با بزرگ ترین و مخرب ترین طوفان های تاریخ در ایالات متحده آشنا شوید

با بزرگ ترین و مخرب ترین طوفان های تاریخ در ایالات متحده آشنا شوید

این روزها خبر از این می رسد که طوفان هاروی در راه رسیدن به ایالات متحده و شهر تگزاس است و به زودی بادهایی به سرعت ۱۲۵ کیلومتر در ساعت از سمت خلیج مکزیک با این شهر برخورد خواهند کرد. فصل طوفان های شدید در ایالات متحده از ماه ژوئن تا اواخر ماه نوامبر در اقیانوس اطلس ادامه دارد. به همین دلیل ایالات متحده همواره یکی از کشورهایی بوده که از طوفان های شدید هر ساله خسارات شدیدی متحمل شده است که برآوردها نشان می دهد هر کدام میلیاردها دلار به این کشور خسارت وارد کرده و بحران های زیادی را برای مردم و دولت این کشور ایجاد کرده اند. در ادامه ی این مطلب می خواهیم شما را با ۱۵ طوفان سهمگین و مخرب تاریخ ایالات متحده که خسارات زیادی را به شهرهای این کشور وارد کردند آشنا کنیم.

۱۵- طوفان عقیق، ۱۹۹۵: ۵.۱ میلیارد دلار

در سال ۱۹۹۵، طوفان عقیق (Hurricane Opal) قبل از این که به آلاباما و تنسی برسد، فلوریدا را در نوردید و خساراتی بالغ بر ۵.۱ میلیارد دلار بر جای گذاشت.

۱۴- طوفان ایزابل، ۲۰۰۳: ۵.۳ میلیارد دلار

طوفان ایزابل که بیشترین خسارت را در سال ۲۰۰۳ به ایالات متحده وارد کرد کارولینای شمالی را درنوردید و ۵.۳ میلیارد دلار خسارت به جا گذاشت.

۱۳- طوفان فلوید، ۱۹۹۹: ۶.۹ میلیارد دلار

طوفان فلوید به خاطر باران های سیل آسایی که با خود به همراه آورد بسیار فاجعه بار شد و سیل های سهمگینی را در کارولینای شمالی به همراه آورد.

۱۲- طوفان هوگو، ۱۹۸۹: ۷.۱ میلیارد دلار

طوفان هوگو در رده ی طوفان های دسته چهارم قرار گرفته و در کارولینای جنوبی رخ داد. این طوفان باعث مرگ ۲۱ نفر شده و ۷.۱ میلیارد دلار نیز خسارت در پی داشت. در آن دوران، طوفان هوگو به عنوان پرهزینه ترین طوفان تاریخ ایالات متحده شناخته می شد.

۱۱- طوفان جین، ۲۰۰۴: ۷.۶ میلیارد دلار

طوفان جین که در سال ۲۰۰۴ در فلوریدا رخ داد بیشترین تاثیر را بر هاییتی داشت. این طوفان باعث مرگ بیش از ۱.۰۰۰ نفر شده و روی هم رفته بیش از ۷.۶ میلیارد دلار خسارت را در پی داشت.

۱۰- طوفان استوایی آلیسون، ۲۰۰۱: ۹ میلیارد دلار

طوفان استوایی آلیسون به عنوان پرهزینه ترین و کشنده ترین طوفان استوایی تاریخ ایالات متحده شناخته می شود که مرگ ۴۱ نفر را در پی داشته و خساراتی بالغ بر ۹ میلیارد دلار را باعث شد. این طوفان در خلیج مکزیک در نزدیکی تگزاس آغاز شده و سپس به سمت شرق رفته و سیل های عظیمی را در هیوستون تگزاس موجب شد.

۹- طوفان فرانسیس، ۲۰۰۴: ۹.۵ میلیارد دلار

طوفان فرانسیس در اقیانوس اطلس شکل گرفته و سپس فلوریدا را در نوردید. این طوفان چنان سهمگین بود که جرج دبلیو بوش، رییس جمهور وقت ایالات متحده را مجبور کرده که فلوریدا، و قسمت هایی از جورجیا، کارولینای جنوبی و شمالی را منطقه ی فاجعه زده اعلام نماید. روی هم رفته این طوفان ۹.۵ میلیارد دلار خسارت را به این مناطق وارد نمود.

۸- طوفان ریتا، ۲۰۰۵: ۱۲ میلیارد دلار

تنها چند هفته بعد از این که طوفان کاترینا باعث شد نیو اورلئان و بخش های دیگر لیوئیزیانا با خاک یکسان شود، طوفان ریتا شکل گرفت. این طوفان باران های سیل آسایی را در مناطق فاجعه زده و همچنین تگزاس در پی داشت که در کل ۱۲ میلیارد دلار به این مناطق خسارت وارد نمود.

۷- طوفان چارلی، ۲۰۰۴: ۱۵.۱ میلیارد دلار

طوفان چارلی که در رده ی طوفان های با قدرت ۴ قرار می گیرد در آگوست سال ۲۰۰۴ فلوریدا را درنوردید. در ابتدا پیش بینی ها نشان می داد که این طوفان تامپا را درخواهد نوردید اما به یکباره تغییر جهت داده و به همین دلیل خسارات زیادی بالغ بر ۱۵.۱ میلیارد دلار را در پی داشت.

۶- طوفان آیرین، ۲۰۱۱: ۷.۳ میلیارد دلار

طوفان آیرین که در میان طوفان های با رده ی ۱ قرار می گیرد در سال ۲۰۱۱ کارولینای شمالی را درنوردید. این طوفان در نهایت به نیویورک سیتی رسید و با باران های سیل آسایی که به همراه آورد بیش از ۷.۳ میلیارد دلار خسارت در پی داشت.

۵- طوفان ویلما، ۲۰۰۵: ۲۱ میلیارد دلار

طوفان ویلما که رکورد سهمگین ترین طوفان به وقوع پیوسته در اقیانوس اطلس را در آن زمان به خود اختصاص داد در رده ی طوفان های درجه ۳ قرار گرفته و صدمات زیادی را به مکزیک، کوبا و شهر فلوریدا در ایالات متحده وارد کرد.

۴- طوفان اندرو، ۱۹۹۲: ۲۶.۵ میلیارد دلار

در حدود ۲۵ سال پیش طوفان اندرو که جزو طوفان های درجه ۵ طبقه بندی می شد فلوریدا را درنوردید. این طوفان باعث شد که دسترسی میلیون ها نفر به برق قطع شده و مناطق بسیاری را با خاک یکسان کرد و در ادامه بحران های زیادی را در آژانس مدیریت بحران فدرال ایالات متحده در پی داشت.

۳- طوفان آیک، ۲۰۰۸: ۲۹.۵ میلیارد دلار

سومین طوفان شدید در ایالات متحده با خساراتی به ارزش بیش از ۲۹.۵ میلیارد دلار در سپتامبر سال ۲۰۰۸ اتفاق افتاد. طوفان آیک که در ساحل غربی آفریقا آغاز شده بود به دریای کارائیب رسیده و به در نهایت به خلیج مکزیک وارد شد. این طوفان درجه ۲ خسارات زیادی را به تگزاس وارد نمود.

۲- طوفان سندی، ۲۰۱: ۷۱.۴ میلیارد دلار

طوفان سندی با ۷۱.۴ میلیارد دلار خسارت، دومین طوفان پرهزینه تاریخ ایالات متحده شناخته می شود. این طوفان با درجه بندی ۱، شهر نیویورک سیتی را در نوردیده و سیستم حمل و نقل را به کلی مختل نمود و در ادامه هزاران خانه را ویران ساخت.

۱- طوفان کاترینا، ۲۰۰۵: ۱۰۸ میلیارد دلار

طوفان کاترینا بدنام ترین و مهیب ترین طوفان قرن ۲۱ تاکنون شناخته می شود. این طوفان در ابتدا با درجه شدت ۵ شهر میامی را در نوردید و سپس با درجه قدرت ۳ به لوئیزیانا رسید. این طوفان با بیش از ۱.۲۰۰ نفر تلفات در رتبه ی سوم طوفان های با بیشترین تلفات در تاریخ ایالات متحده قرار گرفت و با ۱۰۸ میلیارد دلار خسارت، به عنوان پرهزینه ترین طوفان تاریخ ایالات متحده شناخته می شود.
منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود