تئاتر گردی هفتگی: از «۲۰ متری جوادیه» تا «رازهای دختران جهان»

با ۱۶ برنامه تماشاخانه های پایتخت آشنا شویم

تئاتر گردی هفتگی: از «۲۰ متری جوادیه» تا «رازهای دختران جهان»

سالن های نمایش تهران در روزهای سرد و آلوده دی ماه ۹۶ پایتخت، روزگاری به نسبت گرم تر از اوضاع سینماهای پایتخت دارند و برخی از اجراهای این روزها از جمله نمایش موزیکال الیورتوریست در تالار وحدت که با بازی مهناز افشار هم همراه شده ، یکی از داغ ترین و پر طرفدار ترین تئاترهای سال ۹۶ را رقم زده است. اگر میخواهید در جریان جدید ترین اجراهای نمایشی در استیج های تهران قرار بگیرید و بخشی از زمستان گردی امسال را به دیدن تئاتر اختصاص دهید، گزارش امروز روزیاتو شما را با ۱۶ اجرا آشنا می کند.

نمایش موزیکال الیورتویست، با هنرمندی مهناز افشار و نوید محمد زاده و آتیلا پسیانی با کارگردانی حسین پارسایی تا ۳۰ دی ماه به مدت ۱۲۰ دقیقه هر شب در تالار وحدت تهران روی صحنه می رود.

با تئاتر گردی امروز ما همراه باشید.

نمایش لاسارو

هشتم تا بیست و هفتم دی ماه سال جاری، سالن استاد سمندریان تهران، میزبان نمایشی با عنوان لاسارو است که به کارگردانی مسعود رایگان روی صحنه می رود. این نمایش هر شب ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه اجرا می شود و قیمت بلیط آن نیز ۴۰ هزار تومان است.

نمایش پایین گذر سقاخانه

نمایش پایین گذر سقاخانه عنوان جدید ترین تئاتری است که این روزها در سالن تئاتر صبا تهران روی صحنه رفته و تا بیست و هفتم دی ماه هر روز ساعت ۱۹ میزبان عاشقان هنر نمایش در پایتخت خواهد بود. قیمت بلیط نیز ۲۰ هزار تومان اعلام شده است. کارگردانی اثر را حامد آقایی بر عهده دارد.

نمایش من موجودی احساساتی هستم: رازهای دختران جهان

نمایش رازهای دختران جهان، عنوان جدید ترین اجرا خانه تئاتر استاد عزت الله انتظامی (قیطریه) است که از سوم دی ماه کار خود را آغاز و تا آخر این ماه هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۵۵ دقیقه روی صحنه می رود. بهای بلیط نیز بین ۵ تا ۲۵ هزار تومان اعلام شده است. کارگردانی اثر را مهرداد خامنه ای انجام داده و اقتباسی از ایو انسلر به شمار می رود.

آوازهای بی در

نمایش آوازهای بی در عنوان جدید ترین اثری است که این روزها در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه رفته و تا ۱۶ دی ماه پذیرای عاشقان هنر نمایش در زمستان پایتخت خواهد بود. این اثر هر روز ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه اجرا می شود و بهای بلیط آن نیز ۱۵ هزار تومان اعلام شده است.

منو نمی بره!

نمایش منو نمی بره، جدید ترین اجرایی است که تا ۲۲ دی ماه سال جاری در سالن گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر روز ساعت ۱۹ روی صحنه می رود. این اثر به نویسندگی و کارگردانی زهرا صبری اجرا می شود و در ژانر کودک و نوجوان است. بهای بلیط نیز ۸ هزار تومان است.

نمایش اندر هدایت نسل جوان

اندر هدایت نسل جوان، تا ۲۵ دی ماه در تماشاخانه مکتب تهران هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۶۵ دقیقه روی صحنه می رود. کارگردانی اثر را نسیم عرفانی بر عهده داشته و نویسندگی آن را جلال تهرانی انجام داده است. بهای بلیط نیز ۲۵ هزار تومان اعلام شده است.

نمایش دایره گچی قفقازی

محمود رضا رحیمی، تا ۲۲ دی ماه سال جاری، کارگردانی اثری با عنوان دایره گچی قفقازی را بر عهده دارد که اقتباسی از برتولت برشت، نویسنده شهر غرب است. این نمایش هر شب ساعت ۲۰ در سالن سایه تئاتر شهر تهران روی صحنه می رود. بهای بلیط نیز ۲۵ هزار تومان است که به دانشجویان، تخفیف ۲۰ درصدی تعلق می گیرد.

بلافیگورا

نمایش بلافیگورا، جدید ترین نمایشی است که در تماشاخانه شانو پایتخت هر شب ساعت ۱۸ تا ۳۰ دی ماه سال جاری روی صحنه می رود. این کار توسط سروش طاهری کارگردانی می شود و نویسندگی آن را یاسینا رضا بر عهده داشته است. قیمت بلیط نیز ۲۵ هزار تومان اعلام گردیده است.

ورود آقایان ممنوع

نمایش ورود آقایان ممنوع، جدید ترین اجرایی است که در خانه نمایش اداره تئاتر تهران تا ۱۶ دی ماه روی صحنه می رود. این نمایشنامه خوانی گروهی توسط حسین شهبازی کارگردانی می شود و نویسندگی آن را آرش عباسی بر عهده داشته است. بهای بلیط ۱۵ هزار تومان است.

اجرا خوانی سه جلسه تراپی

اجرا خوانی سه جلسه تراپی، تا ۱۲ دی ماه ساعت ۲۰ در تماشاخانه سه نقطه روی صحنه است. این نمایش توسط فرهنگ روشنی کارگردانی شده و نویسندگی ان را نغمه ثمینی انجام داده که با بهای ۲۰ هزار تومان عرضه می شود.

تمام زنان اجنه شیخ محمود

عنوانی عجیب برای تئاتری جذاب که تا ۳۰ دی ماه سال جاری در سالن شماره ۲ عمارت ارغنون تهران روی صحنه می رود. نویسندگی و کارگردانی اثر را آرش سنجانی بر عهده داشته است و بهای بلیط آن نیز ۳۰ هزار تومان است. این اثر در ژانر رئالیسم جادویی برگزار می شود.

اپرای عروسکی سعدی

اپرای عروسکی سعدی نیز یکی از دیدنی ترین اجراهای عروسکی در سال ۹۶ است که تا ۲۲ دی ماه سال جاری در تالار فردوسی پایتخت هر شب ساعت ۱۹ روی صحنه می رود. نویسندگی و کارگردانی این اجرا را بهروز غریب پور بر عهده داشته است. بهای بلیط این اپرا، ۵۰ هزار تومان اعلام شد.

بیست متری جوادیه

بیست متری جوادیه، عنوان جدیدترین اجرا در سالن تئاتر باران تهران است که هر شب ساعت ۱۹ به کارگردانی رضا بهرامی و نویسندگی کهبد تاراج روی صحنه می رود. بهای بلیط نیز ۳۰ هزار تومان اعلام شده و تا ۲۹ دی ماه میتوانید از این اثر دیدن کنید.

آن سوی آینه

عنوان جدید ترین اجرا در سالن شماره ۲ پردیس تئاتر شهرزاد است که به کارگردانی علی سرابی و نویسندگی فلوریان زلر از ۴ تا ۳۰ دی ماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ با بهای بلیط ۴۵ هزار تومان روی صحنه می رود.

رقص کاغذ پاره ها

محسن زر آبادی، تا ۲۸ دی ماه سال جاری،‌ کارگردانی اثری با عنوان رقص کاغذ پاره ها را بر عهده دارد که توسط محمد یعقوبی نوشته شده و در خانه نمایش اداره تئاتر تهران روی صحنه می رود. بهای بلیط نیز ۱۵ هزار تومان اعلام شده است.

آبی مایل به صورتی

آبی مایل به صورتی، عنوان جدید ترین اثری است که در سالن شماره ۱ تماشاخانه پالیز تهران تا ۳۰ دی روی صحنه رفته است. این اثر به نویسندگی و کارگردانی ساناز بیان اجرا می شود و با بهای بلیط ۳۵ هزار تومان قابل خریداری است. توصیه شده تا کودکان زیر ۱۶ سال از این اثر دیدن نکنند.

امیدواریم فرهنگ تئاترگردی در تهران و دیگر استان های کشور به عنوان بخشی از فرهنگ گردشگری شهری، به رونق اقتصاد هنر در ایران کمک کند.

اخرین خبرها از دنیای تئاتر ایران را در سرویس هنری روزیاتو دنبال کنید.

منبع: ایسنا ، ایرنا
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود