نگاهی به فیلم های مشهور و چند قسمتی که اپیزود جدید آنها امسال اکران خواهد شد

نگاهی به فیلم های مشهور و چند قسمتی که اپیزود جدید آنها امسال اکران خواهد شد

ما هر ساله شاهد ورود فیلم های زیبا و دیدنی زیادی به سینما ها هستیم. در این میان، فیلم های مجموعه ای و دنباله دار از جذابیت و محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. از آن جمله می توانیم به سه گانه ارباب حلقه ها، هشت گانه هری پاتر و البته مجموعه فیلم های دزدان دریایی کارائیب اشاره کنیم. همانطور که احتمالا می دانید، امسال قسمت های جدید برخی فیلم های قدیمی و محبوب به نمایش در خواهند آمد.

تماشاگران زیادی مشتاقانه منتظر ورود آن ها به سینما هستند و ما نیز چنین حسی داریم. در همین راستا بد نیست که نخستین فیلم از این گونه مجموعه ها را با نسخه های جدید آن ها مقایسه کنیم. تصاویر زیر، شما را در این راه یاری خواهند کرد و درباره تغییرات صورت گرفته فیلم ها تا به حال، دید مناسبی به شما می دهند. پیشنهاد می دهیم به تماشای آن ها بنشینید و لذت ببرید.

رزیدنت ایوِل ۲۰۰۲ (Resident Evil) ____ رزیدنت ایوِل: قسمت نهایی ۲۰۱۶ (Resident Evil: The Final Chapter)

آلیس که توانست با بازی درخشان و عملکرد فوق العاده در فیلم نخست، میلیون ها نفر را شیفته خود نماید، این بار نیز به جنگ زامبی ها و هیولا ها خواهد رفت. در مجموع می توانیم بگوییم که عملکرد قسمت نخست فراتر از حد انتظار بود. ترکیبی از سبک های هیجان انگیز و ترسناک، شخصیت های کاریزماتیک، موقعیت های فوق العاده و داستان پر جنب و جوش، سری رزیدنت ایوِل را به یکی از بهترین فیلم های سبک اکشن تبدیل کرده است.

قطار بازی ۱۹۹۵ (Trainspotting) ____ قطار بازی T دو ۲۰۱۷ (Trainspotting T2)

بدون شک قطار بازی فیلمی است که حال و هوای دهه ۹۰ میلادی را به خوبی نشان می دهد. در یک نظر سنجی اینترنتی که در سال ۲۰۱۲ انجام گرفت، این اثر سینمایی به عنوان بهترین فیلم بریتانیایی طی ۶۰ سال گذشته انتخاب شد. امسال کارگردان دنی بویل باز هم می خواهد شخصیت های محبوب را به پرده سینما ها باز گرداند. گروه چهار نفره شخصیت های اصلی باز هم به دنبال دردسر هستند و قصد دارند نامی برای خود دست و پا کنند.

بیگانه ۱۹۷۹ (Alien) ____ بیگانه: پیمان ۲۰۱۷ (Alien: Covenant)

قسمت های مختلف این مجموعه توسط کارگردان های شناخته شده ای مانند ریدلی اسکات و دیوید فینچر ساخته شده است. فیلم جدید نیز به زودی از راه خواهد رسید. فیلم پرومتئوس ریدلی اسکات در سال ۲۰۱۲ بسیار امیدوار کننده بود؛ هرچند که طرفداران از دیدن آن به شدت ناامید گشتند.

آن ها فیلم را پر از خلاء های متفاوت و بدون پاسخ می دانستند. به نظر می رسد حال و هوای فیلم جدید نزدیک به نسخه اول مجموعه باشد. بد نیست بدانید که سیگورنی ویور بازیگر محبوبی که در ۴ قسمت حضور داشته، در فیلم جدید شرکت نخواهد داشت.

جهان زیرین ۲۰۰۳ (Underworld) ____ جهان زیرین: جنگ های خونین ۲۰۱۶ (Underworld: Blood Wars)

به نظر می رسد کیت بکینسیل بازیگر شخصیتی که علیه خون آشام ها مبارزه می کرد، در نسخه جدید بهتر از قبل ظاهر شده است. شخصیت های گیرا، داستان خوب و صحنه های قوی، می تواند موفقیت زیادی برای فیلم به همراه داشته باشد. قسمت جدید هم اکنون به نمایش درآمده و علاقه مندان می توانند به تماشای آن بنشینند.

