گشتی در روستاهای زیبا فرانسه: کسب درآمد از روستا را جدی بگیریم

گشتی در روستاهای زیبا فرانسه: کسب درآمد از روستا را جدی بگیریم

روستا گردی، یکی از ظرفیت  های فوق العاده در صنعت گردشگری  امروز جهان است که توریست ها را با امکانات و قابلیت های بکر فرهنگ مردمان یک سرزمین آشنا می کند و می توانند نظاره گر کاشت و برداشت محصولات کشاورزی، روش های سنتی و صنعتی دامپروری و سبک زندگی سنتی باشند که مشاهده آن شاید فقط در مستندهای تلویزیونی امکان پذیر باشد و در پایتخت گردی و لاکچری گردی، در دسترس نیست. فرانسه، پایتخت مد جهان و مقصد شماره یک گردشگری اروپا، اگر چه برای خیلی ها مترادف گالری لافایته، شانزلیزه و ایفل و ورسای است، اما هستند خیل عظیمی از گردشگران که فرانسه را نه فقط به خاطر شانل، لاگرفلد، لدوفانس و فشن ویک پاریس، بلکه برای گردش در دهکده های شگفت انگیزش و مقصد های شکم گردی فوق العاده اش مثل لیون انتخاب می کنند.

کارل لاگرفلد، رهبر خانه مد CHANEL در فشن ویک ۲۰۱۷

حتما بخوانید: راهنمای دریافت ویزا گردشگری فرانسه از پالادیوم تهران

امروز نگاهی داریم به شماری از روستاهای زیبا فرانسه که با مارکتینگ و برندینگ ارزنده و اثربخش توانسته اند جایگاه خوبی در پاتوق گردشگران شبکه های اجتماعی یعنی تریپ ادوایزر و لونلی پلنت باز کرده و سالانه میلیون ها مخاطب از سراسر جهان جذب کنند. به امید آنکه گردشگری روستایی در ایران با اتکا به گردشگری سلامت، بتواند اقتصاد ایران عصر ۱۴۰۰ را از اقتصاد نفتی نجات دهد. دهکده گردشگری عباس بزرگر در بوانات استان فارس را میتوان مشتی نمونه خروار این پتانسیل بکر برای عاشقان استارت آپ و سرمایه گذاری صنعت توریسم دانست.

حتما بخوانید: گشتی دیدنی در دهکده گردشگری عباس برزگر میلیاردر

روستا گردی در فرانسه

اولین روستایی که معرفی میکنیم روستایی در جاده‌ی Alsatian wine واقع شده و یک انتخاب عالی برای افرادی است که به خانه‌های سنتی و منظره‌های عاشقانه‌ی اروپایی علاقه دارند. این روستا به تنهایی همه‌ فریبندگی مشابه شهرهای کوچک فرانسوی را یکجا دارد. از کوچه‌های باریک با خانه‌‌هایی دارای تیرک‌های چوبی در ظاهر ساختمان گرفته تا درخت‌های انگور چنگ زده بر دیوارها و تعدادی رستوران و فروشگاه که پنیر  فرانسوی، گوشت و صنایع دستی می‌فروشند.

همه‌ی این‌ موارد را بگذارید کنار منظره‌ی زمین‌های کشاورزی و باغ‌های روستا تا هر آنچه از یک روستای فرانسوی انتظار دارید در یک جا جمع شود. روستای اگوییسهایم در سال ۲۰۱۳ از نظر خود مردم فرانسه به عنوان دوست‌داشتنی‌ ترین روستا انتخاب شد.

روستا فرانسه
تصویری از روستا زیبا Eguisheim
تصویری از میدان زیبا روستا که با گل های رنگارنگ دیزاین شده و معماری منظر فوق العاده ای برای سلفی باز های اینستاگرام فراهم کرده است

معماری منظر میدان ها در برخی از دهکده های فرانسه شبیه به هم هست.

Rochefort-en-Terre در شمال غربی فرانسه واقع شده است

تصویری از معماری و سنگفرش کوچه های روستا و مغازه هایی که به فروش صنایع دستی به گردشگران فعال هستندروستا دیگر که به ان اشاره میکنیم، Saint-cirq Lapopie است که در زمره قشنگ ترین ویلیج های این کشور به شمار می رود و حدود دو هزار نفر جمعیت  دارد.  Saint-cirq Lapopie روی صخره‌ای واقع شده که نزدیک رودخانه‌ی لت قرار دارد. تاریخ بناگذاری روستا به قرون وسطی برمی‌گردد و قلعه‌ی تاریخی آن نیز گواهی بر این ادعا است. اگر تصمیم گرفتید به این منطقه سفر کنید، زمان بیشتری را در نظر بگیرید چون زیبایی وصف‌ناپذیری منتظر شما است که باید برای دیدنش حسابی وقت بگذارید.

تصویر هوایی روستا
سنت کریک
تصویری کارت پستالی از روستا سنت کریک فرانسه

سقف‌های کاه پوشیده و ممنوعیت ورود خودرو! همین دو مورد نشان می‌دهد منطفه Kerhinet چقدر مهم و البته زیبا است. در واقع این مکان، موزه‌ای در فضای باز محسوب می‌شود که بعدها بازسازی شده است. خانه‌های سنگی و سقف‌هایی به سبک معماری خاص قدیمی، تصاویر منحصر به فردی در اینجا می‌سازند. در این رومنطقه زیبا گردشگری فرانسه می‌توان سوغاتی‌های جالبی از صنایع دستی زنان روستایی مثل جواهرات، مجسمه یا نمک، سرکه و دیگر محصولات هنری و غذایی را نیز خرید.

معماری منظر خانه ها در روستا کرینت فرانسه
دیزاین دوست داشتنی خانه های روستا کرینت فرانسه

در اولین نگاه به روستای Noyers sur Serein به یاد فیلم‌های تاریخی داستان‌های صدها سال قبل اروپایی خواهید افتاد، خانه‌هایی بازمانده از دوران قرون وسطی با همان سبک معماری تیرچه‌های چوبی و سقف‌هایی با شیب تند. در ماه نوامبر خیلی‌ها برای خرید قارچ‌های خوراکی به این روستا می‌آیند. روستا در کنار رود سرنین واقع شده و مزارع و باغ‌های اطراف آن پر از آب هستند. قدمت روستا به قرن ۱۵ میلادی می‌رسد و تغییرات زیادی در آن رخ نداده است. در حدود ۵۰ جاذبه‌ی تاریخی در روستا و اطراف آن پذیرای گردشگران هستند، یکی از آن‌ها Abbey of Fontenay  است که ارزش دیدن دارد.

مغازه های روستا
تصویر هوایی از روستا
تصویری از میدان روستا

چه راهکاری برای توسعه گردشگری روستایی در ایران دارید؟

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود