نشانه هایی که به وضوح می گویند کنترل خود در مصرف مواد قندی را از دست داده اید

تقلب ممنوع!

نشانه هایی که به وضوح می گویند کنترل خود در مصرف مواد قندی را از دست داده اید

گاهی آنقدر در مورد مصرف شکر و میزان مصرف آن توصیه می شود که ممکن است برای افراد یکنواخت شده و باعث سربردن حوصله آنها شود.

اما لازم است بدانیم که این ماده می تواند در چین و چروک های پوستی، افزایش وزن، ابتلا به برخی از بیماری ها همچون دیابت و امراض قلبی و عروقی هم نقش داشته باشد. در این ارتباط می توانید مقاله راهکارهای متخصصان پوست برای از بین بردن یا کم کردن چین و چروک های صورت را نیز مطالعه بفرمایید.

در این نوشته بر آنیم که با ذکر نکاتی شما را با خود بیشتر آشنا کنیم. اگر نشانه هایی را که در ادامه این نوشته آمده اند را دارا هستید، به این معناست که در مصرف مواد قندی و شیرینی جات کنترل خود را از دست داده اید.

در این ارتباط مقاله نشانه هایی که به شما هشدار می دهند بیش از نیاز بدن تان مواد قندی مصرف می کنید نیز مناسب است.

اینکه بخواهید به این روند ادامه دهید یا ندهید، انتخاب شما خواهد بود. با هم این موارد را مرور می کنیم.

عاشق ماست های میوه ای آماده با طعم هایی چون توت فرنگی هستید

0

درست است که ماست با دارا بودن ماده ای به نام «پروبیوتیک» گزینه مناسبی در رژیم غذایی به شمار می آید اما نوع آن نیز اهمیت دارد. از آنجایی که در ۴ قاشق از ماست های میوه عموما چیزی حدود ۱۸ گرم شکر وجود دارد، گزینه چندان مناسبی به شمار نمی آید.

اگر به ماست میوه علاقمند هستید می توانید آن را با استفاده از میوه های طبیعی در منزل درست کنید و از ماست های یونانی آماده که ساده هم هستند استفاده نمایید.

چای و قهوه پر شکر میل می کنید

00

خود قهوه به تنهایی هیچ شکری را دارا نیست اما انواع مختلفی از آن از جمله لاته که بیرون از منزل میل می کنید در هر فنجان آن حدود ۳۵ گرم شکر که معادل ۸ قاشق چایخوری است شکر وجود دارد.

در چای لاته نیز ۴۲ گرم شکر وجود دارد یعنی ۱۰ قاشق چایخوری شکر. آنچه انجمن قلب آمریکا برای مصرف شکر روزانه مردان و زنان توصیه می کند ۹ قاشق چایخوری برای مردان و ۶ قاشق چایخوری برای زنان است.

بنابراین بهترین کار این است که چای یا قهوه تلخ میل کنید و اگر این مزه را دوست ندارید تنها کمی شکر یا خامه به آن اضافه کنید. اگر باز هم پاسخگوی ذائقه شما نبود کمی دارچین یا پودر کاکائو یا هر دو را بیافزایید.

لطفا مقاله بیشترین میزان شکری که روزانه مجاز به مصرف آن هستیم چقدر است؟  را نیز مطالعه بفرمایید.

به صبحانه پر فیبر خود شکر اضافه می کنید

3

درست است که خوردن یک صبحانه محتوی بلغور جودوسر بسیار مفید است اما وقتی با افزودن شکر به آن همراه شود تمام آن رژیم سلامت محتوی فیبر و از بین برنده کلسترول را مورد مخاطره قرار می دهد.

اگر از بسته های آماده آن استفاده کنید در هر دفعه چیزی معادل ۱۲ گرم شکر را میل خواهید کرد. یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای دارای ۱۲ گرم شکر است و یک سوم فنجان کشمش هم ۲۴ گرم قند دارد.

به جای افزودن شکر به ترکیب صبحانه پرفیبر خود از ورقه های سیب و پودر دارچین استفاده کنید که تنها ۳ گرم قند دارند.

تقلب می کنید و ظرف آجیل تان پر از شکلات و شیرینی است

4

درست است که خوردن آجیل توصیه می شود اما اگر در گروه افرادی قرار دارید که در کنار آجیل کمی شکلات و میوه های بسیار شیرین خشک را هم قرار می دهید و در طول روز و به دفعات آن را میل می کنند، در واقع در حال تقلب کردن و شکستن روند رژیم سالم خود هستید.

یک چهارم یک فنجان بادام ۴ گرم شکر دارد اما یک چهارم از مخلوطی از آنچه گفته شد، ۱۲ گرم شکر  و حتی بیشتر را خود جای می دهد.

مقدار فراوانی تکه های شکلات مغزدار را به جای خوردن مغز آجیل میل می کنید

5

درست است که توصیه شده از جوی دو سر استفاده شود اما نه اینکه روی انبوهی از شیرینی میل شود. چرا که تنها ۲۴ گرم از این نوع شیرینی ها، بیش از ۷ گرم شکر دارند که معادل دو قاشق کامل غذاخوری شکر است.

بدتر از همه این است که با پایین بودن میزان پروتئین موجود در این ترکیب، خیلی زود هم احساس گرسنگی خواهید کرد.

انرژی از دست رفته خود را با نوشیدنی های انرژی زا تامین می کنید

6

اگر در دوی ماراتون شرکت نکرده اید و دو ساعت هم در زمین فوتبال ندویده اید نیازی نیست که از نوشابه های انرژی زا استفاده کنید. اندکی از این نوشابه معادل ۱۷ قاشق غذاخوری شکر دارد. اگر برای رفع خستگی به کافئین احیتاج دارید یک چای معمولی یا چای سبز بنوشید.

روی همه خوراکی ها کچاپ می ریزید

7

یک قاشق غذاخوری کچاپ به اندازه خوردن یک شیرینی شکلاتی شکر دارد و عمدتا این سُس بیش از یک قاشق استفاده می شود. سُس های دیگر هم وضعیت بهتری ندارند، انواع و اقسام سُس هایی که در پاستا به کار می روند هم محتوی شکر هستند.

در مصرف سُس سالاد هم دست تان به کم نمی رود

8

فکر خوبی است که برای پی گیری رژیم غذایی تان، برای وعده ناهار یک سالاد میل کنید. اما شما با ریختن مقدار فراونی از سُس روی آن کل رژیم خود را بر هم می زنید. در هر یک قاشق غذاخوری از این سُس ها حداقل ۶ گرم شکر وجود دارد.

می توانید به جای این سُس ها از ترکیب سرکه سیب و روغن زیتون استفاده کنید که گزینه بسیار کم شکری است.

منبع: rd
دیجیاتو
بدون نظر

ورود