فروشنده ها ۱۹۹۴ (Clerks) ____ جی و باب ساکت پاتک می زنند ۲۰۰۱ (Jay and Silent Bob Strike Back) ____  جی و باب ساکت: ریبوت ۲۰۱۸ (Jay and Silent Bob: Reboot)

زوج بامزه و کودن فیلم با بازی کوین اسمیت باز هم به پرده های سینما باز خواهند گشت. آقای اسمیت در حساب فیسبوک خود نوشته که در حال حاضر بر روی فیلم نامه نسخه جدید کار می کند. تاریخ دقیق اکران هنوز مشخص نیست، اما می دانیم که فیلم جدید با استقبال خوبی مواجه خواهد شد. داستان از این قرار است که جی و باب ساکت به هالیوود باز می گردند تا از ساخت نسخه های جدید فیلم های «Bluntman» و «Chronic» جلوگیری کنند.

تیغ رو ۱۹۸۲ (Blade Runner) ____ تیغ رو ۲۰۴۹، ۲۰۱۷ (blade runner 2049)

اگر تا به حال نسخه اول این فیلم به کارگردانی ریدلی اسکات را ندیده اید، به شدت توصیه می کنیم به تماشای آن بنشینید. پس از ۳۵ سال، ما شاهد نسخه جدید تیغ رو هستیم. این فیلم در روزهای نخست اکران با چالش های جدی مواجه بود، اما چند سال بعد منتقدان آن را در کنار بهترین فیلم های علمی تخیلی قرار دادند.

راهی که آقای اسکات برای نشان دادن سبک «سایبرپانک» در پیش گرفت، بسیار خوب و تحسین برانگیز بود. در نسخه جدید ما باز هم شاهد حضور شخصیت ریک دِکارد – کسی که ۳۰ سال است گم شده – هستیم.

مردان ایکس ۲۰۰۰ (X-Men) ____ لوگان ۲۰۱۷ (Logan)

در اثر جدید شاهد بالا رفتن سن و پیر شدن شخصیت محبوب لوگان هستیم و پاتریک استورات نیز دوباره نقش پروفسور ایکس را ایفا می کند. داستان از این قرار است که لوگان از پروفسور مریض نگهداری می نماید. آن ها در یک شهر کوچک در مرز مکزیک پنهان شده لند. اما تلاش های آن ها برای مخفی ماندن بی نتیجه می ماند و ماجراهای فیلم به این شکل آغاز می گردد.

جنگ ستارگان ۱۹۷۷ (Star Wars) ____ جنگ ستارگان: آخرین جدای ۲۰۱۷ (Star Wars: The Last Jedi)

اگرچه جنگ ستارگان: «نیرو بر می خیزد» توانست مخاطبان را راضی کند، اما آن ها هنوز سوالاتی دارند که پاسخشان را دریافت نکرده اند. به نظر می رسد پاسخ تمامی آن ها در سری هشتم این مجموعه گنجانده شده باشد. در پایان سال میلادی جاری، باز هم شاهد هنرنمایی شخصیت های دوست داشتنی بر روی پرده های سینما خواهیم بود. لوک اسکای واکر و پرنسس لیا هم در این اثر سینمایی حضور خواهند داشت.

دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه ۲۰۰۳ (Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl) ____ دزدان دریایی کارائیب: مرده ها قصه نمی گویند ۲۰۱۷ (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales)

خوشبختانه باز هم می توانیم شاهد هنرنمایی جانی دپ در نقش جک اسپارو باشیم. عوامل تصمیم دارند یک قسمت دیگر از این مجموعه دوست داشتنی را به نمایش در بیاورند. در فیلم جدید، جک با یک کشتی ارواح ترسناک به رهبری دشمن قدیمی اش کاپیتان سالازار (با بازی خاویر بوردم) مواجه می گردد. به نظر می رسد شاهد فیلم خوبی خواهیم بود؛ البته برای تماشای آن باید ۲ تا ۳ ماه دیگر صبر کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود