آنچه متقاضیان تحصیل در رشته های هنری باید بدانند

توصیه هایی برای متقاضیان تحصیل هنر در خارج از کشور

آنچه متقاضیان تحصیل در رشته های هنری باید بدانند

هنر اگر نبود، واقعیت ما را می کشت. این جمله معروف یکی از اندیشمندان نامدار تاریخ معاصر جهان است و تا حدی  اهمیت مفهومی به نام هنر را نشان میدهد. برای هنرمند شدن، الزاما تحصیل در رشته هنر نیاز نیست و چه بسا برخی از هنرمندان نامدار عصر ما از نقاشان و خطاطان و فیلمسازان گرفته تا طراحان لباس و غیره، حتی یک ساعت هم تحصیل آکادمیک هنر نکرده و در زمینه هنر در دانشگاه ها و موسسات آموزشی و هنرهای زیبا، تحصیل نکرده اند. هنر بیش از تحصیلات، به پشتکار و استعداد و از همه مهم تر، عشق نیاز دارد. شاید در رشته های فنی و مهندسی و پزشکی و علوم  انسانی شما نتوانید بدون مدرک دانشگاهی اعتبار دهی شده، کار خاصی انجام دهید. اما در هنر، میتوان بدون طی کردن دوره های اکادمیک، کارهای شگرف و ژرفی انجام داد که تئوریسین ها و آکادمیسین ها و اساتید هنر را از سینما تا هنرهای  تجسمی، سورپرایز کند.

همه مدارک موردنیاز  برای اپلای رشته های هنری در دانشگاه های خارج از کشور

دانشجویان هنر متقاضی تحصیل در خارج از کشور، در کارگاه ها و دوره های هنری کوتاه مدت در خارج شرکت کنند

اما به هر حال، شمار زیادی از مشتاقان تحصیل در دانشگاه ها به خصوص علاقمندان تحصیل در خارج از کشور را دانشجویان رشته های هنری تشکیل می دهند که طیف گسترده ای از رشته ها فرا روی انهاست. در سلسله گفتارهایی که به معرفی فرصت های تحصیلی و بورسیه خارج از کشور در روزیاتو در چند سال اخیر پرداختیم، رشته های هنری و بورسیه  های هنری کم تر پرداخته شده  است که در این گفتار، توجه مشتاقان تحصیل در این حوزه را به نکاتی جلب می کنیم. با ما همراه باشید.

گالری گردی در کشورهای مختلف از جمله ایران، برای افزایش هوش هنری شما مهم است

زبان تحصیل در رشته های  هنری

برای تحصیل در رشته های هنری، اول کشور مقصد را تعیین کنید. مثلا اگر در رشته مجسمه سازی کار میکنید، دانشگاه  هنر فلورانس گزینه خوبی برای شما خواهد بود. اگر فارغ التحصیل رشته کارشناسی موسیقی هستید، قطعا دانشگاه وین می تواند یک گزینه قابل تامل برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا باشد. اگر دانش آموخته کارشناسی  کارگردانی سینما هستید، حتما فرانسه یکی از گزینه های پیش رو خواهد بود. اگر دانش اموخته بازیگری یا کارگردانی تئاتر  هستید، اسپانیا و ایتالیا را توصیه می کنیم.

کنسرواتوار باشکوه وین، پایتخت موسیقی اروپا.

اگر به دنبال تحصیل در مقطع ارشد و دکترا فلسفه هنر هستید، آلمان و انگلیس و سوئد به شما پیشنهاد می شود که دانشگاه هایی زیر نظر تئوریسین های فعال و شناخته شده فلسفه هنر اروپا دارند. به هر حال، برای ادامه تحصیل در رشته هنر، اول کشور را تعیین کنید. بعضی از کشورهای اروپایی و آسیایی، در زمینه برخی از شاخه های هنر، خیلی فعال و شاخص هستند. مثل ایتالیا و فرانسه. این موضوع تاثیر زیادی روی انتخاب دانشگاه تحصیل خواهد داشت و تکلیف شما را برای تقویت زبان روشن می کند.

اگر خواستار تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هنر در کشورهایی هستید که دانشگاه هایی به زبان انگلیسی دارند، آیلتس ۶ تا ۶.۵ آکادمیک یا تافل ۷تا ۸۵ اینترنتی مورد نیاز است. بعضا دانشگاه ها برای دانشجویانی که نمره زبان پایین تر دارند، پذیرش مشروط صادر می کنند. اما توجه کنید که با داشتن پذیرش مشروط، احتمال دریافت روادید دانشجویی  شما به شدت کاهش می یابد. پس سعی کنید حداقل های گفته شده را رعایت کنید. برای تحصیل در کشورهای آلمانی زبان،‌ مدرک B1 نیاز است. در کشورهای فرانسوی زبان مثل سوییس، داشتن مدرکی که مورد تایید سفارت فرانسه در تهران باشد الزامی خواهد بود. پس، برای موفقیت در رشته های هنری در خارج از کشور، زبان خود را در سطح  قابل قبول  برسانید.

دانشکده هنر دانشگاه میلان ایتالیا یکی از مقصدهای تحصیلی خوب برای علاقمندان به تحصیل در رشته های هنری در اروپا است. به : http://www.unimi.it بروید.

تعامل با اساتید دانشکده های هنر

فرض کنید شما دانش اموخته رشته کارشناسی نقاشی هستید. قصد ادامه تحصیل در رشته کارشناسی ارشد نقاشی در  ایتالیا دارید. دانشگاه میلان و فلورانس را برای ادامه تحصیل انتخاب کردید. اما نمیدانید که اساتید دانشکده هنر این دانشگاه ها، علاقمند به همکاری با شما هستند یا خیر. شما می توانید فایل نقاشی های انجام شده، مقالات نگارش شده به  انگلیسی را به صورت یک ای میل به استاد مربوطه ارسال و نظر ایشان را دریافت کنید. البته این رویه برای اخذ پذیرش  در رشته های دکترا هنر بیشتر متداول است تا کارشناسی ارشد.

بنابراین، حفظ تعامل و رایزنی گسترده با اساتید هنر دانشگاه های جهان، یکی از مهم ترین کارهایی است که دانشجوی هنر باید انجام دهد. چرا که آنچه اهمیت دارد، سابقه کار و توانایی او در رشته ای است که قصد اپلای دارد و این موضوع برای دانشجوی هنر حیاتی است. این موضوع را جدی بگیرید. اساتید دانشکده های هنر، اکثرا هنرمند و صاحب اثر و صاحب سبک هستند. فرقی بین تئاتر و نقاشی و موسیقی نیست. با آثار خود با آن ها حرف بزنید.

کالج بین المللی هنر پاریس یکی از مقصدهای تحصیلی ارزشمند برای مشتاقان تحصیل هنر در پایتخت عشاق اروپا است:‌https://www.paris.edu

پاریس، میلان و لندن

پاریس، میلان و لندن،‌ پایتخت مد و لباس  اروپا است. این سه شهر تاریخی و دیدنی و توریستی قاره سبز، مملو از مدرسه ها و دانشکده ها و دانشگاه های هنری معروف بوده که بعضا تراز جهانی دارند. اگر قصد تحصیل پولی در اروپا دارید، اول دانشگاه های این سه شهر را بررسی کنید. مخصوصا اگه قصد تحصیل در رشته های معماری، طراحی پارچه و لباس و مقولاتی در این حوزه را زیر نظر دارید، دانشگاه های پاریس و میلان و لندن و دانشگاه های حومه، گزینه ای عالی به شمار می رود. نگران اقامت هم نباشید. میتوانید از خوابگاه های خارج از مرکز یا خوابگاه های دانشگاه ها استفاده کنید تا پول کمتری برای اجاره محل اقامت پرداخت کنید. خوبی کار اینجاست که شما را با برترین گالری ها و موزه ها و موسسات و مدرسه های هنری مطرح جهان متصل می کند.

کنفرانس  های هنری

در طول سال، صدها کنفرانس در حوزه  های هنری در ۲۰۰ کشور جهان برگزار می شود که فهرست آن ها را میتوانید از سایت های مرجع معرفی برنامه های کنفرانس مثل کنفرانس آلرت پیدا کنید. شرکت در کنفرانس های هنری به صورت ارائه مقاله، ارائه پوستر، شنونده صرف، سبب می شود تا شما با جدید ترین فعالیت های هنری در حوزه مورد نظر آشنا شده و بتوانید با کارها و طرح ها و پروژه ها و تئوریسین های مختلف از کشورهای گوناگون آشنا شوید.

مساله ای که باید به آن توجه شود آن است که بسیاری از کارشناسانی که در کنفرانس های هنری بین المللی حضور  پیدا می کنند، گالری دار،  مجموعه دار،  اساتید هیات علمی دانشکده  های هنر، شرکت ها و موسسات فعال در این عرصه ها و فعالان این حوزه هستند که شما را به شبکه ای از  فعالان و علاقمندان حرفه ای هنر مرتبط می کند که ظرفیتی عالی برای کسب ادمیشن و بورسیه و حتی توصیه نامه می باشد.

پس شرکت در کنفرانس های هنری را جدی بگیرید. مخصوصا اگر رشته کارشناسی ارشد مورد علاقه شما ارتباط زیادی  با رشته کارشناسی ندارد. مثلا کارشناسی معماری دارید و قصد دارید در رشته فلسفه هنر شرکت  کنید. شرکت در کنفرانس های معتبر بین المللی هنری و ارسال مقاله  (حتی مرور مقاله حرفه ای) می تواند رزومه آکادمیک شما را برای دریافت بورس و ادمیشن تقویت کند.

دوره های کوتاه مدت و مدرسه های تابستانی

تابستان نزدیک است. برخی از مدرسه های به نام اروپا و آسیا، دوره های ۲ هفته ای تا ۶ هفته ای در زمینه های مختلف  برای علاقمندان در سطح عادی تا پیشرفته برگزار می کنند که فرصت خوبی برای شما برای گردش و تفریحی و آشنایی با روش ها و سبک ها و تجارب در  رشته های مختلف هنری مورد نظر است.

مخصوصا که با اساتید و هم چنین طراحان و هنرمندان کشورهای مختلف اشنا شده و فرصت تعامل بیشتر با دانشگاه های شهر مورد نظر در کشور مقصد را نیز پیدا می کنید. بسیاری از دانشکده های هنری اروپا و آسیا از کوالالامپور گرفته تا وین و ورشو و پاریس و استکهلم و حتی کپنهاگ و اسلو نروژ، دوره های هنری کوتاه مدت دارند که به راحتی می توانید در ان ها شرکت کرده و برای خود فرصت آفرینی کنید. دریافت روادید برای شرکت در دوره های کوتاه مدت هنری، اگر با دعوتنامه رسمی همراه شود، امکان پذیر است. فقط باید ۲ ماه قبل از دوره برای دریافت رواید اقدام کنید. وضعیت  سوئد و آلمان و فرانسه همیشه شلوغ است.

اگر قصد اپلای رشته های هنری در عرصه های مد و لباس و معماری و نقاشی و موسیقی و مجسمه سازی و فیلمسازی و تئاتر دارید، درخواست خود را با شرح رزومه کامل کامنت کنید تا بررسی شود و مجموعه ای از فرصت ها برای شما معرفی شود.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۱۴۷ نظر

ورود

  • Alc خرداد ۱۵, ۱۳۹۷

    در مورد رشته انیمیشن در مقطع کارشناسی یا ارشد لطفاً مطلب بزنید

    • علی زمانی خرداد ۱۸, ۱۳۹۷

      رشته کارشناسی انیمیشن در دانشگاه سیدنی را بررسی کنید که یکی از گزینه های خوب برای تحصیل انیمیشن در قاره اقیانوسیه است و فرصت های کارآموزی و تحصیل خوبی برای دانشجویان فراهم میکنه. برای تحصیل در این رشته باید قابلیت طراحی و خلاقیت خوبی داشته و آیلتس ۶.۵ داشته باشید.
      https://www.uts.edu.au/future-students/find-a-course/bachelor-design-animation

  • مهدی خرداد ۱۷, ۱۳۹۷

    بهترین کشور برای تحصیل در رشته معماری و اقامت دایم و اشتغال در همین زمینه کجاست ؟ هزینه تحصیل اونجا چطوره و ایا فاند تحصیلی تعلق میگیره‌؟

    • علی زمانی خرداد ۱۸, ۱۳۹۷

      اقا مهدی سوال شما خیلی کلی هست. پاسخ به سوال کلی رو فقط میشه کلی دارد.
      بهترین کشور رو خبر نداریم. اما ایتالیا و فرانسه رو توصیه میکنم. اسکاندیناوی نه چون معماری انجا کلا با کشورهای دیگر اروپا فرق داره. برای اقامت دائم فقط نیوزلندو کانادا و استرالیا برنامه ریزی کنید.
      هزینه تحصیل در کجا چقدره؟ فاند تحصیلی برای دکترا در دسترس است. دانشکده های معماری را بررسی کنید

  • فاطمه مرداد ۳, ۱۳۹۷

    سلام من متولد ۶۲ ام کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر را در دانشگاه هنر تهران با معدل نوزده و چهل و پنج کارشناسی ارشد بازیگری رو تربیت مدرس با رتبه هجده و هفتاد و هفت تمام کرده ام مدرک زبان ندارم اما میگیرم،ورزومه عملی ام هم تقریبا عالیست مثلا دو تندیس بازیگر در جشنواره بین المللی تئاتر فجر دارم،هنوز مقاله هم ندارم،میخوام بدونم،چه دانشگاه های در زمینه همر نمایش و سینما در مقطع دکترا در ایتالیا وجود داره؟(نام دانشگاه ها)،واینکه چقد شانس برای گرفتم فاند دارم؟
    و آیا میتونم همسر و دخترم رو با خودم با مهاجرت تحصیلی همون ابتدا با خودم ببرم؟

    • علی زمانی مرداد ۳, ۱۳۹۷

      Music and Theatre Studies — University of Bologna
      سلام
      رزومه خوبی هست. فرصت های تحصیلی در دانشگاه بولونیا بررسی شود. اگر ادمیشن بگیرید، به همراه شما فرزند و همسر هم میتوانند اقدام کنند. شرایط جدید را از سفارت ایتالیا در تهران بگیرید. رزومه خوبی برای گرفتن بورس است. اما دریافت بورس نیاز به ارتباطات گسترده با اساتید دانشکده هنر و تئاتر ایتالیا دارد. تسلط به زبان ایتالیایی هم ملاک است.

  • فری مرداد ۳۰, ۱۳۹۷

    با سلام و احترام خدمت شما، وقتتون بخیر. بنده ارشد مدیریت بازرگانی در دانشگاه دولتی خوندم و دوسال هست که تموم کردم. از بچگی علاقه و استعداد بسیاری در نقاشی دارم و همچنین رقص. حدود ۳ سال هم زیر نظر استاد مطرح شهرخودمون برای تایید کارهام کلاس رفتم…بینهایت علاقه مندم که اقدام کنم برای خارج از کشور اما نمیدونم با شرایط من کدوم کشور و دانشگاه بهتره؟ اصلا میتونم با رشته غیر مرتبط برم و هنر رو بخونم؟

    • علی زمانی مرداد ۳۰, ۱۳۹۷

      سلام.
      بدون پیش زمینه هنری، شروع به مستر خوندن امکان نداره
      مشکل زبان رو حل کنید اول

  • ندا شهریور ۴, ۱۳۹۷

    سلام و وقت بخیر
    من کارشناس ارشد رشته گرافیک هستم از دانشگاه غیر انتفاعی نبی اکرم تبریز، به طور مستمر ۳ سالی است که تمرکز بر روی نقاشی و ویژال آرت دارم که در اتلیه خصوصی و زیر نظر یه استادم هستم. در فراخوان های چاپ آثار هنری در کتاب ها هم شرکت کردم و در نمایشگاه گروهی در زمینه عکس و هنرهای تجسمی و نقاشی دارم و در حال حاضر برای دکترا در حال تحقیق هستم برای کشورهای اسکاندیناوی مثل سوئد یا نروژ میخوام اقدام کنم کدام دانشگاه را پیشنهاد میدهید؟البته فاند و اقامت هم مد نظر دارم.
    یه سوال و یه درخواست دارم که خیلی خیلی نیاز به کمک دارم در این باره.
    سوالم اینه که در رشته های هنرهای تجسمی شامل چه چیزهایی میشه؟ و دکترای نقاشی چه واحدهایی را میگذرانند؟
    درخواستم اینه که لطفا مطالبی در رشته های جدید هنری ارائه دهید؟
    مرسی از مطلب خوبتون.

    • علی زمانی شهریور ۴, ۱۳۹۷

      سلام
      هر دو کشور برای تحصیل هنر خوب است. ادمیشن دکترا در هر یکی از این کشورها، فول فاند است . یعنی اگر شما ادمیشن بگیرید، فاند ماهانه تا ۳ سال دریافت میکنید. رشته های هنرهای تجسمی شامل همه مواردی میشود که در ایران هم میگذرانند. اینکه دکترای نقاشی چه واحدهایی دارد، از مسئول دانشگاه آکادمی ملی اسلونروژ سوال کنید:
      http://www.khio.no/en/
      یا دانشکده هنر دانشگاه استکهلم:
      http://www.uniarts.se/english
      مطالب هنری برای تحصیل در خارج از کشور، متقاضی زیادی ندارد. اما اگر سوالی باشد درخدمتیم.

  • ندا شهریور ۴, ۱۳۹۷

    سلام و وقت بخیر
    یکی دیگه از کشور های مد نظرم برای تحصیل جمهوری چک هست اما هیچ اطلاعاتی درباره اوضاع کار در این کشور ندارم اگر
    در مورد کار در کشور جمهوری چک در زمینه هنر و نحوه اقامت بعد از تحصیلات اطلاعاتی دارید، ممنون میشم راهنمایی کنید.

  • Ida مهر ۶, ۱۳۹۷

    من دانشجوی کارشناسی رشته گرافیک در دانشگاه دولتی در ایران هستم و میخوام برای کارشناسی ارشد رشته طراحی لباس به صورت بورس در یک کشور اروپایی که شرایط کار مناسبی هم داشته باشه بخونم ممنون میشم پیشنهادتونو بدونم؟

    • علی زمانی مهر ۶, ۱۳۹۷

      پیشنهاد بنده این هست که شانس دریافت بورس در مقطع ارشد کم است. بهتر است برای دکترای فول فاند اقدام کنید. سایت دانشکده های هنر اروپا را هم بررسی کنید.

  • kim مهر ۶, ۱۳۹۷

    سلام میخواستم بدونم برای رشته مجسمه سازی کدوم کشورها و دانشگاه ها مناسبه؟

    • علی زمانی مهر ۶, ۱۳۹۷

      ایتالیا گزینه شماره ۱ شما میتواند باشد در اروپا

  • azdo مهر ۱۰, ۱۳۹۷

    سلام من لیسانس ارتباط تصویری دارم و تمایل دارم در رشته تصویرسازی ادامه تحصیل بدم.کدوم کشورو که هزینه دانشگاهی نداشته باشه یا پایین باشه رو پیشنهاد میدین؟؟؟سنم ۲۹ سال

  • Ali آبان ۹, ۱۳۹۷

    سلام اقای زمانی
    من این مطلب رو به تازگی دیدم
    امیدوارم هرچند با گذشت زمان طولانی از انتشار این مطلب ، کامنت من رو ببینید و راهنمایی ام بکنید
    من به شدت به طراحی خودرو علاقه دارم اما هیچ چیزی در مورد اینکه برای موفقیت در این ضمینه از کجا باید شروع کرد نمیدونم ( مطمئنناً یکی از دلایلش هم این هست که کشور ما در ضمینه خودرو بسیار ضعیف عمل کرده)
    اگر امکانش هست مقاله ای جامع در این ضمینه و امکان ورود به این حیطه رو ارائه بدید
    خیلی ممنون

    • علی زمانی آبان ۹, ۱۳۹۷

      سلام. منظور شما در طراحی خودرو باید مشخص باشد. منظور طراحی شماتیک هست یا رشته ای که automotive engineering design است. ۳ تا کار انجام بدهید:
      ۱- تکلیف زبان انگلیسی را مشخص کنید.
      ۲-اگر به دنبال طراحی بدنه خودرو هستید، از موسسات آموزشی این حوزه در داخل و خارج استفاده کنید
      ۳- اگر قصدادمیشن ارشد در رشته طراحی خودرو دارید، آیلتس ۶.۵ آکادمیک گرفته شود. تحصیل در نروژ رایگان است. اما تحصیل در آلمان برای طراحی بدنه خودرو توصیه میکنم. از سفارت آلمان در تتهران هم میتوانید اطلاعات بیشتربگیرید یا جستجو در daad.de.

      • Ali آبان ۹, ۱۳۹۷

        سلام اقای زمانی
        ممنون از راهنماییتون
        جسارتاً منظور شما از طراحی شماتیک یا automotive engineering design رو متوجه نشدم لطفا مختصراً توضیحی در موردشون بیان کنید( مقصود من طراحی بدنه خودرو بود) ، درمورد موسسات آموزشی هم بنده هیچ آگاهی و اطلاعاتی ندارم لطفاً راهنمایی بکنید
        اما تحصیلات اکادمی ، من اصلا رشتم هیچ ربطی به طراحی خودرو ویا گرافیک نداشته و فقط به واسطه یک سری آموزش در یوتیوب طرح های ساده سیاه قلم میکشم(برای دل خودم)
        اگر امکانش هست من رو راهنمایی کنید
        یک دنیا ممنون

  • طیبه آبان ۱۵, ۱۳۹۷

    سلام
    وقتتون بخیر
    مدرکم کارشناسی ناپیوسته معماری هست خیلی دوست دارم ارشد رو رشته طراحی لباس بخونم به نظرتون میتونم، اگه بتونم کدوم کشور خوبه و اینکه مدرک زبان تافل هم دارم
    ممنون میشم جواب بدید.*

    • علی زمانی آبان ۱۵, ۱۳۹۷

      سلام
      انتخاب هوشمندانه ای دارید. هم در ایران هم در جاهای دیگر میتوانید تحصیل کنید. ۲ جا را توصیه میکنم که یکی کالج فشن پاریس است و دیگری موسسه بین المللی مارنگونی میلان ایتالیا است که مقصد تحصیل حرفه ای مد و لباس اروپا است.
      https://www.istitutomarangoni.com/en/campus/milano
      تحصیل آکادمیک فشن هم در برخی دانشگاه ها هست که میتوانید بررسی کنید که دانشگاه بارسلونا یکی از انهاست

  • BL آبان ۲۰, ۱۳۹۷

    سلام.میخواستم بپرسم آیا دانشگاهى که در ایران تحصیل کردیم در پذیرش ما تاثیر دارند؟مثلا اگر رشته ى تئاتر هنرهاى زیباى دانشگاه تهران یا دانشگاه هنر تحصیل کرده باشیم آیا امتیازى محسوب میشن؟ممنون.

    • علی زمانی آبان ۲۰, ۱۳۹۷

      سلام
      تاثیر مثبت دارد اما شرط لازم یا شرط کافی برای پذیرش مقطع ارشد یا دکتری هنری در دانشگاه های خارج از کشور نیست و باید نیازمندی های ادمیشن را رعایت کنید.مثل زبان و قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه و این مسایل

  • فاطمه پرنیانی آبان ۲۵, ۱۳۹۷

    سلام ،وقتتون بخیر
    من هنرجوی هنرستان هنرهای زیبا هستم و سال اخرمه،مجسمه سازی انجام میدم و چندتا پروژه نمایشگاهی دارم که چند وقت دیگه توی گالری به نمایش در میاد،با این رزومه چطور میتونم به تحصیل در خارج از کشور اقدام کنم؟

    • علی زمانی آبان ۲۵, ۱۳۹۷

      شما بعد از مقطع کارشناسی وقتی آیلتس ۶.۵ گرفتین برای خارج ا زکشور اقدام کنید. با دیپلم دبیرستان سخت هست.

  • عرفان آذر ۱۴, ۱۳۹۷

    با سلام خدمت شما
    برای ادامه تحصیل رشته سینما در مقطع ارشد کجا رو‌پیشنهاد می کنید؟

    • علی زمانی آذر ۱۴, ۱۳۹۷

      سلام
      برای تحصیل سینما، فرانسه و انگلیس و ایتالیا را پیشنهاد میکنم. اما به سطح زبان شما هم بستگی دارد

  • Hengameh آذر ۱۶, ۱۳۹۷

    سلام.بنده حدود ۶ سال است که نقاشی حرفه ای کار میکنم و کار به نمایشگاههای تهران و تبریز و حتی ایتالیا ارسال و certificate دریافت نموده ام.رشته کارشناسی ام نقاشی نیست ولی نمونه کارهای نقاشی به تکنیک های مخالف بسیار دارم.ایا میتونم برای بورسیه دانشگاههای هنر اقدام کنم؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید جنب زمانی

    • علی زمانی آذر ۱۶, ۱۳۹۷

      سلام
      چون رشته شما نقاشی نیست و تحصیلات آکادمیک ندارید، امکان تحصیل آکادمیک از مقطع ارشد و دکتری ندارید. اما میتوانید برای لیسانس نقاشی اپلای کنید. تحصیل در این رشته فقط در نروژ رایگان است و دیگر مقصدهای تحصیلی اروپابا پرداخت شهریه همراه است.

  • Hiva دی ۸, ۱۳۹۷

    سلا میخواستم بدونم که برای رشته انیمیشن ارائه نمونه کار به چه صورتی هست و در چه قالبی باید ارائه بشه

  • باران دی ۱۴, ۱۳۹۷

    سلام خسته نباشید
    برای بورسیه حتما باید بعد از دیپلم اقدام کرد؟
    من دانش اموز رشته ی تجربیم اما علاقه ای زیادی به گرافیک و انیمیشن سازی دارم
    میخواستم بدونم اگر بخوام برای گرافیک درخواست بدم برای دانشگاه چطوره؟
    اصلا میشه یا نه؟
    چه مدارکی برای بورسیه لازمه؟
    مطالب شما بیشتر برای لیسانس و بعد از اون بود
    برای زبان هم مشکلی ندارم فقط برای رزومه نمیدونم چطور میتونم ی رزومه ی خوب داشته باشم

    • علی زمانی دی ۱۴, ۱۳۹۷

      سلام
      بورسیه متعلق به مقطع ارشد و اکثرا دکتری است
      شما پس از گرفتن مقطع کارشناسی رشته هنری مورد نظر٬! سطح زبان خود را به سطح آیلتس ۶ انگلیسی یا B1 آلمانی یا TEF فرانسه برسانید و سپس اپلای کنید برای تحصیل. تحصیل در نروژ فقط رایگان است.

  • ارزو دی ۲۷, ۱۳۹۷

    سلام من کاردانی نقاشی هستم. سابقه کارم دارم
    میتونم لیسانسمو خارج از ایران بگیرم؟
    کجارو پیشنهاد میکنید؟
    شرایطش چجوریه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    • علی زمانی دی ۲۷, ۱۳۹۷

      سلام
      کاردانی شما در خارج ، اعتبار ندارد. اول کشور مقصد را مشخص کنید، سپس به زبان کشور مورد نظر مسلط شوید. سپس برای ادمیشن نقاشی، تصمیم بگیرید. هر جایی میتونید کارشناسی نقاشی بخونید

  • بهاره دی ۲۸, ۱۳۹۷

    فارغ التحصیل رشته ی طراحی مد و لباس هستم از جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران با مدرک قابل ترجمه و به دنبال بورس تحصیلی یا فرصت کاری در کشورهای مناسب هستم.
    در حال آموزش زبان انگلیسی هستم
    متاهل و ۲۷ ساله

    • علی زمانی دی ۲۸, ۱۳۹۷

      داشتن آیلتس ۶ برای ادمیشن رشته ارشد طراحی مدو لباس معمولا ضروری است. کالج های فشن پاریس و میلان را درنظر داشته باشید

  • صبا دی ۲۸, ۱۳۹۷

    سلام خسته نباشید
    من فارغ التحصیل کارشناسی رشته گرافیک هستم و میخواستم برای ارشد بورسیه بگیرم یه سوال؟اگه رزومه ما فقط داشتن نمایشگاه انفرادی پوستر باشه وپرتفولیو خوب،به نظر شما بورسیه خوب تعلق میگیره؟چه رزومه ای برای رشته گرافیک رزومه خوبی هستش؟و اینکه به نظر شما کدام کشورها از نظر هزینه و فول فاند وهنر مناسب هستن؟و ایا این درسته که دانشگاه ها قبل ازهرچیز ازماها ازمون تئوری و عملی میگیرن؟یعنی یه بار باید بریم و برگردیم!
    ممنون

    • علی زمانی دی ۲۸, ۱۳۹۷

      بسیاری از دانشکده های هنر برای اعطای ادمیشن چه با بورس و چه غیر بورس، آزمون تئوری میگیرن یا کارعملی شما را بررسی میکنند. هر دانشگاه و هر کشوری قواعد خاص خود را دارد. برای ارشد، خیلی به فکر بورس نباشید. به فکر تحصیل ارزان باشید. اگر تحصیل ارزان برای شما مهم است، در داخل ارشد هنر بگیرید و برای دکترا اپلای کنید. یا در دانشکده های هنر ایتالیا و فرانسه و نروژ که تحصیل ارزان است، اپلای کرده و رزومه ارسال کنید. رزومه باید شامل مدرک زبان و نمونه کارهای عملی و گالری های شما باشد. خود سایت دانشگاه در بخش admission’s requirement به شما می گوید چه مواردی مورد نیاز است. فعلا دانشکده های هنر ایتالیا را بررسی کنید. اگر آزمون نیاز باشد، در سفارت یا محل هایی که اعلام میکند برگزار می شود. معمولا برای رشته پزشکی اینطوریه نه هنر. اما باز از سایت ددانشکده های هنر اطلاعات دقیق بگیرید

  • صبا دی ۲۸, ۱۳۹۷

    سلام خسته نباشید
    فارغ التحصیل کارشناسی رشته گرافیک هستم و میخواستم برای بورسیه ویا اگر بشه فول فاند ارشد اقدام کنم به نظرشما چه رزومه ای درهمین زمینه برای فول فاند گرفتن ویا بورسیه خوب هستش؟و اینکه کدام کشورها از نظر هزینه و هنر مناسب هستن؟!وایا این درسته که همه کشورها قبلاز هرچیز ازمون تئوری و عملی میگیرن؟یعنی ما برای ازمون باید بریم وبرگردیم؟!
    ممنون میشم از راهنماییاتون

  • سمیه دی ۳۰, ۱۳۹۷

    سلام. من درحال تحصیل در رشته نقاشی در مقطع کارشناسی هستم برای ادامه انیمیشن مدنظرم هست میخواستم بدونم آیا دانشگاهی هست که برای ارشد یا دکتری این رشته فاندکامل بده؟ و اینکه من الان درحال یادگیری فتوشاپ هستم و بعد از اون چندنرم افزار دیگه رو هم کار میکنم که در ساخت انیمیشن های ساده و کوتاه کمک میکنه همچنین تصمیم دارم ایده هامو به صورت داستان تصویری طراحی کنم و برای زبان هم میخوام بعد از مشخص شدن دانشگاه اقدام کنم به نظر شما چه موارد دیگه ای مورد نیاز است و اینکه آیا باید برای تحصیل در این رشته حتما انیمیشن کامل ساخته باشیم و با کارش کاملا آشنا باشیم؟!

    • علی زمانی دی ۳۰, ۱۳۹۷

      برای فاند به دنبال مقطع دکتری باشید. تسلط به زبان و نمونه کار نیاز است. حتما اگر زبان انگلیسی بلد هستید، به دانشکده های هنر اروپا مراجعه و بخش پویانمایی را بررسی کنید.

  • سمیرا بهمن ۵, ۱۳۹۷

    سلام
    من ۷سال سابقه کار نقاشی دارم و در سه نمایشگاه گروهی در تهران شرکت کردم(برای هر سه گواهی دارم) و پورتفولیوم هم قابل ارائه هست.
    لیسانسم شیمی بوده و در حال حاضر دانشجوی ارشد پژوهش هنر در دانشگاه آزاد تهان مرکز . یک مدرک تاریخ هنر از دانشگاه تهران دارم. زبان انگلیسیم در حد آیلتس ۷ هست.
    میخوام ببینم برای ارشد دوباره خوندن در ایتالیا در رشته نقاشی، چیکار باید بکنم؟ آیا قبلش دوره هنری کوتاه مدت تابستانه رو برای من پیشنهاد میدید؟
    فاند مدنظرم هست.
    نیاز هست زبان ایتالیایی بخونم؟ اگر بله تا چه سطحی؟

    • علی زمانی بهمن ۵, ۱۳۹۷

      سلام
      لطفا ای میل بزنید به بنده. توضیحات زیاده

  • Zohreh بهمن ۶, ۱۳۹۷

    سلام‌خسته نباشید.میخواستم وضعیت اپلای دانشگاه هارو تو ایران بدونم.کدوم دانشگاه ها درایران برای تحصیل و بعد اپلای یه کشور دیگه مناسبن؟هنرهای زیبای تهران و دانشگاه هنر شیراز در اپلای دانشجویان چ جایگاهی داره و ایا به دانشجویان زیادی فرصت اپلای داده میشه؟ من هنوز کنکوری ام و میخواسم‌بدونم کدوم دانشگاه رو برای تحصیلم و سپس اپلای مناسب میدونین؟(دیلپمم هنر نبوده)

    • علی زمانی بهمن ۶, ۱۳۹۷

      سلام زهره خانم
      ۱-هر دانشگاهی در ایران در رشته هنری درس بخوانید، هیچ تاثیری در شانس ادمیشن شما در دانشگاه های خارج از کشور ندارد.
      ۲-برای دریافت ادمیشن ارشد و دکتری، باید رزومه هنری شاخص و جذاب داشته باشید. با مقاله های خوب، شرکت در کنفرانس ها، تولید آثار هنری در گرایش مورد نظر، تعامل با اساتید، ارتقا زبان انگلیسی، ارتباط با مراکز هنری وکالج های هنری در رشته موردنظر و . . . .
      دانشگاه هنر شیراز دانشگاه خوبی است. اما شرط لازم یا شرط کافی برای پذیرش نیست. شما فعلا تحصیل را با کیفیت انجام دهید.

      • Zohreh بهمن ۱۵, ۱۳۹۷

        متشکرم از پاسختون‌اما من شنیده بودم ک وضعیت اپلای هنرهای زیبای تهران ب شدت خوبه ک طبق گفته ی شما اینطور نیست.و سوال دیگه اینکه من ک دیپلم تجربی ام و علاقم هنره و هدفم اپلایه، تحصیل دررشته ی تجربی رو بهم پیشنهاد میکنین یاهنر؟ و کدوم رشته ی دانشگاهی از این دو رشته رو بهتر میدونین برای هدفم؟ متشکرم?

        • علی زمانی بهمن ۱۵, ۱۳۹۷

          سلام
          تحصیل در رشته های هنر بر خلاف رشته های مهندسی، علاقه محور است نه توصیه محور. شاید جامعه به شما پیشنهاد کند چون بازار کار بساز بفروشی داغ داغ است، مهندسی عمران بخوانید. شما هم بدون علاقه این رشته را بخوانید و دانش اموخته شده و حق امضا نظام مهندسی پیدا کنید و بالاخره کاری کنید. اما بدون علاقه، می شود نقاش شد؟ با توصیه من و دیگران، شما مجسمه ساز می شوید؟ کسی با توصیه، گریمور یا آرتیست قابلی شده است؟ میشود به خاطر بازار کار بد، عاشق عکاسی فشن یا طبیعت را از تحصیل و کار در این رشته بازداشت و به زیست شناسی جانوری توصیه کرد؟! قطعا نه. اگر دیدی به هنر ندارید، دوره های کوتاه مدت ۱-۲ رشته مورد نظر (مثل نقاشی یا کارگردانی) را در آموزشگاه ها طی کنید تا آرام، خود را وارد ساحت هنر کنید و با الفبای آن اشنا شوید. اما یادتان باشد، از الی صعب تا مایکل کورس٬ از داوینچی یا پیکاسو، از استیو مک کویین تا کیمیایی، کسی با یونیورسیتی، هنرمند نشد. . . .
          موفق باشید

          • Zohreh بهمن ۱۵, ۱۳۹۷

            رشتم تجربی هستش اما علاقمند ب هنر هستم.در زمینه ی نقاشی هم فعالیت داشتم اما ب دلیل شرایط جامعه مجبور ب شرکت در کنکور تجربی هستم.شخصی بهم گفت ک دانشگاه هنر های زیبای تهران وضعیت اپلایِش بسیار خوبه و من سوی امیدی داشتم ک میتونم تو هنر حتی موفق تر از تجربی باشم واپلای شم ک متاسفانه خبر کذب بوده مثل اینکه و من مجبور ب ادامه ی همون رشته تجربی هستم. خیلی متشکرم از وقتی ک گذاشتین.موفق باشین?

  • پری بهمن ۲۱, ۱۳۹۷

    سلام . ممکنه راهنمایی بفرماید برای فروش آثار کالیگرافی در ایتالیا چه موسسات هنری ای مناسب هستند؟ سپاس

  • ترانه ولیدی بهمن ۲۸, ۱۳۹۷

    سلام وقت به خیر
    من دانشجوی سال سوم ادبیات نمایشی هستم.
    و تخصصم در بازیگری تئاتر بوده و تا الان بیش از ۱۰ تا کار تئاتر و چند تا کار تصویر کردم.
    میخواستم بپرسم بهترین گزینه برای گرفتن بورسیه و تحصیل در رشته ی بازیگری سینما در مقطع کارشناسی ارشد بین فرانسه،ایتالیا و لهستان کدام بهتره و آیا اساسا کشور دیگری هم هست،کاملا مسلط به زبان انگلیسی هستم.

    • علی زمانی بهمن ۲۸, ۱۳۹۷

      نروژ تحصیلات رایگان است و کشورهای دیگر باید به زبان غیر انگلیسی درس بخوانید. اطلاعات بیشتر ای میل بزنید به بنده

  • parisa اسفند ۲, ۱۳۹۷

    سلام خسته نباشید
    من لیسانس معماری دارم میتونم بورس ارشد یا کارشناسی بازیگری یه دانشگاه خوب بگیرم؟ کدوم دانشگاه کدوم کشور؟ و اگر بخوام ارشد معماری بخونم کجا توصیه میکنید؟ دانشگاه دولتی اصفهان درس خوندم و معدلم حدود ۱۸

    • علی زمانی اسفند ۲, ۱۳۹۷

      سلام
      از لیسانس معماری رفتن به لیسانس بازیگری کمی عجیب است. اما به هر حال حتی مقطع ارشد ان هم منتهی به بوزس نمیشه. بورس بیشتر در رشته های هنری در مقطع دکتری است و ارشد هم خیلی محدود. توصیه می کنم که ارشد معماری در ایتالیا بخوانید. تحصیل شما در کشورهای مختلف به سطح زبان و بودجه شما و فاکتورهای دیگر بستگی دارد

  • سپیده اسفند ۷, ۱۳۹۷

    سلام ممنون از مطالب مفیدتون… من هنرستان معماری میخونم سال اخر هستم اما علاقه زیادی به نقاشی دارم و حرفه ای چند سالیه نقاشی میکنم و در نمایشگاه های مختلفی هم حضور داشتم میخواستم بدونم من با این شرایطم میتونم بورسیه شم برای نقاشی؟! و اینکه کدوم کشور برای نقاشی خوبه ؟ و بورسیه میکنه

    • علی زمانی اسفند ۷, ۱۳۹۷

      سلام
      ممنون از نظر شما.
      برای ادمیشن کارشناسی نقاشی باید مشکل زبان تحصیلی در کشور مورد نظر در خارج را روشن ککنید. بعدش حتما باید شرایط پذیرش کارشناسی نقاشی را در دانشگاه مربوطه بررسی کنید. احتمال دارد که شما باید عکس نقاشی ها و شاید خود تابلو را ارسال کنیدتا هیات بررسی ادمیشن، بررسی شود. نقاشی، مهندسی نفت و گاز نیست که بعضی کشورها خیلی قوی باشه. بستگی به نظر و علایق و همچنین اشنایی شما به کشور و دانشگاه و دانشکده هنر مقصد دارد

  • میلاد غلامی اسفند ۷, ۱۳۹۷

    سلام اقای زمانی ممنون از راهنماییهاتون

  • کیمیا اسفند ۸, ۱۳۹۷

    سلام ببخشید من یکمی سردرگمم .میشه راهنماییم کنین ،من دیپلم تجربی دارم ولی میخوام امسال رشته های بدون کنکور ثبت نام کنم ،وبه انیمیشن علاقه دارم ولی دانشگاه خوبی نداریم که بخوام برم ،دانشگاه علمی‌کاربردی هست فقط ،به نظرتون من اگه کارشناسی یه رشته دیگه برم مثل معماری یا کامپیوتر ودوره های آزاد انیمشن رابگذرونم بهتره؟بعد براارشد میتونم املای کنم بااین مدرک تحصیلی .به نظرتون معماری بخونم یه رشته هنری به حساب میاد وبعد ارشدپذیرشم راحتتره؟درضمن هدفم تحصیل تو دانشگاه تهران کیش هست.چون مدرک بین المللی هست راحتتر میتونم پذیرش بگیرم؟

    • علی زمانی اسفند ۸, ۱۳۹۷

      سلام
      شما باید تکلیف خود را روشن کنید. معماری یا انیمیشن یا هر چی دیگه. تلفیق این دو تا خیلی معنی نداره. معمار خوبی که انیمیشن کار باشه نداریم و بالعکس. اگر دنبال این هستید که مسلط به پویانمایی شده ودر این زمینه کار کنید، کلاس های آزاد بهتر از تحصیل دانشگاهی است. اما تحصیل دانشگاهی در خارج از کشوردر مقطع کارشناسی هم خوبه که باید مسلط به زبان آن کشورباشید. چون خیلی قاطی سوال کردین، خوب متوجه نشدم

  • عسل اسفند ۱۰, ۱۳۹۷

    من میخوام در دوره های کوتاه مدت نقاشی و طراحی در تابستان شرکت کنم میتوانید شهر و کشوری رو در این زمینه به من معرفی کنین که هزینه معقولی هم داشته باشه؟

    • علی زمانی اسفند ۱۰, ۱۳۹۷

      تفلیس
      ایروان
      دوبی
      کوالا
      کشورهای اروپایی با ویزای گردشگری میتونید دوره های ۱-۲ ماهه بروید.

  • هرمز اسفند ۱۳, ۱۳۹۷

    سلام با اینکه این پست قدیمیه ولی خواهشا جواب بدین
    من سال دیگه لیسانس طراحی صنعتی از دانشگاه هنر اصفهان می گیرم. آیا می توانم برای ارشد بورس شوم. و اگه می توانم کجا را توصیه می کنید. شرایط مالی من بد است ولی نمرات بالا و نمونه کار های خوب و مدرک زبان دارم.

    • علی زمانی اسفند ۱۳, ۱۳۹۷

      شما سعی کنید در ایران، ارشد رو بگیرید و با آیلتس ۶.۵ وتقویت رزومه، برای دکتری با بورس در کشورهای اروپایی و اقیانوسیه اقدام کنید. بورس ارشد، ضعیف است.

  • محمد رضا فروردین ۳, ۱۳۹۸

    درود. آیا ممکنه فول فاند یه رشته در حوزه سینما برای مقطع کارشناسی شد، با دیپلم غیرمرتبط؟

    • علی زمانی فروردین ۳, ۱۳۹۸

      باید با اساتید دانشکده هنر، رشته سینما در دانشگاه های مختلف، رایزنی کنید

  • Mm فروردین ۴, ۱۳۹۸

    سلام خسته نباشید، میشه یه توضیحی بدید که آیا دانشگاهی برای تحصیل در رشته میکاپ وجود داره یا نه؟ اگر هست کدوم دانشگاها در کدوم کشور ها و شرایط فاند گرفتن ازشون چطور هستش؟

    • علی زمانی فروردین ۴, ۱۳۹۸

      سلام
      در ایران که نیست. در خارج از کشور هم مقطع کارشناسی ندیدیم. این دوره را به صورت تخصصی بگذرانید. دوره های ارشد و دکتری رسمی هنری در دانشگاه ها ، امکان بورس دارند. اگر انگلیسی شما خوب است به دانشکده های هنری داشگاه ها رجوع کنید

  • نگین فروردین ۴, ۱۳۹۸

    با سلام میخواستم یه سری اطلاعات از دوره های تابستانی هنرهای تجسمی در پاریس داشته باشم و همچنین شرایط پذیرش در دانشگاه های پاریس به چه شکل است؟
    خیلی ممنون

    • علی زمانی فروردین ۴, ۱۳۹۸

      ای میل بزنید درخدمتم

      • پریسا فروردین ۵, ۱۳۹۸

        سلام روز شما بخیر
        آقای زمانی لطف می کنید آدرس ایمیلتونو بفرمایید؟

  • فاطمه فروردین ۶, ۱۳۹۸

    سلام .من رشته ام تجربیه ولی امسال میخوام کنکور هنر شرکت کنم .به انیمیشن خیلی علاقه دارم.چون رشته انیمیشن نداریم تو ایران در دانشگاه های خوب ،تصمیم گرفتم که گرافیک بخونم برای مقطع کارشناسی و برای کارشناسی ارشد برای رشته انیمیشن درخواست بورسیه رو انجام بدم .حالا به نظر شما بهتر نیست از همین اول برای کارشناسی بورسیه اقدام کنم؟چون واقعا برام مهمه که انیمیشن بخونم .خیلی ممنونم

    • علی زمانی فروردین ۶, ۱۳۹۸

      دانشگاه صدا و سیما و دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۳۸ و واحد اصفهان، کارشناسی انیمیشن ارائه می دهد
      کارشناسی، هیچ جای دنیا، بورسیه نمی دهد. مگر اینکه از کمک هزینه های دولتی استفاده کنید که شانس کم است. بهتره برای ارشد یا دکتری دنبال بورسیه باشید

  • مینو فروردین ۱۲, ۱۳۹۸

    سلام روزتون بخیر.
    من الان دانشجوی کارشناسی نقاشی هستم دانشگاه تهران مرکز.دیپلم انسانی دارم.میخواستم بدونم میتونم همین رشته کارشناسی رو خارج از کشور ادامه بدم؟اتریش یا چک…
    و اینکه اصلا این کشورها برای تحصیل این رشته مناسب هستن از لحاظ آموزشی و بازار کار.

    • علی زمانی فروردین ۱۲, ۱۳۹۸

      بازار کار نقاشی رو نمیدونم. اما هر کشوری بخواهید درس بخوانید، باید مسلط به زبان اونجا باشید. ایتالیا وفرانسه برا ی نقاشی توصیه میکنم

  • نهال فروردین ۱۴, ۱۳۹۸

    درود آقای زمانی .
    من در حال تحصیل در رشته نوازندگی موسیقی ایرانی (ترم شیش) در دانشگاه گیلان هستم
    و ساز ویولن (ویولن کلاسیک) و کمانچه سازهای تخصصی ام هستن.
    همچنین دیپلم رشته ی سینما (هنرستان هنرهای زیبا) دارم .
    معدل دیپلم و ریزنمرات دیپلمم خیلی خوب نیست و معدل و ریزنمرات پیش دانشگاهیم اصلا خوب نیست
    اما ریزنمرات دانشگاهم تا الان تقریبا خوب بوده.
    سه فیلم کوتاه تجربی ساختم و اجراهای مختلف موسیقی داشتم(کنسرت های تجربی و هنرجویی) و در دو کار تئاتر هم حضور داشتم و چند اجرای گروهی یوگای هنری هم انجام دادم . همچنین چندسالی هست که طراحی رقص و حرکت انجام میدم (رقص های تلفیقی و مفهومی و کلاسیک‌ایرانی ) .
    تمایل دارم در رشته ای مثل فلسفه هنر ، تاریخ هنر ، پژوهش هنر و یا رشته های هنری ای که بیشتر به صورت نظری باشن و ارتباط با تجزیه و تحلیل آثار هنری داشته باشن ،تحصیل کنم .
    که البته اسامی همه ی رشته های هنری ای که مرتبط با این علاقه ام باشه رو نمیدونم .(اگر ممکنه راهنماییم بفرمایید).
    و اینکه نمیدونم بهتر هست که بازهم برای مقطع لیسانس اقدام کنم یا مقطع فوق لیسانس ؟(باتوجه به اینکه رشته ای که میخوام درش تحصیل کنم ، دوست ندارم زیرشاخه ی موسیقی باشه)
    و در مورد هزینه ی تحصیل ترجیحم بر رایگان بودن یا ارزان بودن شهریه هست .
    و در مورد کشور مقصد هم واقعا اطلاعات کافی ندارم …
    زبان انگلیسیم هم در حد معمولی هست (قبلا چندسال کلاس رفتم)
    اما فکر میکنم اگر شروع کنم میتونم ایلتس با نمره مناسب بگیرم ..
    با این حال اگر کشور انگلیسی زبان هم نباشه اما بقیه شرایطش مناسب باشه تلاش میکنم و زبانش رو یادمیگیرم .
    خیلی ممنون میشم اگر من رو راهنمایی کنید …

    • علی زمانی فروردین ۱۴, ۱۳۹۸

      سلام
      بهتره با این وضعیت ارزی، پس از مقطع کارشناسی ودریافت مدرک زبان خارجی جهت تحصیل در دانشکده موسیقی یا هنر دانشگاه مورد نظر اقدام کنید. اگر قصد تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان دارید، آیلتس ۶ از ۹ آکادمیک فراموش نشود. برای تحصیل به زبان آلمانی نیز b1 نیاز دارید. اول از همه، مشکل زبان رو حل کنید

  • مانلی فروردین ۱۶, ۱۳۹۸

    سلام من ۱۷ سالمه و یازدهم هستم که میشه سوم دبیرستان قدیم:)) رشته ی گرافیک ولی چند سال که موسیقی کار میکنم تار میزنم و میخوام برای فرانسه اقدام کنم و الان زبان هم میخونم و سطح a1 هستم میخواستم بدونم امکان پذیرش دارم و حتی بورس؟ مدت ساز زدنم هم الان ۲سال هست و معدلم امسال و سال پیشم ۱۹ بوده، میشه لطفا منم راهنمایی کنید؟ و امکانش هست یه راه ارتباطی بهم بدید که مفصل تر توضیح بدید بهم لطفا، خیلی ممنون

    • علی زمانی فروردین ۱۷, ۱۳۹۸

      امکان ادمیشن با مدرک زبان برای مقطع لیسانس دارین. لیسانس، اکثرا بدون فانداست. اگر دنبال فاند هستین ، لیسانس ایران خوانده شوده و برای ارشد و دکترا اقدام کنید که با فاند هست.
      ایمیل بزنید اطلاعات تکمیلی در اختیار شما قرار بگیرد. حجم سوالات عزیزان زیاد است و توضیحان مفصل در کامنت نمی گنجد

  • تکتم فروردین ۱۷, ۱۳۹۸

    سلام
    کارشناسی ارتباط تصویری و ارشد طراحی پارچه و لباس.
    مشتاق به ادامه دکتری در طراحی پارچه و لباس و یا فلسفه هنر هستم، کشوری که مدنظرم هست سوئیسِ، ممنون میشم راهنمایی کنید

    • علی زمانی فروردین ۱۷, ۱۳۹۸

      بسیار عالی
      ۱-بررسی کنید ببیند که دانشگاه سوئیسی که فلسفه هنر را در مقطع دکتری تدریس میکند کدام دانشگاه است
      ۲-زبان مورد نیاز تحصیل را بررسی کنید (انگلیسی یا المانی یا فرانسوی؟)
      ۳-بررسی کنید ببیند نیازمندی های پذیرش چیست.
      ۴-با مسئول رشته (program coordinator) رایزنی کنید ببینید که deadline اپلای و شیوه اپلای چگونه است
      دکترای هنر در این موسسه معروف سوئیس را بررسی کنید
      https://www.khist.uzh.ch/en/studium/doktorat.html

  • هستی فروردین ۱۷, ۱۳۹۸

    سلام،من برای رشته بازیگری یا سینما دنبال دانشگاه یا کالج هستم که ارزان هم باشد چون توانایی پرداخت شهریه بالا را ندارم.رزومه تئاتر و موسیقی و نقاشی هم برای هنر دارم به نظر شما چیکار کنم؟برای مقطع کارشناسی میخوام

    • علی زمانی فروردین ۱۸, ۱۳۹۸

      سلام و عرض ادب
      شما بهتر است در ایران،مقطع کارشناسی بخوانید و برای ارشد هنر، اپلای کنید. مقاصد تحصیلی کم هزینه مثل فرانسه و آلمان خوبه.

  • جوان بخش فروردین ۲۸, ۱۳۹۸

    سلام،
    من متولد۱۳۷۰ هستم و کارشناسی ارشد رشته اقلیم شناسی شهری از دانشگاه خوارزمی تهران با معدل۱۸دارم.کارشناسی هم شهید بهشتی خوندم.میخوام برای رشته فشن استایلیست درخواست بدم ولی نمی‌دونم از کجا شروع کنم و چی لازم دارم.مدرک FCE زبان انگلیسی دارم و آماده امتحان آیلتس هستم.زبان ترکی استانبولی رو کامل بلدم.نقاشی رو جدی دنبال میکنم و دوتا نمایشگاه گروهی هم داشتم.چندتا کلاس بین المللی آنلاین برای طراحی لباس هم شرکت کردم و مدرک دارم.طراحی لباس تئاتر انجام دادم.کم و بیش عکاسی هم میکنم.دو تا هم مدرک فنی و حرفه ای برای نقاشی و نرم افزار دارم.
    لطفا راهنماییم میکنید برای گرفتن بورسیه برای این رشته تو کشورهای مختلف چقدر شانس دارم و چطور اقدام کنم؟

    • علی زمانی فروردین ۲۹, ۱۳۹۸

      سلام
      مطالب زیاد و گسترده مطرح کردید. ای میل بزنید.

  • هستي حيدري فروردین ۳۱, ۱۳۹۸

    هستی حیدری دختری ١٩ سلله و دیپلم ریاضی و دارای مدرک زبان فرانسه B1-B2 میباشد و از سن ١۵ سالگی شروع به آموختن پیانو کرد با استاد گلی و طبق نظر استاد محترم گلی در موسیقی استعداد بسیار داره و تمام کتابهای اموزشی رو تمام کرده و همچنین استعداد زیادی در نقاشی داره یعنی طرحهایی که از سن ١٣ سالگی کشیده نظر اساتید معروف و جلب کرده و خیلی دوست داره به فرانسه بره تا بتونه تحصیل کنه چون تمایلی به ادامه تحصیل در ایران و نداره اگه میتونید راهنمایی کنید
    با تشکر

    • علی زمانی فروردین ۳۱, ۱۳۹۸

      برای مقطع کارشناسی هنر از یک دانشگاه فرانسوی زبان، پذیرش تحصیلی بگیرند

  • سارا اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۸

    سلام آقای زمانی من دانشجوی ترم اول ارشد پژوهش هنر دانشگاه الزهرا هستم و کارشناسی نرم افزار خوندم و قصد دارم در مقطع دکتری در خارج کشور ادامه تحصیل بدم و از الان دارم روی زبانم کار میکنم و تلاش میکنم که بتونم مقاله ارائه بدم فقط با توجه به این که رشته ی پژوهش هنر جزو رشته های اصلی محسوب نمیشه من در چه رشته ای با همین گرایش میتونم ادامه تحصیل بدم و توصیه ی شما برای من چی هست؟

    • علی زمانی اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۸

      سلام
      از کارشناسی نرم افزار به پژوهش هنر، کمی عجیب است. اما به هر حال، چون کارشناسی شما در زمینه art نیست، گرفتن ادمیشن دکتری سخت است. باید روی مقاله کار کنید و داشتن آیلتس ۶.۵ الزامی است. جزییات بیشتر ای میل بزنید درخدمتم

  • Fatemeh اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸

    سلام خیلی ممنون از مطالبتون در رابطه با تحصیل هنر..راستش شرایط من کمی عجیب غریب هست و البته علایقم هم..من دیپلم گرافیک دارم و الان تئاتر عروسکی دانشگاه سوره میخونم..با توجه به اینکه در حال خوندن زبان کره ای هستم و شدیدا علاقمند به این زبان، و البته هنوز به رشته گرافیک هم علاقه دارم و از اون طرف تئاتر و مطالعات تئاتر رو هم خیلی دوست دارم کمی سردرگم شدم که هدفم رو چی قرار بدم؟ آیا باید قید تحصیل هنر تو کره رو بزنم؟ و در کل اگر بخوام خارج از کشور ادامه تحصیل بدم چه شاخه ای از هنر مناسب تر هست تئاتر یا هنرهای تجسمی؟ و من خیلی هم علاقه به مدرک گرفتن برای انگلیسی نیستم اول تلاشم رو میکنم تا کشوری رو پیدا کنم که بورسیه و تحصیل رایگان داشته باشه و به انگلیسی تدریس نشه و مدرک انگلیسی اجباری نباشه در نهایت اگر دیدم چاره ای نیست روی تقویت زبانم و گرفتن ایلتس تمرکز کنم…اگر راهنماییم کنید خیلی ممنون میشم با توجه به شرایطی که گفتم و اینکه حس میکنم هدف مشخصی ندارم متاسفانه و احساس اتلاف عمر دارم اگر بخوام چند سال روی زبان کره ایم کار کنم و بعد دوباره تمرکزم رو روی کشور دیگه ای و زبان دیگه ای ببرم…میشه مشورت بدید که چه کشوری، چه شاخه ای و چه راهی بهتر هست؟

    • علی زمانی اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۸

      شما اول تکلیفتون رو با خودتون مشخص کنید. کسی که زبان کره ای میخونه، دنبال کشور انگلیسی زبان نیست. از اساتید هنر باید مشورت بگیرید در گرایش های تخصصی هنر

  • امیر خرداد ۱, ۱۳۹۸

    درود
    من کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران هستم. عضو انجمن سینمای جوان با گواهی نامه معتبر از این ارگان .سابقه کار عکاسی مستند و خبری را دارم و توانستم جوایزی داخلی را کسب کنم. دو تا فیلم کوتاه درباره صلح و معلولین ساختم. هدف هم مستر و یا دوره های اموزشی فیلمسازی امریکا بود که با اوضاع فعلا نمیشه. ویزا کانادا هم با وجود اینکه من رشته تحصیلی و سابقه کاریم مرتبط نیست سنم ۳۷ است سخته. الان یک دوره فیلمسازی تو ایتالیا است که پذیرش میده احتمالا سفارت هم ویزا بگیرم اما کار پیدا کردن تو ایتالیا بعد از تحصیل براس مهاجرین سخته. اما خوب سکوی پرتاب می تونه باشه
    سپاس

  • نوید پوررضا خرداد ۲۸, ۱۳۹۸

    سلام آقای زمانی عزیز. متشکرم از مطالب بسیار مفیدتون. من یک دوره ی کوتاه فیلمسازی گذروندم، دست به قلم خوبی دارم و همه ی کارهامو خودم می نویسم و ایده هایی دارم که به علت ممیز ها و خط قرمز ها در اینجا خاک میخورن والبته تا حالا چند تا فیلم کوتاه ساختم که خوب دیده و کاندید شدن اما امسال تلاشم بر این هست که در جشنواره ها مقام کسب کنم
    سوالی که من داشتم این بود که آیا با داشتن جوایز از جشنواره های معتبر داخلی و یا خارجی ؛ میتوان در دانشگاه های خارجی بورس شد؟
    باتشکر نوید پوررضا ۲۴ ساله از تبریز

    • علی زمانی خرداد ۲۹, ۱۳۹۸

      سلام
      بله
      تاثیر مثبت دارد. اما باید رزومه به دانشگاه مربوطه ارسال تا هیات پذیرش بررسی کنند. سعی کنید

  • سام تیر ۱۹, ۱۳۹۸

    سلام جناب زمانی
    من ارشد گرافیک خوندم و برای فاند تحصیلی کانادا یا امریکا میخوام اقدام کنم. اما نمیتونم کدام دانشگاه رو باید انتخاب یا پیدا کنم. در ضمن اینم میخواستم بدونم ایا برای دکتری رشته گرافیک موجود هست یا زیرشاخه های اون یا کلا باید هنر بخونم….؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • علی زمانی تیر ۱۹, ۱۳۹۸

      سلام. از دانشکده هنر دانشگاه اتاوا و تورنتو استعلام کنید. داشتن آیلتس شش و نیم الزامی است.

  • Imsafyyy تیر ۲۶, ۱۳۹۸

    سلام آقای زمانی
    من دانشجوی سال آخر اتاق عمل هستم و رشته ام هیچ ربطی ب هنر نداره. آیا میتونم واس کارشناسی ارشد برای رشته نقاشی از ایتالیا، فرانسه یا نروژ فاند بگیرم؟؟ اگه مقاله خوب داشته باشم و اثر هنری خوب و سطح آیلتسم بالا باشه؟ آیا امکانش هست؟!

    • علی زمانی تیر ۲۷, ۱۳۹۸

      سلام
      خیر.
      ارشد مجانی را در نروژ بخوانید و برای دکترا با فاند اپلای کنید. البته admission’s requirement را باید رعایت کنید و از admission office دانشکده های هنر دانشگاه های اسکاندیناوی سوال کنید.

  • الهام مرداد ۱۵, ۱۳۹۸

    سلام وقتتون بخیر
    من کارشناسی فیزیک خوندم ۳۳ سالمه.خیلی علاقه به طراحی لباس دارم نمیدونم چجوری ادامه تحصیل بدم اگه اینجا ارشد رو بگیرم زمینه تحصیل در مقطع دکتری رو در خارج از کشور دارم یا نه ممنون میشم راهنماییم کنید.ممنونم

    • علی زمانی مرداد ۱۵, ۱۳۹۸

      سلام
      معمولا طراحی لباس مقطع ارشد ندارد. شما با کارشناسی فیزیک ، بهتر است دوره های تخصصی فشن دیزاین را در ایتالیا و پاریس بگذرانید. سوال بیشتر داشتید به بنده ای میل بزنید