۱۲ تصویر سازی طنز و شوخی های اهالی مکزیک با دیوار ترامپ

"من که گریه نمی کنم. دیوار رفته تو چشمم"

۱۲ تصویر سازی طنز و شوخی های اهالی مکزیک با دیوار ترامپ

۱- برطبق انتظار، بار دیگر خانواده سیمپسون (The Simpsons) همه چیز را پیش بینی کرده بودند؛ از ریاست جمهوری ترامپ گرفته تا ساختن دیوار حائل

sub-buzz-3491-1485364181-1-w750
در سال ۲۰۰۰ در یکی از اپیزودهای سریال “خانواده سیمپسون” به ریاست جمهوری ترامپ و کارهای عجیب و غریبش در آینده اشاره شده بود. در این اپیزود شخصیت “بارت” (Bart) به آینده می رود و می بیند که رییس جمهوری به نام ترامپ بر آمریکا حکومت می کند. در یکی دیگر از اپیزودها مردم شهر اسپرینگ فیلد (Springfield) مهاجران بخت برگشته ای به نام اوگدنویلین ها (Ogdenvillians) را از شهر خود بیرون کرده و دور شهر را دیوار می کشند. در مکزیک از این دو پیشگویی و به خصوص مورد دوم برای به سخره گرفتن دیوار ترامپ استفاده شده است و تصریح می کنند که دیوار ترامپ از دیوار ساکنان شهر اسپرینگ فیلد بهتر و محکمتر خواهد بود.

۲- برخی از مکزیکی ها سوالات دیگری دارند، از قبیل این که “دستمزد کارگرانی که در ساخت دیوار نقش دارند چقدر خواهد بود؟” یا ” چطور می توان یک دیوار ساخت؟”

sub-buzz-20613-1485367069-1-w750
به نظر می رسد بسیاری از مردم مکزیک نگران کشیده شدن دیوار ترامپ نبوده و حتی با پرسیدن سوالاتی کم اهمیت ساخت این دیوار را به سخره گرفته اند. آن ها با جستجوی عباراتی در مورد میزان دستمزد کارگران دیوار یا چگونگی ساختن یک دیوار در دنیای اینترنت، موضوع ساختن دیوار بین مکزیک و آمریکا را کم اهمیت و در حد یک سرگرمی دانسته اند.

۳- در عکس زیر از دستور ترامپ برای ساختن دیوار به عنوان ایده ای برای یک بازی کودکانه و آموزشی استفاده شده است.

sub-buzz-26322-1485364055-1-w750
در این بسته بازی که “lego” نام دارد از تصویر ترامپ در حال ساختن دیوار استفاده شده و روی جلد آن نوشته شده است “دیوار ترامپ خود را بسازید”. سازنده این بازی از موضوع دیوار بین دو کشور آمریکا و مکزیک برای آموزش خانه سازی با استفاده از قطعات پلاستیکی به کودکان مکزیکی استفاده کرده است.

۴- در قبض زیر مبلغی با عنوان “اعانه برای ساخت دیوار ترامپ” اضافه شده است.

sub-buzz-13422-1485364883-9-w750
در قبض خرید یکی از مراکز فروش محصولات غذایی به نام سوریانا هایپر (soriana hiper) یک آیتم اضافه شده که مربوط به کمک کردن به ساخت دیوار حائل بین دو کشور مکزیک و آمریکا است. با چنین کاری مسئولین این فروشگاه اقدام دونالد ترامپ برای ساخت دیوار را تقبیح کرده و به سخره گرفته اند و بی اهمیت بودن آن را نشان داده اند.

۵- در تصویر آمده است :”چطور می توان با عبور از دیوار ترامپ وارد خاک آمریکا شد”.

sub-buzz-14801-1485367443-8-w750
با این عکس کاربران اینترنتی مکزیکی ادعا می کنند که با وجود چرخ و فلک لازم نیست برای عبور از دیوار بال داشته باشند و پرواز کنند. این عکس نیز بی اعتنایی مردم به ساخت دیوار حائل را نشان می دهد.

۶-  یک ایده جالب! اسم خودمان و معشوقمان را روی دیوار خواهیم نوشت.

sub-buzz-8076-1485367952-1-w750
با این عکس کاربران مکزیکی اعلام می کنند که از این دیوار می توان استفاده های خلاقانه زیادی کرد. مثلا پسران و دختران عاشق می توانند از این دیوار برای نوشتن پیام های عاشقانه و ابراز علاقه خود به معشوقشان استفاده کنند.

۷- آقای ترامپ ما هم خواهان کشیدن دیوار هستیم ولی از محل مرزهای سال ۱۸۳۰

sub-buzz-2568-1485364748-1-w750
این عکس نشان می دهد که آمریکا قسمت هایی از سرزمین مکزیک را در سال های بعد از ۱۸۳۰ به خاک خود ضمیمه کرده است و کاربران مکزیکی با این عکس موضوع را به ترامپ یادآوری کرده و اعلام می کنند که با کشیدن دیوار حائل موافقند اما در مرزهای سال ۱۸۳۰ نه بعد از آن.

۸-عکس زیر بدین معنی است که ساختن دیوار تقصیر رییس جمهور کنونی مکزیک نبوده و تنها یک سوء تفاهم بزرگ است.

sub-buzz-21407-1485368594-1-w750
در این عکس انریکه پنیا نیتو، رییس جمهور مکزیک، از کسی که احتمالاً ترامپ است می پرسد: “صبر کنید. منظور شما از حائل فیزیکی، دیوار است؟ بگذارید کمی فکر کنم”. به نظر می رسد که کاربران مکزیکی انفعال رییس جمهور مکزیک را در این قضیه به سخره گرفته اند.

۹- مثل همیشه او در حال فکر کردن در مورد قضیه است. “آیا می توانیم در ساخت این دیوار از مصالح خشک استفاده کنیم”.

sub-buzz-5413-1485368658-1-w750
این عکس نشان می دهد که رییس جمهور مکزیک عمیقا به فکر فرو رفته و برای کاهش هزینه های ساخت دیوار پیشنهاداتی به ترامپ می دهد که اصلی ترین آن ها استفاده از دیوار خشک (بدون استفاده از بتن و هر ماده چسبناک دیگر) است. این موضوع نیز می تواند بی اهمیت بودن ساخت دیوار از نظر برخی کاربران مکزیکی و انفعال رییس جمهور مکزیک را نشان دهد.

۱۰- ظاهراً تیم سازنده دیوار از قبل از بین سیاستمداران مکزیکی انتخاب شده اند.

sub-buzz-5149-1485365678-1-w750
در این عکس تصاویری از کارگران ساختمانی ارائه شده که با استفاده از فتوشاپ سر رییس جمهورهای چند دهه اخیر مکزیک و شهردار مکزیکوسیتی روی تن آن ها قرار گرفته است و آن ها را سازندگان دیوار حائل معرفی می کند که از قبل توسط دولت آمریکا برای این کار استخدام شده اند. این تصویر نیز می تواند طعنه ای باشد به انفعال سیاستمداران چند دهه اخیر مکزیک و ضعف آن ها در برابر فشارهای دولت آمریکا.

۱۱- دونالد ترامپ دستور ساخت دیوار حائل را صادر کرده است؛ لوییس ویده گارای، وزیر امور خارجه مکزیک و ایلدفونسو گواخاردو، وزیر اقتصاد مکزیک، نیز  در حال بررسی مواد ساختمانی مختلف برای ساخت این دیوار هستند.

sub-buzz-14400-1485367683-1-w750
این تصویر نیز انفعال و شاید همکاری مسئولان مکزیکی با دونالد ترامپ در ساختن دیوار حائل را دستمایه طنز قرار داده و سیاستمداران مکزیکی را بخشی فعال در ساخت این دیوار می داند.

۱۲- در این عکس رییس جمهور مکزیک در حال مشورت دادن به دونالد ترامپ درباره نحوه ساختن دیوار حائل است.

sub-buzz-5584-1485366751-1-w750
در نوشته روی عکس رییس جمهور مکزیک خطاب به دونالد ترامپ می گوید: ” بهتر است تعدادی بطری شیشه ای شکسته نیز روی دیوار بگذارید، این کار دیوار را ایمن تر خواهد کرد”. این نوشته نوعی همکاری دولت مکزیک را با آمریکا برای ساخت دیوار حائل نشان می دهد که حتی بیشتر از دولت آمریکا نگران امنیت دیوار هستند. در ادامه ادعا می شود که وجود چنین شیشه هایی روی دیوار تنها تفاوت دیوارهای کشورهای پیشرفته با دیوارهای کشورهای جهان سوم است.
منبع: buzzfeed
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود