشنده جهان به شمار می آید که در دهه ۳۰ میلادی و در خیابان هشتم نیویورک بنا شد. این بنا با چندضلعی های شگفت آور خود آن را از حالتی یکنواخت خارج کرده است.
75
۷۵- در میدان Blaak شهر روتردام با کمک گروه «اِم وی آر دی وی» ساختمان مسکونی-اداری باشکوه Markthal شکل گرفته که در تصویر شاهد هستید.
74
۷۴- بنای زیبای «ایستگاه خیابان فلیندرز» در شهر ملبورن به سبک معماری دوران رنسانس فرانسه ساخته شده که شلوغ ترین ایستگاه قطار کشور استرالیا به شمار می رود. در هفته در حدود ۹۰.۰۰۰ مسافر از این مکان جابجا می شوند.
73
۷۳- بنای دیدنی «مرکز فرهنگی بنیاد استاوروس نیارکوس» در «رنزو پیانو» و بر فراز یک تپه مصنوعی در شهر آتن را ملاحظه می کنید.
72
۷۲- شگفتی آفریده شده توسط «نورمن فاستر» معمار «موزه بریتانیا» را می بینید. این معماری حیرت هر بیننده ای را برمی انگیزد.
71
۷۱- «قصر کاترین» در جنوب سنت پترزبورگ مکانی بود که تزارهای روسیه تعطیلات تابستانی خود را در آن می گذراندند.
70
۷۰- تصویر یک بنای حبابی شکل در Ceratto Winery که مشرف به تاکستان های جزیره آلبا در ایتالیا است را مشاهده می کنید. به دلیل آنکه به انگور شباهت داشته باشد با چنین طراحی ساخته شده است.
69
۶۹- «ساختمان گلکسی سوهو» در شهر پکن‬‎ در کشور چین را ملاحظه می کنید. اهمیت این بنا بیشتر به علت طبیعت کوچکی است که با پرهیز از به کار بردن زوایای خشن شکل گرفته است.
68
۶۸- «کلیسای یادبود کایزر ویلهلم» در شهر برلین آلمان که بقایای به جای مانده از جنگ جهانی دوم است را ملاحظه می کنید. این بنا به سبک معماری های سال های نخست دهه هفتاد میلادی می ماند.
67
۶۷- تصویری زیبا از موزه «هنر معاصر نیتروی» در شهر ریو د ژنیروی برزیل که در وسعت قابل توجه ای بنا شده را ملاحظه می کنید.
66
۶۶- موزه هنر «سائوپائولو» در برزیل را که به مدد دو ستون قرمز رنگ ایستا قرار گرفته را شاهد هستید. این بنا همچون ساختمان معلقی است که از جذاب ترین بناهای معماری این شهر به شمار می رود.
65
۶۵- «موزه گوگنهایم» در شهر بیلبائو اسپانیا‬‎ در زیر انوار آفتاب را می بینید. این بنا از شیشه، آهک و تیتانیوم ساخته شده است.
64
۶۴- مرکز «کینگدم» در شهر ریاض عربستان را شاهد هستید که ظاهری شبیه به یک تیغ دارد.
63
۶۳- ورودی دروازه قرمز رنگ «سوزومی» در ایستگاه «کانازاوا» در شهر توکیوی ژاپن را ملاحظه می کنید که بازمانده ای از سنت های قدیمی این کشور به شمار می رود.
62
۶۲- ساختمان کنفرانس موسسه «کارولینسکا» در سوئد را می بینید که برجی ساخته شده از شیشه های رنگی و مثلثی شکل است که انعکاس اشکال مسطح آهنی آن را می نمایاند.
61
۶۱- ترمینال اصلی فرودگاه شهر بیلبائوی اسپانیا را شاهد هستید که طراح آن «سانتیگو کالاتراوا» است. این مکان یکی از زیباترین ترمینال های جهان است.
منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود