هروئین مرگبارتر از اسلحه؛ برای نخستین بار شمار قربانیان این ماده مخدر از تعداد کشته شدگان با سلاح در آمریکا پیشی گرفت

هروئین مرگبارتر از اسلحه؛ برای نخستین بار شمار قربانیان این ماده مخدر از تعداد کشته شدگان با سلاح در آمریکا پیشی گرفت

برای نخستین بار در تاریخ، هروئین در مقایسه با اسلحه، افراد بیشتری را در آمریکا به کام مرگ فرستاده است. در نظر داشته باشید این خبر در حالی منتشر می شود که آمار قتل با تفنگ با کاهش مواجه نگشته و این هروئین است که شمار قربانیانش روز به روز بیشتر می شود.

گزارش های منتشر شده نشان می دهند که در سال گذشته، ۱۲,۹۷۹ نفر توسط اسلحه کشته شده اند، اما تعداد کسانی که توسط هروئین جانشان را از دست داده اند، به ۱۲,۹۸۹ نفر رسیده است. این ماده تنها بخشی از مواد مورد استفاده معتادان را تشکیل می دهد.

یکی از مرگبارترین آن ها، فنتانیل است که بیش از ۸۰ برابر مورفین قدرت دارد. قاچاقچیان هنگامی که با کمبود هروئین مواجه می شوند، از این ماده به عنوان جایگزین استفاده می کنند که همین مسئله، اوردوز ناگهانی مصرف کننده ها را در پی خواهد داشت.

طبق آمارهای ارائه شده، میزان مرگ و میر ناشی از فنتانیل، بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵، ۷۵ درصد افزایش نشان می دهد. این خبرها در شرایطی به گوش می رسند که تنها یک هفته از مهلت در نظر گرفته شده اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا برای اظهار نظر آزاد درباره گیاه «میتراگینا اسپکیوسا» یا «kratom» می گذرد. این ماده به بسیاری از معتادان کمک کرده تا مواد مخدر را کنار بگذارند.

کراتوم اثرات روانگردان دارد، اما بسیاری از افراد، آن را برای سلامتی مفید می دانند. به هر حال، این آمار به هیچ وجه قانع کننده نیست و باید برای کاهش آن کارهای زیادی انجام شود. مواد مخدر از هر نوع و ریشه ای که باشند، می توانند زندگی مصرف کننده ها را تباه کنند و جامعه را به نابودی بکشانند.

منبع: gizmodo
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود