چگونه شاخ اینستاگرام باشیم؟ از «سحر تبر و مائده» تا «مراد و ناتالی»

۲۰ روش خلاقانه برای کسب لایک و فالو در اینستاگرام

چگونه شاخ اینستاگرام باشیم؟ از «سحر تبر و مائده» تا «مراد و ناتالی»

شاخ های اینستاگرام در واقع به نوعی اینفلوئنسرهای جامعه مجازی هستند که در موضوعات گوناگونی از مد و لباس گرفته  تا بدنسازی و آشپزی و هنرهای موزون و غیر موزون! مشغول به فعالیت بوده و هدف آن بیش از آنکه درآمد زایی اینترنتی باشد، گذران وقت و جلب توجه و جمع آوری لایک و فالو است. شاخ های اینستاگرام شاید زیر ۱۰۰ هزار فالور داشته باشند، اما صحبت ها و تصاویرشان بازتاب های گسترده ای در میان جامعه اطلاعاتی طرفدارانشان به صورت مستقیم و غیر مستقیم پیدا کرده و وارد حیطه کاربران تاثیر گذار شبکه های اجتماعی از قبیل اینستاگرام می شوند.

هستند هنرمندان، ورزشکاران، سیاستمداران و حتی فعالان ادبی و اجتماعی که میلیون ها فالور داشته اما به اندازه کاربرانی که در جامعه شناسی خودمانی و ادبیات عامه، آنها را شاخ و پلنگ های اینستاگرام خطاب میکند، تاثیرگذاری مقطعی ندارند. امروزه با ابزار قدرتمند و جادویی مثل هشتگ ها، شاخ های اینستاگرام قادرند هر پست خود را بر روی ده ها هشتگ داخلی و بین المللی تگ کرده و زمینه دیده شدن آن را برای میلیون ها نفر در داخل و خارج از مرزهای جغرافیایی شهر خود به ارمغان آورند.

موضوعی که کاربرانی که عنوان شاخ اینستاگرام به آنها اطلاق می شود، از این ظرفیت به خوبی استفاده می کنند. البته نباید فراموش کرد که یکی از روش های تاثیرگذار در افزایش شمار فالورها و جمع آوری لایک و دریافت کامنت شاخ های اینستاگرام داخلی و خارجی، انتشار ویدیو و استوری های جذاب در طول روز است تا با مخاطبان همواره در ارتباط باشند.

حتما بخوانید: ۵۰ صفحه پر  بیننده اینستاگرام را بشناسید

شاخ های اینستاگرام
سحر تبر از شاخ های اینستاگرام
کیارا فراگنی، مشهور ترین فشن بلاگر جهان در اینستاگرام
مراد عثمان و همسر روس او (ناتالی) از پر بیننده ترین توریسم بلاگرهای جهان هستند که بیش از ۴.۵ میلیون فالور دارند. روش آنها، تجربه خوبی برای کسانی است که میخواهند شاخ اینستاگرام در حوزه گردشگری باشند:‌https://www.instagram.com/muradosmann
سفر مراد و ناتالی به مصر. به شیوه تولید محتوا توجه کنید. نگاه کنید چه ترند جذابی این دو نفر برای تولید محتوا در نظر گرفته اند. برای هر پست، شما را با اطلاعات خوبی آشنا میکنند

انتشار ویدیو و صحبت با کاربران و هواداران از جمله تکنیک های به ظاهر ساده اما فوق العاده تاثیرگذار برای جذب فالور و تبدیل کردن یک صفحه و یک شخص و یا گروه به شاخ اینستاگرام است. بعضا صفحاتی که زیر ۱۰۰ هزار فالور دارند و در طول روز، هر پست آنها حدود ۲۰ هزار بار لایک می شود، وقتی یک فایل ویدیویی ۱ دقیقه ای خیلی جذاب منتشر میکنند، ظرف چند روز با میلیون ها view مواجه می شوند که این نشان دهنده اهمیت فایل های ویدویی برای کاربران نسبتا جوان اینستاگرام است.

ویدیویی که صفحه ۲۰۰ هزار فالوری تهمینه میلانی، کارگردان سینمای ایران از اعترافات مائده هژبری منتشر کرد، بیش از ۲.۴ میلیون بار دیده شد. این یعنی اهمیت اطلاع رسانی و تاثیرگذاری ویدیویی در اینستاگرام

امروزه که ۶ سال از روی کارآمدن یکی از شگفت انگیز ترین استارت آپ های جهان و شکار آن توسط غول شبکه های اجتماعی (فیسبوک) میگذرد، انتشار فایل های ویدویی حاوی مطالب دم دستی، بی کیفیت، محتویات جنسی، غیر اخلاقی و امثالهم که روزگاری در اواخر دهه نود قرن بیستم و دهه اول قرن بیست و یکم، مخاطبانی داشت، برگ برنده برای صفحاتی که خواهان قرار گیری در جمع صفحات پر بیننده هستند به شمار نمی رود. حتما صفحاتی را مشاهده کرده اید که مملو از عکس ها و ویدیوهای غیر اخلاقی با محتویات جنسی هستند اما با وجود جذابیت های مصنوعی بصری، با لایک و فالو سنگینی همراه نشده اند.

هر چقدر که از زمان روی کارآمدن اینترنت و افزایش شمار صفحات و کاربران شبکه های اجتماعی میگذرد، سلیقه ها، روش ها، استراتژی ها، علاقمندی ها و حتی نیازهای کاربران اینترنت در کشورهای مختلف جهان تغییر میکند و فعالان این حوزه برای حضور موفق در این روند، باید خود را مجهز به تکنیک های خلاقانه و نوآورانه موثر بکنند تا در این فضای پر رقابت، حرفی برای گفتن داشته باشند.

۲۰ راهکار ساده برای کسب لایک و فالو

اگر شما هم به دنبال روشهایی هستید که صفحه خود را در فهرست صفحات پر فالور و تاثیرگذار اینستاگرام با روش های جذاب و نوآورانه قرار دهید، ۲۰ راهکار ساده زیر را با صبر و شیکبایی و ممارست و فهم روش های تولید محتوای خلاقانه در نظر داشته باشید.

به جای اینکه به دنبال صفحات شاخ های اینستاگرام دهه هشتادی، پیج های شاخ، آیدی شاخ های اینستاگرام، کپشن های شاخ های اینستاگرام و به قولی تحلیل بیوگرافی شاخ های اینستاگرام برای بررسی واقعیت های این حوزه باشید، خودتان دست به کار شده و تاثیرگذار باشید.

  • همه کاربران اینستاگرام به دنبال محتوا هستند. محتوای خلاقانه و جذاب تولید کنید. حتی ۱ مورد در هفته!
  • محتوای مالتی مدیا برای شاخ شدن در اینستاگرام بسیار موثر است. محتوایی که روایت کننده یک سناریو باشد.
  • انتشار فایل های ویدیویی در قالب زمان های مختلف برنامه ریزی شده مثل سریال، کاربران را در صفحه شما حفظ  میکند.
  • مهم نیست شما آشپز هستید یا قصاب یا خیاط یا مربی بدنسازی یا معلم فیزیک یا کمک خلبان یا جراح مغز و اعصاب و حتی فوتبالیست و ژیمناست! آنچه مهم است آن است که تخصص شما در کنار یک استراتژیست تولید محتوا و بازاریاب دیجیتالی قرار بگیرد تا در بلند مدت، صفحه پر بیننده و پر لایکی داشته باشید.
  • اگر میخواهید فقط تینجرها و به قولی دهه هشتادی ها و دهه نودی ها! مخاطب صفحه شما نباشند و گولاخ کوچولوها نباشید، باید شجاعانه و هوشمندانه محتوا تولید کنید. تولید محتوای هوشمندانه را از صفحات سلبریتی ها نمیتوان فرا گرفت. چون آنها خیلی معروفند و حتی اگر عکسی از صندلی هم بگذارند، میلیون ها لایک میخورد! از صفحات فشن بلاگرها و فود بلاگرها و توریسم بلاگرهایی که فالورهای میلیونی دارند درس بگیرید.
  • اگر میخواهید شاخ اینستاگرام در حوزه مد و لباس شوید، مطالعه کنید. تحلیل کنید. ترندها را بشناسید و حرف بزنید.
  • اگر میخواهید شاخ اینستاگرام در حوزه گردشگری باشید، از ویدیو چند زبانه غافل نشوید. از ویدیوهای سریالی غافل نشوید. با مخاطب حرف بزنید و محتوای شما زیر نویس های مختلف داشته باشد.
  • اگر میخواهید شاخ اینستاگرام در حوزه غذا باشید، با آشپزها و سرآشپزهای مختلف شهر و خارج از کشور رایزنی کنید و با آنها غذا درست کنید و جذاب معرفی کنید. سبک غذا درست کردن هواداران را هم در صفحه خود منتشر کنید.
  • اگر میخواهید شاخ اینستاگرام در حوزه مشاوره کسب و کار و این چیزها باشید، گزیده، موثر و قابل فهم تولید محتوا کنید. مشاوره هایی که با یک عنوان و یک پاراگراف توضیح و لینک تکمیلی باشد، مخاطب زیاد دارد و برای SEO  هم  جذاب خواهد بود.
  • اگر میخواهید شاخ اینستاگرام باشید، باید برنامه ریزی حرفه ای داشته باشید. استراتژی های کوتاه مدت و بلند مدت داشته و برای آن هزینه و زمان اختصاص دهید.
  • اگر میخواهید شاخ اینستاگرام باشید، چاره ای ندارید که فرهنگ کار مشارکتی و خرد جمعی را بپذیرید. یعنی چی؟ یعنی اینکه با گروهی از فعالان در حوزه مورد نظر خود کار کنید. مثلا چهره جذابی دارید، با عکاسان، استایلیست ها، استراتژیست های محتوا، سناریو نویس ها، ویدوئو سازها، بازاریاب ها و حرفه ای های تبلیغات تعامل کنید تا محصولی کم اما تاثیرگذار را در اختیار هواداران حال و آینده قرار دهید.
  • به این فکر کنید که پس از کسب صدها هزار فالور در اینستاگرام، قصد انجام چه کاری دارید. میخواهید برند لباس یا سایت داشته باشید یا از صفحه درآمد زایی کنید. میخواهید چهره تبلیغاتی فلان برند شده یا مخاطبان بین المللی کسب کنید و به جمع میلیونرهای اینستاگرام بپیوندید؟ باید پاسخ این سوالات را داشته باشید.
  • برای شاخ شدن حرفه ای و موثر (نه روش رقاص کوچولوها یا گولاخ های سبیلو! و بچه پولدارهای تتو کار!)، به شاخ  شدن به صورت یک پروژه نگاه کنید. پروژه، چیزی هست که نقطه شروع و نقطه پایان دارد. سازماندهی و برنامه ریزی میخواهد و بودجه می طلبد. برای شاخ شدن با کلاس و موثر، نگاه پروژه ای را در نظر بگیرید.
  • شاخ های اینستاگرام پس از مدت کوتاهی فراموش می شوند. چرا که استراتژی برای فعالیت خود را نداشته و الکی معروف شده و پس از مدتی هم فراموش می شوند. برای ماندن در رقابت پرهیاهوی لایک و فالو، محتوای خلاقانه و انتشار نوآورانه و ترند سازی را فراموش نکنید.

شاخ شدن در اینستاگرام با روش های تولید محتوای غیر اخلاقی و غیر عرف متفاوت است. حرفه ای فکر کنید و خود را از رویه ها و شیوه های سنتی متداول میان برخی کاربران کم سوادی که تبدیل به شاخ های مجازی شدند خارج کنید. آینده اینترنت، متغیر به استراتژیست ها و تولید کننده محتوا است. چه با شاخ های اینستاگرام و چه با فریلنسرها و کراد فاندرها.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۵ نظر

ورود

  • سایه تیر ۲۳, ۱۳۹۷

    بسیار عالی بود خیلی جالب بود

  • روشنا شهریور ۲۰, ۱۳۹۷

    جالب بود

  • کورد ایزدی آبان ۱۶, ۱۳۹۷

    سلام.این خانم از نادیا مراد غلط گذاشته است اصلش نمی باشد.این گول ترجمه بود فارسی نازانم.مهمان ایران

  • a... بهمن ۲, ۱۳۹۷

    به نظرم خوب بود