آیا واقعاً مطابق ادعای دونالد ترامپ ۱.۵ میلیون نفر در مراسم تحلیف او حضور داشته اند؟

چگونه می توان به حقایق این مسئله پی برد؟

آیا واقعاً مطابق ادعای دونالد ترامپ ۱.۵ میلیون نفر در مراسم تحلیف او حضور داشته اند؟

مراسم تحلیف دونالد ترامپ روز جمعه برگزار شد و وی رسما چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا لقب گرفت. در حاشیه این رویداد، ماجراهایی رخ داد که کم و بیش همه ما می دانیم. اعتراض های گروه های مختلف در سراسر جهان برگزار شد و شدت تظاهرات به حدی بود که تعداد آن ها در شهر واشنگتن تقریبا ۵۰۰ هزار نفر برآورد می شود.

یکی دیگر از مسائل جنجالی که حرف و حدیث های زیادی به همراه داشته، تعداد افراد شرکت کننده در مراسم تحلیف است. بر اساس گزارش ها، جمعیت حاضر در محل برگزاری، بسیار کمتر از دوره های قبلی تخمین زده می شود. اما به راستی چند نفر ریاست جمهوری ترامپ را از نزدیک دیده اند؟ ما در این مقاله قصد داریم این موضوع را روشن سازیم.

دونالد ترامپ در سخنرانی که عصر دیروز در مقر سازمان سیا انجام داد، جمعیت حاضر در تحلیف خود را ۱.۵ میلیون نفر اعلام کرد. با توجه به تصاویری که ما دیده ایم، به نظر می رسد این عدد غیر واقعی است. رسانه ای ناشناس اعلام کرده بود که تنها ۲۵۰ هزار نفر در این رویداد شرکت داشته اند.

کمیته مشترک کنگره برای مراسم تحلیف، اظهار داشته که ۲۵۰ هزار بلیط برای مراسم سوگند فروخته شده است. آقای ترامپ اعلام کرده است که تمام مناطق منتهی به بنای تاریخی واشنگتن، از جمعیت پر شده بود؛ اما تصاویر چیز دیگری را نشان می دهند.

عکس های گرفته شده بعد از مراسم قسم خوردن، از حضور کمرنگ مردم در دیگر مکان های محل برگزاری مراسم حکایت دارند. به نظر می رسد زاویه دید دونالد ترامپ باعث شده که وی به اشتباه بیفتد.

NATL_MALL_TrumpNoon2_EarthCam_1-w700

632194746-w700

اداره خدمات پارک های ملی دیگر جمعیت حاضر در مراسم را تخمین نمی زند. شهرداری و دیگر نهادها نیز آمار رسمی در این رابطه اعلام نکرده اند. بنابراین نمی توان به تعداد دقیق جمعیت حاضر پی برد. تنها موردی که می توان به آن اشاره کرد، این است که تعداد مردم در روز جمعه چیزی بین ۲۵۰ هزار تا ۱.۵ میلیون نفر بوده است.

مقامات حمل و نقل شهر واشنگتن اعلام کرده اند که تا ساعت ۱۱ صبح قبل از مراسم، تنها ۱۹۳ هزار نفر به مترو مراجعه کرده اند. این مقدار در مقایسه با دو دوره اوباما بسیار کمتر و از دوره جرج بوش نیز مقداری کمتر است.

crowd_split_social_y-w700

کاملا واضح است که تعداد افراد شرکت کننده در مراسم روز جمعه دونالد ترامپ، در مقایسه با دوران باراک اوباما تا حدود زیادی کاهش یافته. در تحلیف های رئیس جمهور سابق آمریکا بیش از ۱.۸ میلیون نفر حضور داشتند. به هر حال تمام سخنان گفته شده، فعلا به صورت حدس و گمان هستند و باید تا اعلام رسمی مسئولان مربوطه منتظر بمانیم.

منبع: vox
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود