استعفای شبانه «ظریف» و تکذیب پذیرش استعفا توسط «روحانی»

رییس دفتر رییس جمهور: پذیرش استعفای ظریف، تکذیب می‌شود

استعفای شبانه «ظریف» و تکذیب پذیرش استعفا توسط «روحانی»

دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پس از شصت و هفت ماه تصدی پست وزارت خارجه، دیشب با انتشار پستی در اینستاگرامش، از پایان همکاریش با دولت تدبیر و امید خبر داد و از مقام خود کناره گیری کرد. پس از مدت کوتاهی از یک منبع آگاه خبر رسید که حسن روحانی نیز با این استعفا موافق کرده است. ساعاتی بعد، واعظی، رییس دفتر رییس جمهور اعلام کرد که خبر پذیرش استعفای وزیر امور خارجه توسط رییس جمهور، کذب است.

انتشار این خبر، بازتاب های گسترده ای در رسانه به خصوص اینستاگرام ایرانیان داشت. اعلام استعفای شبانگاهی و اینستاگرامی دکتر ظریف و انتشار خبر پذیرش این استعفا توسط ریاست جمهوری، شوک خبر دیشب بود که شاید باورش هنوز برای خیلی ها دشوار باشد. استعفای ظریف سبب شد تا زمان تنظیم این خبر، شاخص کل بورس ایران با ۱۴۰۰ واحد قرمز شده و برخی از سهام، به صف فروش تبدیل شوند. بار روانی این استعفا، اول، بازار سرمایه ایران را هدف گرفت و دوم صحن علنی مجلس را که در خلال بررسی بودجه ۹۸، نمایندگان را به اتخاذ واکنش های متفاوت مجبور کرده است.

استعفا ظریف
تکذیب خبر پذیرش استعفای وزیر امور خارجه توسط رییس دفتر رییس جمهور

ظریف، از معدود سیاستمداران ایرانی است که سایبر دیپلماسی را به زبان فارسی و انگلیسی از سالهای پیش در دستور کار خود قرار داد و تلاش کرد از فیس بوک، توییتر و اینستاگرام، برای بیان نظرات، دیدگاه ها و انتشار تحلیل های خود در موضوعات سیاست خارجی کشور استفاده کند و به نوعی دیپلماسی عمومی را در فضای مجازی، هدایت کرد. مقوله ای که همچنان دیپلمات های ایرانی در آن ضعف دارند و آمریکایی ها و اروپایی ها در این حوزه بسیار قدرتمندانه و هوشمندانه عمل می کنند.

جنجالی ترین پست اینستاگرامی ایرانیان در سال ۹۷ ، اعلام خبر استعفای ظریف از پست وزارت خارجه پس از ۶۷ ماه بود

جنجالی ترین پست ظریف در اینستاگرام، دیشب رقم خورد و با بیش از ۱۰۰ هزار کامنت کاربران ایرانی همراه شد. هنوز جزییاتی درباره علت استعفا و پذیرش قطعی آن توسط روحانی و کاندیداهای جایگزینی وی برای معرفی به مجلس شورای اسلامی، رسانه ای نشده است و باید در روزهای پایانی سال ۹۷، منتظر خبرهای بعدی بود. خبرهایی مثل وضعیت وزارت  خارجه، مثل مشخص شدن میزان حقوق و دستمزد کارگران در سال ۹۸ و ثبات ارز و سکه و گوشت و . . . . . سال ۹۷ سال شوک بود. از دلار ۱۹ هزار تومانی تا پراید ۵۴ میلیونی و گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۶ نظر

ورود

  • حسین اسفند ۷, ۱۳۹۷

    هیچ کس حاضر نیست گند هایی که زده شده به مملکت رو قبول کنه و همراهش باشه… ولی آقای ظریف همه چیز به پای شما هم نوشته شده

    • رضا اسفند ۷, ۱۳۹۷

      حسین جان شما درست میفرمایید. کسانی که بیشترین قدرت رو دارن(مثل رییس جمهور و بالاتر از اون) خودشون رو مسئول نمیدونین و همچین آدم های بی مسئولی توقع دارن که مردم تا پای جان و به قول معروف تا آخر پاشون وایستن.

  • محمد اسفند ۷, ۱۳۹۷

    انشاا.. اون بزرگه استعفا بده، این بره یکی دیگه میاد، اسب همون اسبه فقط زینش عوض میشه !!

  • هادی اسفند ۷, ۱۳۹۷

    خروج ظریف قطعا به ضرر کشوره

  • روح اله اسفند ۷, ۱۳۹۷

    همه ی این کارها برای تحت تأثیر گذاشته افکار عمومی داخل وخارجه.ازهرراهی برای جلب حمایت منظر مردم استفاده میکنند تا هم ملت را سرگرم کننده و سرپوشی بسازندبرای مشکلات.درعین حال به همه ی دنیا وانمود کنند که روحانی میخواد ولی سنگ اندازی و مشکل تراشی ها نمی‌گذارم…براون دروغ های بی‌شرمانه ظریف در مورد حمایت از فلسطین و اینکه مردم خودشون این سبک زندگی را انتخاب کرده شک نکنید که تمامش فریب و فضاسازی‌ها برای خرید زمان

  • مجید اسفند ۸, ۱۳۹۷

    ضرباتی که روحانی و ظریف به این کشور (چه در ۹۲ تا ۹۷ و چه در سال های ۸۲ مذاکرات سعدآباد) زدند، هیچ شخصی و هیچ دولتی به ایران نزده! در تاریخ ثبت خواهد شد!
    دیپلماسی در فضای مجازی؟! این که بری کلمات و متن های دشمن رو مو به مو اجرا کنی (ارجاع تون میدم به مستند فروشنده ۱ و ۲) و بعد بیای توی فضای مجازی هارت و پورت کنی میشه دیپلماسی؟!
    خوبه که خود ظریف الان قبول کرده که قبل از برجام بیشتر نفت می فروختن تا الان! و هزار و یک چیز دیگه به راحتی دادن رفت…
    ظریف باید محاکمه بشه! نه اینکه مثل آخوندی و قاضی زاده از پاسخگویی در بره!