آیا می دانید کدام وسایل را نباید دست دوم خرید؟

آیا می دانید کدام وسایل را نباید دست دوم خرید؟

ممکن است گاهی تصمیم بگیریم با خرید اجناس دوم در مخارج خود صرفه جویی کنیم یا صرفا خرید چنین وسایلی را خالی از اشکال می دانیم. اگرچه خرید وسایل دست دومی مثل قفسه های کتاب، کتاب ها و سی دی ها/ دی وی دی ها ایده ی خوبی است اما چیزهایی هم وجود دارد که نباید آن ها را به صورت دست دوم خریداری کرد.

تلویزیون

به سختی می توان تشخیص داد صاحبان قبلی وسایل برقی مثل تلویزیون، دی وی دی پلیر و غیره به خوبی از آن ها مراقبت کرده اند یا خیر. برای مثال، اگر صفحه ی تلویزیون پلاسمای شما دچار خرابی شود، مجبور خواهید شد هزینه ی بسیار زیادی را صرف تعمیر یا تعویض آن کنید، تا حدی که گاهی این هزینه با قیمت خرید یک تلویزیون جدید برابری می کند.

کفش

کفش های دست دوم شکل پای صاحب قبلی شان را به خود گرفته اند. اگر کفش ها متناسب با فرم پاها نباشند، این مسأله می تواند در طول زمان باعث بروز درد و مشکلات جسمی شود. به ویژه در خصوص کفش های مخصوص دویدن، احتمالا در زمان استفاده ی صاحب قبلی از آن ها لایه ی ضربه گیر کفش ها  تا حدود زیادی از بین رفته است.

جارو برقی

شاید هزینه ی خرید یک جارو برقی بالا باشد اما آیا واقعا مایل هستید جارو برقی ای خریداری کنید که به درستی کار نمی کند؟ جارو برقی را در زمان استفاده به این طرف و آن طرف می کوبند و آن را مداوم به هر طرفی می کشند و با توجه به آنکه صاحب قبلی وسیله تصمیم گرفته از آن خلاص شود، این مسأله ممکن است نشان دهنده ی معیوب بودن جارو برقی باشد. علاوه بر این، جارو برقی ها محل انباشت آلودگی ها و گرد و خاک خانه ی صاحب قبلی خود هستند. بعید است که مایل باشید این آلودگی ها را وارد خانه ی خود کنید.

وسایل حیوانات خانگی

از خرید غذا یا مواد خوراکی دست دوم برای حیوان خانگی خود پرهیز کنید چرا که ممکن است تاریخ انقضای آن ها گذشته و یا حتی حاوی حشرات یا تخم آن ها باشند. غذای دست دوم به احتمال زیاد فاسد است و تفاوتی ندارد مخصوص چه حیوانی باشد. به علاوه، لازم است که در مورد تشک های دست دوم برای حیوانات خانگی هم محتاط باشید و پیش از استفاده، تشک به خوبی شسته شود. به طور قطع مایل نیستید حیوان خانگی تان روی تشکی بخوابد که محل انباشت موها، آلودگی ها و بزاق حیوان دیگری بوده است.

عطر و محصولات زیبایی

شاید از این موضوع اطلاع نداشته باشید اما عطرها هم تاریخ انقضا دارند. برای آنکه عطری با بویی نامطبوع، تاریخ مصرف گذشته (و حتی شاید خطرناک) نداشته باشید، بهتر است که عطری نو خریداری کنید. این مسأله در مورد لوسیون ها و لوازم آرایشی هم صدق می کند. هر چیزی مانند این محصولات که به طور مستقیم روی پوست قرار می گیرد را بهتر است که دست دوم خریداری نکنید.

زیورآلات

شاید تصور کنید با خرید زیورآلات دست دوم سود خواهید کرد اما اگر در تشخیص ارزش واقعی جواهرات مهارت ندارید، بهتر است از این کار خودداری کنید. ممکن است شخص فروشنده سعی کند زیورآلات را به قیمتی بالاتر از ارزش حقیقی آن ها به شما بفروشد. علاوه بر این، برخی از زیورآلات بدلی حاوی موادی سمی یا آلرژی زا مثل نیکل و سرب هستند.

اسپیکر

ممکن است اسپیکرهای دست دوم از نظر پخش صدا دچار مشکل باشند و نتوانید از تمام ظرفیت صوتی آن ها استفاده کنید، به ویژه اگر صاحب قبلی آن ها عادت به پخش موسیقی با بالاترین صدا را داشته است. تشخیص عیوب لوازم صوتی مثل اسپیکر در نگاه اول کار دشواری است و احتمالا زمانی متوجه اشکلات آن می شوید که برای اولین بار با آن شروع به پخش موسیقی می کنید.

محافظ نوسان برق

 

با خرید محافظ های برق دست دوم هم این احتمال وجود دارد که دستگاه معیوب بوده و به درستی کار نکند. در این صورت ممکن است به وسایل برقی شما هم آسیب وارد شود.

کالسکه بچه

 

در خصوص وسایل مورد استفاده ی کودکان، استانداردهای ایمنی از اهمیت زیادی برخوردار هستند و به طور قطع شما مایلید کالسکه ای برای فرزندتان تهیه کنید که تا حد ممکن ایمن باشد. اما ممکن است عیوب یک کالسکه ی دست دوم را در نگاه اول تشخیص ندهید و بدون آنکه متوجه شوید کالسکه ای معیوب خریداری کنید. این مسأله در مورد دیگر وسایل بچه مثل تختخواب و صندلی ماشین کودک هم صدق می کند.

فرش

اگر مایل نیستید که قارچ ها، ذرات آلرژی زا و لکه های مشکوک به خانه ی شما راه پیدا کنند، از خرید فرش های دست دوم خودداری کنید. اهمیتی ندارد چقدر از مواد شوینده ی فرش استفاده خواهید کرد؛ بهتر است که فرشی نو خریداری کنید.

منبع: rd
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • تی تی مرداد ۱۴, ۱۳۹۸

    سلام تخت فرفورژه فلزی دست دوم خریداری کردیم ولی اطلاعی از صاحب قبلش نداریم ممکن بیماریهای واگیردار یا ایدز یا هپاتیت از طریق کالاهای دست دوم برنده مثل فرفورژه به صاحب جدید سرایت کنه ؟