مجموعه عکس های شگفت انگیزی که تاریخچه و نحوه شکل گیری شهر لس آنجلس آمریکا را به تصویر می کشند

مجموعه عکس های شگفت انگیزی که تاریخچه و نحوه شکل گیری شهر لس آنجلس آمریکا را به تصویر می کشند

شهرها و سرزمین های مختلف جهان، روزها و قرن های متمادی را پشت سر گذاشته تا به شکل امروزی در بیایند. برخی از مکان هایی که ما اکنون در آن ها سکونت داریم، در سال های نه چندان دور تنها بیابان بوده و هیچ کس در آن ها حضور نداشته است. یکی از کشورهایی که مکان های این چنینی در آن به وفور یافت می شود، ایالات متحده آمریکا است. همانطور که می دانید، تنها چند قرن از تاسیس این سرزمین و شهرهای مشهور آن مانند لس آنجلس می گذرد.

بسیاری از شما با نام و اسم و رسم شهر لس آنجلس آشنایی دارید. این سرزمین که اکنون هالیوود مهد سینمای جهان را درون خود جای داده و مکانی بسیار پیشرفته به شمار می رود، در چند صد سال گذشته تنها محل کشاورزی بوده و هزاران شهروند بومی در آن سکونت داشته اند.

اکنون لس آنجلس جمعیت ۳.۹ میلیونی را میزبانی می کند و یکی از مدرن ترین شهرهای جهان به شمار می رود. تصاویری که در ادامه قرار داده شده، نمای این شهر را از ابتدا تا کنون نشان می دهند. از شما دعوت می کنیم به تماشای آن ها بنشینید و توضیحات مربوطه را بخوانید.

60-w750
مردم شوماش (بومیان آمریکایی) نخستین کسانی بودند که ۹ هزار سال قبل از میلاد مسیح در لس آنجلس فعلی سکونت داشتند.
61-w750
در سال ۱۵۴۲ میلادی، خوان رودریگز کابریو کاوشگر پرتغالی در امتداد ساحل کالیفرنیا سفر کرد. وی خلیج شهر فعلی سن پدرو را به علت دود ناشی از آتش ساکنان بومی «خلیج دودها» نامید.
62-w750
هنگامی که نخستین مبلغان مذهبی اسپانیایی در سال ۱۶۰۲ میلادی به این مکان رسیدند، تقریبا ۲۲ هزار بومی در آن زندگی می کردند. با این حال بیش از ۱۰۰ سال دیگر طول کشید تا گاسپار دی پورتولا موقعیت لس آنجلس کنونی را در سال ۱۷۶۹ میلادی کشف نماید.
63-w750
در سال ۱۷۷۵ میلادی، فیلیپه دی نِوِه به عنوان فرماندار جدید کالیفرنیا کار خود را آغاز کرد. دو سال بعد نخستین بخش لس آنجلس به نام «سن خوزه de Guadalupe» ایجاد گشت.
در نقشه ای که برای ساخت شهر لس آنجلس در نظر گرفته شد، میدانی مرکزی که توسط یک کلیسا احاطه شده، ساختمان های اداری، خیابان های شبکه ای و ساختمان های مسکونی به چشم می خورد.
در نقشه ای که برای ساخت شهر لس آنجلس در نظر گرفته شد، میدانی مرکزی که توسط یک کلیسا احاطه شده، ساختمان های اداری، خیابان های شبکه ای و ساختمان های مسکونی به چشم می خورد.
65-w750
شهر لس آنجلس که در اسپانیایی به معنای «شهر فرشتگان» ترجمه می شود، در سال ۱۷۸۱ میلادی به طور رسمی تاسیس گشت. بسیاری از خانواده های مکزیکی برای زندگی به این مکان مهاجرت کردند.
66-w750
تا سال ۱۸۲۱، لس آنجلس به بزرگترین جامعه کشاورزی خود کفا در کالیفرنیای جنوبی تبدیل شد.
67-w750
برای آنکه شهر بتواند جمعیت رو به افزایش خود را مدیریت کند، مسئولان در اواخر قرن نوزدهم زیر ساخت های حمل و نقل را آماده کردند. راه آهن لس آنجلس و سن پدرو که عکس آن را در بالا مشاهده می کنید، از جمله نخستین آن ها به شمار می رفتند.
68-w750
در سال ۱۸۹۲ در این شهر میدان نفتی کشف گشت. هنوز هم با وجود گذشت ۱۲۵ سال بهره برداری از آن ادامه دارد. بنابراین نخستین میدان نفتی بزرگ با ظرفیت تولید ۴۵ بشکه در روز در این مکان شکل گرفت.
69-w750
در اوایل قرن بیستم جمعیت لس آنجلس به شدت افزایش یافت و تا سال ۱۹۱۰ به ۳۱۹ هزار نفر رسید. شما تصویری از جمعیت زیاد در آوریل ۱۹۱۰ را مشاهده می کنید.
70-w750
در اواسط قرن بیستم، فرایند ساخت بزرگراه های عظیم در کالیفرنیای جنوبی آغاز گشت. آن ها لس آنجلس را به دیگر مراکز بزرگ مانند سان فرانسیسکو و سن دیگو متصل می کردند. این شهر بیش از ۲۵۰ هزار نفر از ساکنانش را جا به جا کرد تا بتواند آزاد راه ۸۵۰ کیلومتری خود را بین سال های ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰ بسازد.
71-w750
در حال حاضر آزاد راه های کالیفرنیا یکی از شلوغ ترین مسیرهای آمریکا به شمار می روند.
72-w750
بر اساس آخرین آمارها، اکنون بیش از ۳.۹ میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند.
73-w750
انتظار می رود جمعیت لس آنجلس تا سال ۲۰۴۰ میلادی به ۴.۶ میلیون نفر افزایش یابد و این مکان به یکی از متراکم ترین نقاط آمریکا تبدیل گردد.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود