سخنان جنجالی مریل استریپ علیه رئیس جمهور آمریکا در گلدن گلوب ۲۰۱۷

واکنش دونالد ترامپ به این حرف ها چه بوده است؟

سخنان جنجالی مریل استریپ علیه رئیس جمهور آمریکا در گلدن گلوب ۲۰۱۷

مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۷ نیز به پایان رسید و بهترین ها در هر بخش معرفی شدند. در این رویداد، جایزه ای به نام «سیسیل بی دومیل» نیز اهدا می شود. این فرد یکی از مشهور ترین فیلمساز های هالیوود بود که در ساخت برخی از فاخرترین آثار سینما نقش داشت.

در هر دوره از گلدن گلوب، کسی که عمرش را در راه بازیگری صرف کرده و توانسته به موفقیت های زیادی دست یابد، افتخار بردن این جایزه را از آن خود می کند. امسال نیز نوبت به «مریل استریپ» بازیگر نام آشنا و سرشناس سال های اخیر رسید.

همه چیز به خوبی برگزار شد و خانم استریپ نیز به سخنرانی پرداخت. اما حرف های او به گونه ای پیش رفت که حواشی زیادی به وجود آورد. وی تصمیم گرفت درباره دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا سخن بگوید و او را مورد شدیدترین انتقاد ها قرار داد. بعد از این ماجرا، آقای ترامپ نیز به حرف های هنرپیشه سرشناس واکنش نشان داده است. مطلب را تا پایان دنبال کنید تا جزئیات را برای شما بازگو کنیم.

meryl-streep-wallpaper-9-w700

خانم استریپ مستقیما از دونالد ترامپ اسم نبرده، اما در این رابطه گفته است: “یکی از عملکردهایی که امسال ارائه شد، به شدت مرا حیرت زده کرد. این مسئله قلب مرا به تسخیر خود درآورد؛ البته نه به خاطر خوب بودن آن. هیچ نکته مثبتی در این رابطه وجود ندارد، اما این عملکرد توانست موفق شود و به هدف خود دست یابد.”

“قرار است فردی در جایگاه و صندلی که ما بیشترین احترام را برای آن قائل هستیم قرار بگیرد که یک گزارشگر را مورد حمله قرار می دهد. این مسئله هنوز هم مرا آزار می دهد و نمی توانم آن را از ذهن خود بیرون کنم، زیرا این فیلم و سریال نیست و در زندگی واقعی اتفاق افتاده است.”

“اگر هر فردی به خودش اجازه دهد چنین رفتار تحقیر آمیزی با دیگران داشته باشد، بقیه نیز این حق را به خود می دهند که رفتاری مشابه را تکرار کنند. هنگامی که فردی قدرتمند از توانایی خود برای آزار و سرکوب دیگران استفاده می کند، همه ما بازنده هستیم.”

مریل استریپ در ادامه گفت: “شما و هر کسی که در این سالن حضور دارد، به متنوع ترین بخش جامعه آمریکا در حال حاضر تعلق دارید. درباره هالیوود، خارجی ها و خبرنگاران فکر کنید. اگر ما تمام آن ها را بیرون کنیم، شما به غیر از فوتبال و هنرهای رزمی ترکیبی، هیچ چیز دیگری برای تماشا نخواهید داشت.”

وی حمایتش از خبرنگاران را اعلام کرد و در ادامه افزود: “ما برای رو به جلو حرکت کردن به آن ها احتیاج داریم و آن ها نیز برای بازتاب حقایق و حفاظت از آن به ما نیاز دارند.”

was8958386-w700

این سخنان بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت و به گوش آقای ترامپ هم رسید. وی نیز مطابق معمول در برابر این گونه حرف ها ساکت نبوده و پاسخ خود را ارائه داده است.

وی علاوه بر «طرفدار هیلاری کلینتون» خواندن خانم استریپ و خطاب قرار دادن او با عنوان بازیگری لیبرال، با عدم ابزار تعجب از این حرف ها، این سخنان را نیز بیان کرده است:

“در مراسم تحلیف که در آینده نزدیک برگزار می شود، تعداد شرکت کنندگان به حدی بالاست که احتمالا رکورد جدیدی به ثبت خواهد رسید. بسیاری از ستارگان سینما و تلویزیون نیز حضور خواهند داشت. آن ها در حال آماده شدن برای مراسم هستند و شما می توانید از فضای حاکم بر شهر به این مسئله پی ببرید.”

آقای ترامپ در مصاحبه ای به نیویورک تایمز، به این شکل به موضوع مطرح شده واکنش نشان داد.

منبع: thesun ، independent
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود