اشتباهات رایج آزمون GRE: آنچه متقاضیان تحصیل در آمریکا باید بدانند

۱۵ توصیه مهم برای آمادگی در آزمون جی آر ایی عمومی

اشتباهات رایج آزمون GRE: آنچه متقاضیان تحصیل در آمریکا باید بدانند

آزمون GRE آزمون بررسی استعداد تحصیلی در حوزه مقاله نویسی، ریاضیات و تسلط به زبان انگلیسی است و داشتن مدرک آن برای علاقمندان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری آمریکا الزامی خواهد بود. در واقع بدون داشتن مدرک جی آر ایی، پرونده متقاضیان تحصیل در ایالات متحده پذیرفته نمی شود و تعداد دانشگاه هایی که بدون مدرک جی آر ایی به دانشجویان ادمیشن میدهند، شاید از تعداد انگشتان دست فراتر نرود.

آزمون جی آر ایی شامل ۳ قسمت است. قسمت اول ریاضیات است که شما باید ۴۰ سوال ریاضی در سطح ریاضی دبیرستان پاسخ دهید. قسمت بعدی هم پاسخ به سوالات زبان است که از درک مطلب گرفته تا واژه شناسی، در این بخش سوال می شود. بخش زبان تخصصی آزمون، ۴۰ سوال دارد که یکی از سخت ترین بخش های آن به شمار می رود. پس از این قسمت، قسمت مقاله نویسی است که قدرت مقاله نویسی آنالیتیک داوطلب را می سنجد. این بخش ۲ قسمت دارد. یکی آنکه به شما موضوعی داده می شود و باید ظرف ۳۰ دقیقه آن را بنویسید. بخش بعدی اینگونه است که به شما موضوعی داده می شود و باید درباره آن بحث کنید. در واقع ظرف ۶۰ دقیقه باید بتوانید مقاله ها را به صورت تایپی آماده کرده و این بخش را به پایان برسانید.

کارنامه داوطلبان آزمون جی آر ایی حدود ۲ هفته پس از شرکت در آزمون در تهران یا سنترهای این آزمون در سراسر جهان منتشر می شود. هیچ تفاوتی نسبت به شرکت در أزمون در تهران یا کشورهای دیگر وجود ندارد. کارنامه شما ۲ سال اعتبار دارد و میتوانید پس از ورود به پروفایل خود در سایت ETS، نسبت به درخواست ارسال کارنامه به دانشگاه مقصد اقدام کنید. این کار با پرداخت هزینه ۳۰ دلاری انجام می شود. بسیاری از دانشگاه های آمریکا، BAND SCORE مشخصی برای قبولی داوطلب اعلام نمیکنند. اما برای بخش مقاله نویسی، نمره ۴ از ۶ و برای بخش درک مطلب، نمره ۱۶۰ از ۱۷۰ مورد نیاز است تا شما را در کورس رقابت نگه دارد.

آزمون جی آر ایی

با این حال، آمادگی آزمون جی آر ایی برای مشتاقان تحصیل در دانشگاه های ایالات متحده آمریکا اهمیت زیادی دارد. در گزارش امروز، شما را با اشتباهاتی که داوطلبان هنگام مطالعه برای آمادگی آزمون مواجه هستند آشنا میکنیم.

حتما بخوانید:‌ راهنمای آمادگی در آزمون GRE عمومی و ۲۰ نکته خیلی مهم

آمادگی درست برای آزمون مهم

دانستن آنچه که باید در هنگام آماده شدن برای آزمون GRE انجام دهید تقریبا همان‌قدر مهم است که بدانید چه کارهایی را نباید انجام بدهید.اغلب ما ممکن است به حرف‌های یک دوست یا همکاری که قبل از ما در این آزمون شرکت کرده است گوش دهیم تا بدانیم چگونه خودمان را آماده آزمون کنیم. ما به گفته‌ های آن‌ها اعتماد می‌کنیم چون اگر آن‌ها به نتیجه رسیده‌اند، چرا نباید برای ما اتفاق بیافتد؟ ما ممکن است به نصیحت‌ های آن‌ها عمل کنیم اگر نمره‌ای کسب کرده باشند که ما به دنبالش هستیم اما موفقیت آن‌ها ممکن است به علت سطح بالای دانش‌ یا سابقه تحصیلی آن‌ها باشد. به عبارت دیگر، ما تلاش می‌کنیم تا نتیجه‌ خوبی همانند آن‌ها به‌دست آوریم اما بدون اینکه از معیارهای متناسب با نیازهای خودمان استفاده کنیم.

 اشتباه اول در آماده شدن برای آزمون GRE ؛ مطالعه فقط به مدت دو هفته

چرا نباید در زمان کمی خودتان را برای آزمون آماده کنید؟ مهم‌تر از همه، چقدر واقعا می‌توانید یاد بگیرید؟ این یک استدلال غلط قدیمی است چون اگر GRE آزمون راحتی بود، همه آن را به‌راحتی قبول می‌شدند و برای ارزیابی مورداستفاده قرار نمی‌گرفت. تقریبا همه داستانی را درمورد فردی شنیده‌اند که فقط با یک هفته مطالعه در آزمون قبول شده است. شما ممکن است با خودتان فکر کنید، من آن شخص هستم. خوشبختانه، راه‌ آسانی برای اثبات این تصور وجود دارد. هم اکنون یک بار آزمون دهید و ببینید که چه نتیجه‌ای می‌گیرید.

پس از پایان آزمون، نگاهی به نمره خود بیاندازید. آیا دقیقا همان چیزی است که تصور می‌کردید؟ آیا مطمئن هستید که می‌توانید دوباره به همان نتیجه دست یابید؟ نه؟ مطالعه به مدت دو هفته احتمالا تغییر قابل‌توجهی در نتیجه ایجاد نمی‌کند یا حتی عملکرد مشابه‌ای را تضمین نمی‌کند. بنابراین، اگر امیدوارید که نتیجه بهتری کسب کنید یا عملکرد مشابهی داشته باشید، شما باید هرچه زودتر این ایده را فراموش کنید. آزمون GRE به گونه‌ای طراحی یا امتیازبندی نشده است که با دو هفته مطالعه مطالب، بیشتر افراد امتیاز خوبی کسب کنند.

اشتباه دوم در آماده شدن برای آزمون GRE ؛ مطالعه در زمان تعطیلات آخر هفته 

من در طول هفته زندگی عادی خودم را خواهم داشت و آخر هفته‌ها را با تبدیل شدن به یک سامورایی به مطالعه اختصاص خواهم داد. آیا این یک روش منطقی درستی است؟ شما واقعا با چیزهایی که برای گذراندن تعطیلات هیجان‌ انگیز هستند وسوسه می‌شوید مثل بیرون رفتن با دوستان، کنسرت، مهمانی و هرچیز دیگری. آخر هفته زمانی است که بقیه افراد آرامش و جشن می‌گیرند و شما با انتخاب این زمان برای آماده شدن برای آزمون GRE ، خودتان را در برابر چیزهای خوبی قرار می‌دهید که مانع مطالعه‌تان خواهند شد.

هنگام مطالعه یک زبان خارجی موردی که از همه‌چیز مهم‌تر است و موجب تسریع در یادگیری و روان شدن می‌شود، استفاده مدام از آن است. هرچه بیشتر درگیر زبان شوید، به اجبار هر روز از آن استفاده کنید، راحت‌تر می‌توانید آن را یاد بگیرید و سریع‌تر قادر خواهید بود تا به آن زبان صحبت کنید. این اصل در آماده شدن برای آزمون GRE هم کاربرد دارد، هرچه بیشتر از مهارت‌ها و ایده‌هایی که برای آزمون نیازمندید استفاده کنید، شما قادر به حفظ و بکارگیری آن‌ها در زمان مناسب خواهید بود.

اشتباه سوم در آماده شدن برای آزمون GRE ؛ تمرکز کردن فقط بر روی یک بخش

برای دانش‌آموزانی که متعهد به مطالعه هستند بسیار رایج است که فقط بخواهند روی یک بخش تمرکز کنند، مخصوصا اگر فکر کنند که آن‌ها یک استعداد طبیعی در دیگر بخش‌ها دارند. این یک انتخاب خطرناک است مگر اینکه شما در حال حاضر به‌طور مداوم امتیاز کاملی از یک بخش گرفته باشید. شما به‌راحتی فرض می‌کنید باید بر روی بخش‌هایی که توانایی کمتری دارید تمرکز کنید. چیزی که در نظر نمی‌گیرید این است که برای تقویت هر بخش چقدر باید وقت بگذارید و تجربه یک آزمون کامل چگونه خواهد بود.

اگر شما به‌طور طبیعی در بخش شفاهی امتیاز بالاتری نسبت به بخش ریاضیات دارید، ممکن است به نظر برسد که با تمرکز بر روی ریاضی به هدف خود خواهید رسید اما اگر فقط کمی وقت بیشتری بر روی مطالعه مطالب شفاهی بگذارید، تأثیر مشابهی بر نمره کلی شما خواهد داشت؟

۱۲ نکته برای آمادگی موثر آزمون GRE

  • پیش از آمادگی آزمون، DEADLINE ارسال کارنامه دانشگاه مقصد در آمریکا را بدانید.
  • پیش از آمادگی آزمون، کتاب های خوب برای ارتقا مهارت های خود در هر ۳ بخش را از مشاوران دریافت کنید.
  • پیش از آمادگی آزمون، سطح زبان انگلیسی خود را به سطح آیلتس ۶ برسانید.
  • آزمون جی آر ایی، تنها ۲ سال اعتبار دارد. برای کاهش هزینه ها، برنامه ریزی خود برای ادمیشن را در این بازه بکنید.
  • آزمون جی آر ایی، با آزمون آیلتس و آزمون تافل متفاوت است. تفاوت ها را به خوبی درک کنید.
  • همواره Gre Revised را مطالعه کرده و با قواعد و قوانین جدید آزمون آشنا شوید.
  • برای ارتقا نمره در بخش مقاله نویسی، روزی ۲ مقاله نوشته و توسط اساتید زبان، آنها را با تصحیح کنید.
  • برای ارتقا نمره در بخش ریاضیات، روزی ۵۰ مساله ریاضی در حوزه های مختلف آمار و احتمال و مثلثات حل کنید.
  • برای ارتقا نمره در بخش درک مطلب، به حفظ کردن مصنوعی کلمات اکتفا نکنید و کاربرد کلمات در جملات را بخوانید.
  • حتما برای آمادگی آزمون جی آر ایی، با دانشجویانی که نمره بالا گرفته اند مشورت کنید. آنها را در لینکدین پیدا کنید.
  • آزمون جی آر ایی سال به سال گرانتر میشود. اگر قصد تحصیل در آمریکا دارید، در اسرع وقت اقدام کنید.
  • آزمون جی آر ایی آزمونی رایانه ای است. مهارت های تایپ و انتقال مفاهیم به رایانه را ارتقا دهید.
  • همواره با شبیه سازهای آزمون جی آر ایی کار کنید.

اگر تجربه شرکت در آزمون جی آر ایی و آمادگی این آزمون را دارید، تجربه ها و دیدگاه های خود را از طریق کامنت یا کانال های روزیاتو در شبکه های اجتماعی ارسال کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • یحیی شهریور ۲۳, ۱۳۹۷

    لطفا راجع به آزمون GMAT هم مطلب بذارید