از نبرد پرتقالی تا جنگ موشکی؛ نگاهی به عجیب ترین و مهیج ترین جشنواره های تفریحی دنیا

از نبرد پرتقالی تا جنگ موشکی؛ نگاهی به عجیب ترین و مهیج ترین جشنواره های تفریحی دنیا

هر ساله جشنواره های زیادی در سرتاسر دنیا برگزار می شود. این جشنواره ها که فرصت خوبی برای استراحت و دور شدن از روزمرگی ملال آور زندگی هستند، میلیون ها نفر را به خود جذب می کنند. بعضی از این جشنواره ها فرصتی برای یک جنگ مفرح و مهیج هستند، بعضی جوایزی برای شرکت کنندگان خود دارند و بعضی هم برای پذیرایی از حیوانات پشمالو ترتیب داده می شوند. در ادامه با تعدادی از عجیب ترین و مهیج ترین جشنواره های سراسر دنیا آشنا خواهیم شد.

۱- فستیوال هولی- هند

جشنواره های عجیب دنیا

فستیوال هولی هنگام شروع فصل بهار در هندوستان برگزار می شود. این جشنواره به جشن رنگ ها هم معروف است، چون در آن شرکت کنندگان پودرهایی رنگی را به سمت یکدیگر پرتاب می کنند. هر رنگ معنای خاص خود را دارد. مثلاً قرمز به معنای خلوص، سبز به معنای سرزندگی، آبی به معنای آرامش و زرد به معنای احساسات پرهیزکارانه است.

۲- فستیوال گِل بازی بوریئونگ- کره جنوبی

این جشنواره که اولین بار در سال ۱۹۹۸ برگزار شد، در ابتدا یک کمپین بازاریابی برای فروش محصولاتی آرایشی ای بود که از گِل تهیه شده بودند. طبق برخی تحقیقات، گِلی که در این فستیوال مورد استفاده قرار می گیرد از خواص درمانی زیادی برخوردار است. جشنواره ی گِل بازی بوریئونگ در هفدهمین دوره ی برگزاری خود در سال ۲۰۱۴، حدود ۳۲۹ میلیون گردشگر را به خود جذب کرد.

۳- فستیوال لاتوماتینا- اسپانیا

در جریان برگزاری این جشنواره که آن را بزرگ ترین نبرد غذایی دنیا می دانند، حدود ۱۲۰ هزار کیلوگرم گوجه فرنگی به دست شرکت کنندگان له می شود. از آنجایی که گوجه فرنگی خاصیت اسیدی و ضدعفونی کننده دارد، خیابان های شهر کوچک بونول (محل برگزاری جشنواره ی گوجه فرنگی) را تمیزترین خیابان ها در سرتاسر اسپانیا می دانند.

۴- فستیوال هندوانه ی چینچیلا- استرالیا

این جشنواره بخش های مختلفی مثل سوارکاری یا اسکی روی هندوانه دارد. یک بخش دیگر این جشنواره هم مسابقه ی وزن کشی هندوانه ها است که شرکت کنندگان با بزرگ ترین هندوانه ی محصول خود در آن حضور پیدا می کنند. آخرین رکورد ثبت شده در این بخش هندوانه ای با ۹۹ کیلوگرم وزن بوده است.

۵- فستیوال کاسکاموراس- اسپانیا

در این جشنواره، مردم دو شهر بر سر تصاحب یک نقش مقدس (مربوط به افسانه ای که آن را ریشه ی برگزاری این فستیوال می دانند) با یکدیگر مبارزه می کنند. در حالی که شهروندان یک شهر بدن خود را با نوعی روغن سیاه رنگ می پوشانند و تلاش می کنند نقش مقدس را تصاحب کنند، مردم شهر دیگر با استفاده از روغن زیتون، تخم مرغ و آرد، با آن ها مقابله می کنند. طبق افسانه ها، اگر کسی بتواند از حملات حریف در امان و در این نبرد تمیز بماند، می تواند نقش مقدس را از مردم شهر دیگر بگیرد.

۶- مسابقه ی پنیر غلتانی تپه ی کوپر- انگلستان

شرکت کنندگان این مسابقه باید به دنبال یک قالب پنیر که از بالای یک تپه به پایین غلتانده می شود بدوند. این مسابقه خطر بسیار زیادی دارد و معمولاً تعدادی از شرکت کنندگان در تلاش برای برنده شدن در آن، صدمه می بینند. البته نعجبی هم ندارد، چون سرعت این قالب پنیر می تواند به بیش از ۱۱۲ کیلومتر در ساعت برسد. همین مسأله شانس گرفتن پنیر را بسیار کم می کند. به همین دلیل کسی که زودتر از بقیه به خط پایان برسد، قالب پنیر را برنده می شود.

۷- نبرد پرتقالی- ایتالیا

این فستیوال مشابه جشنواره ی گوجه فرنگی اسپانیا است، با این تفاوت که در آن از پرتقال استفاده می شود. حدود ۲۵۰ هزار کیلوگرم پرتقال به دست شرکت کنندگان این فستیوال از بین می رود. برای آنکه تصور دقیق تری از حجم پرتقال های مورد استفاده در این جشنواره پیدا کنید باید بدانید که این مقدار حدوداً ۲ برابر سنگین تر از وزن یک نهنگ آبی است.

۸- مسابقات جهانی غواصی در آب های گل آلود- ولز

از قرار معلوم مردم دنیا از هر فرصتی، حتی غواصی در آب های گل آلود، برای جمع شدن به دور هم و به چالش کشیدن یکدیگر استفاده می کنند. مسابقات جهانی غواصی در آب های گل آلود هر ساله در کشور ولز برگزار می شود. اگر فکر می کنید که توانایی آن را دارید که یک مسیر حدود ۱۱۰ متری را کمتر از ۱ دقیقه و ۱۸/۸۱ ثانیه شناکنان طی کنید، دست به کار شوید و با شرکت در این مسابقه، رکورد جهانی جدیدی را به نام خود ثبت کنید.

۹- نبرد شرابی- اسپانیا

شرکت کنندگان این جشنواره باید تلاش کنند تا سرتاپای یکدیگر را غرق در شراب کنند و لباس هیچ کسی نباید تمیز بماند. در جریان این فستیوال حدود ۵۰۰ لیتر شراب قرمز مصرف می شود.

۱۰- فستیوال تفنگ آبپاش- کره ی جنوبی

شرکت کنندگان این فستیوال با استفاده از تفنگ های آبپاش یکدیگر را مورد هدف قرار می دهند و علاوه بر لذتی که از این مسابقه ی پرهیجان می برند، خاطرات شیطنت های دوران شیرین کودکی را برای خود زنده می کنند.

۱۱- الس  انفاریناتس- اسپانیا

این مبارزه بین دو گروه برگزار می شود. گروه اول مردان متأهلی هستند که کنترل منطقه را در دست می گیرند و قوانین احمقانه ای وضع می کنند. آن ها به دنبال کسانی می گردند که از قوانین آن ها سرپیچی می کنند و آن ها را جریم می کنند. گروه دوم سعی می کنند با گروه اول مقابله کنند. در نهایت، تمامی پول هایی که طی این مبارزه جمع آوری شده اند، صرف امور خیریه می شوند.

۱۲- جنگ موشکی روکتوپولموس- یونان

هر دو سال یک بار، اعضای دو کلیسا در یکی از جزایر کشور یونان با یکدیگر وارد یک جنگ موشکی مفرح می شوند. آن ها با شلیک موشک های دست ساز خانگی سعی می کنند برج ناقوس کلیسای یکدیگر را مورد هدف قرار دهند. برنده کسی است که بیشترین شلیک خورده به هدف را داشته باشد. با این حال، هر بار، با تصمیم کلیساها حساب و کتاب امتیازها به سال بعد موکول می شود.

۱۳- روز جهانی جنگ بالشی- اروپا/ امریکا

نکته ی جالب در مورد این رویداد این است که به طور همزمان در یک روز در نقاط مختلف دنیا برگزار می شود. اطلاعات مربوط به تاریخ برگزاری این جشنواره از طریق منابع دیجیتال مثل شبکه های اجتماعی و چت روم ها منتشر می شود و در نهایت، علاقمندان در نقاط مختلف دنیا طی حرکتی ظاهراً خودجوش به دور هم جمع می شوند و با بالش های خود به جنگ یکدیگر می روند.

۱۴- فستیوال ضیافت میمون ها- تایلند

از آنجایی که مردم محلی در تایلند معتقدند میمون ها برای آن ها و محل زندگی شان خوش شانسی می آورند، هر ساله ضیافتی برای دوستان پشمالوی خود به پا می کنند. در این جشنواره، با میزهایی که روی آن ها انواع و اقسام میوه ها و دسر ها چیده شده از میمون ها پذیرایی می شود و در جریان این ضیافت ۲۰۴۱ کیلوگرم خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد.

۱۵- فستیوال سگ های گلدن رتریور- اسکاتلند

این فستیوال با حضور سگ های دوست داشتنی نژاد گلدن رتریور در اسکاتلند برگزار می شود. سال گذشته، ۳۶۱ سگ در این جشنواره شرکت کردند که بزرگ ترین گردهمایی این موجودات پشمالو و دوست داشتنی از سال ۲۰۰۶ محسوب می شد.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود