بازگشت دوباره نئو؛ احتمال ساخت فیلم جدید ماتریکس توسط کمپانی برادران وارنر

بازگشت دوباره نئو؛ احتمال ساخت فیلم جدید ماتریکس توسط کمپانی برادران وارنر

در سال ۱۹۹۹ میلادی، یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی در تاریخ سینما اکران گشت. همانطور که احتمالا حدس زده اید، ما درباره فیلم «ماتریکس» صحبت می کنیم. ماتریکس با داستان عجیب و غریب و تخیلی اش توانست نظر بسیاری از منتقدان و تماشاگران را به خود جلب نماید و بیش از ۴۶۴ میلیون دلار بفروشد.

پس از فیلم نخست، قسمت های دو و سه نیز ساخته شدند و توانستند به طور تقریبی موفقیت های قبلی را تکرار نمایند. اکنون پس از گذشت ۱۴ سال از اکران آخرین قسمت، به نظر می رسد قرار است فیلم جدیدی به مجموعه ماتریکس اضافه گردد.

ظاهرا کمپانی «برادران وارنر» تصمیم گرفته یاد و خاطره محصول پرفروش خود را دوباره زنده کند. علی رغم آنکه هنوز هیچ چیز قطعی نیست، بر اساس گزارش های منتشر شده، «زاک پِن» فیلمنامه نویس سرشناس قرار است داستان ماتریکس جدید را روایت کند. «مایکل بی جردن» بازیگر شناخته شده نیز احتمالا به ایفای نقش خواهد پرداخت. اما اینکه «واشوفسکی» خالق این اثر در فیلم جدید نیز حضور داشته باشد، مسئله ای است که هنوز به قطعیت نرسیده است.

به علاوه، احتمالا شاهد یک راه اندازی مجدد نخواهیم بود. به نظر می رسد همانند کاری که کمپانی «لوکاس فیلم» برای جنگ ستارگان انجام داد، از فضای اصلی ایجاد شده در فیلم های قبلی استفاده گردد و به داستان های جانبی توجه شود. با این حال هنوز نمی توان از چیزی با قطعیت سخن گفت.

گزارش هایی وجود دارد که ظاهرا فیلم جدید به چگونگی آشنا شدن مورفیوس با دنیای ماتریکس برای نخستین بار خواهد پرداخت. البته همین اتفاق نیز می تواند برای ترینیتی رخ دهد. برادران وارنر هنوز در این رابطه موضع رسمی اتخاذ نکرده است. چند هفته پیش بود که کیانو ریوز ستاره اصلی فیلم های قبلی و بازیگر نقش نئو، اظهار داشت که از بازگشت دوباره به این مجموعه در شرایطی خاص استقبال می کند.

وی در این رابطه گفت: “واچوفسکی ها باید در کار حضور داشته باشند و نویسندگی و کارگردانی را بر عهده بگیرند. پس از آن نیز باید ببینیم که شرایط چگونه پیش می رود. این کار می تواند انجام شود. مردم می میرند اما داستان ها و شخصیت های درون آن ها همیشه زنده هستند.”

جالب است بدانید که سه فیلم قبلی روی هم رفته بیش از ۱.۶ میلیارد دلار فروش داشته اند.

منبع: gizmodo
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • سعید اسفند ۲۵, ۱۳۹۵

    فقط یه فرق اساسی با مجموعه قبلی داره . اونم اینه که برادران واچفسکی الان دیگه خواهران واچفسکی هستن

  • محمدرضا اسفند ۲۶, ۱۳۹۵

    خبرش خوشحالم کرد. فیلم اکشن و فلسفی بسیار جذابی بود.
    امیدوارم در صورت ساخت همه چی بی نقص انجام شه و صرفا جنبه تجاری و گیشه پیدا نکنه