گشتی در «برج ترامپ»، خانه و دفتر کار سابق دونالد ترامپ؛ غول تجاری منهتن قربانی جنجال های بی پایان رئیس جمهور آمریکا

گشتی در «برج ترامپ»، خانه و دفتر کار سابق دونالد ترامپ؛ غول تجاری منهتن قربانی جنجال های بی پایان رئیس جمهور آمریکا

«برج ترامپ» یکی از شناخته شده ترین املاک دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به شمار می رود. این آسمان خراش مجلل ۳۵ سال قبل در شهر نیویورک ساخته شد. این برج زمانی یکی از شاخص ترین برج نیویورک به شمار می رفت و همین مسأله باعث شد از قِبل فروش آپارتمان های برج ترامپ و سکونت سلبریتی ها در آن، ۳۰۰ میلیون دلار نصیب دونالد ترامپ شود. اما در چند سال اخیر، این برج برای آمریکایی ها بیشتر یادآور ماجرای تحقیقات فدرال درباره ی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ و همینطور اعتراضات مردمی شدیدی است که طی سال های ریاست جمهوری او رخ داده. همین مسائل باعث بدنامی برج ترامپ شده تا حدی که به گفته ی وبسایت Bloomberg، برج ترامپ حالا یکی از ساختمان های مجلل نیویورک به شمار می رود که کمترین محبوبیت را دارند و حتی اجاره دادن واحدهای آن هم سخت شده است. در ادامه گشتی اجمالی در برج ترامپ خواهیم زد و با این آسمان خراش مشهور بیشتر آشنا خواهیم شد.

گشتی در برج ترامپ
کار ساخت برج ترامپ در سال ۱۹۸۴ در منطقه ی منهتن شهر نیویورک به پایان رسید. پیش از آن، در محل ساخت این برج، یک ساختمان ۱۱ طبقه وجود داشت. ترامپ این برج را ساخت تا اولین ساختمان مرتفع و سوپر لوکس نیویورک با فروشگاه ها، دفاتر کاری و آپارتمان های مسکونی مجلل را بنا کرده باشد.
گرچه این ساختمان ۶۸ طبقه تبلیغ می شود اما اسناد و مدارک شهری نشان می دهد این برج ۵۸ طبقه دارد. ترامپ، لابی و فروشگاه ها را ۱۰ طبقه حساب می کند (چون ارتفاع این طبقات بسیار زیاد بوده و به اندازه ی ۱۰ طبقه است) و معتقد است طبقه ای که بخش مسکونی برج از آنجا شروع می شود، طبقه ی سی ام محسوب می شود.
خود ترامپ هم زمانی در این برج سکونت داشت. او طبقه ی بیست و ششم برجش را به دفتر «سازمان ترامپ» اختصاص داده بود.
طبق شنیده ها ترامپ یک آسانسور اختصاصی داشت که او را از دفترش مستقیم به پنتهاوس برج می رساند. در آن زمان، خانواده ی او در این پنتهاوس سکونت داشتند.
این برج یکی از اولین ساختمان هایی بود که ترامپ در تلاش برای ایجاد امپراطوری خود در حوزه ی املاک و مستغلات، بنا کرد. بعد از آن، ترامپ چندین و چند هتل و زمین گلف هم احداث کرد که همگی تحت نام او فعالیت می کنند.
در برج ترامپ فروشگاه های مختلفی هم با نام او وجود دارند که همگی عضوی از برند ترامپ هستند.
هر کسی که بخواهد از طبقات پایین برج ترامپ دیدن کند، قبل از رسیدن به لابی ساختمان، باید از حراست برج عبور کند.
بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در دوران انتقال دولت در اواخر سال ۲۰۱۶، ترامپ هنوز در این برج ساکن بود، به همین دلیل خبرنگاران و طرفداران او مرتباً در لابی مرمری برج تجمع می کردند تا اعضای احتمالی دولت آینده ی ترامپ و چهره های برجسته ی دنیای تجارت را که به دیدن رئیس جمهور منتخب می رفتند، شناسایی کنند.
طبقات پایینی برج ترامپ مملوء از فروشگاه ها و دفاتر کاری است.
بازدیدکنندگان بعد از عبور از حراست برج، در صورتی که به دنبالی یادگاری ای باشند که خاطره ی بازدید از برج ترامپ را برایشان تجدید کند، می توانند هدایای متنوعی را خریداری کنند که در «فروشگاه ترامپ» وجود دارد.
در لابی برج هم یک فروشگاه متعلق به ایوانکا ترامپ، دختر بزرگ دونالد ترامپ، وجود داشت که در آن زیورآلات و انواع اکسسوری به فروش می رفت. این فروشگاه در ژوئن ۲۰۱۸ بسته شد و به محل مجموعه فروشگاه های برند «ترامپ» در برج انتقال یافت.
یک فروشگاه استارباکس هم در طبقه ی دوم ساختمان وجود دارد که برای عموم مردم قابل استفاده است.
علیرغم کشمکش های پیش آمده میان ترامپ و استارباکس، مثل زمانی که ترامپ تهدید کرده بود به خاطر ماجرای لیوان های مخصوص کریسمس استارباکس، فروشگاه استارباکس برجش را اجاره می دهد، این شعبه ی استارباکس یکی از پرطرفدارترین استارباکس های نیویورک به شمار می رود.
بازدیدکنندگان برج همچنین می توانند در رستوران «ترامپ گریل» غذا بخورند که از زمان منصوب شدن دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، چند باری شدیداً مورد انتقاد قرار گرفته.
البته بررسی رسانه ها نشان می دهد این انتقادات درست بوده و غذاها و نوشیدنی های این رستوران بسیار گران قیمت هستند.
بعد از طبقات پایینی که پذیرای بازدیدکنندگان عمومی هستند، نوبت به واحدهای مسکونی و اداری برج می رسد که در طبقات سی ام تا شصت و هشتم ساختمان قرار گرفته اند.
خانواده ی ترامپ یک پنتهاوس کمتر دیده شده در سه طبقه ی آخر این برج دارد. این پنتهاوس تنها یکی از چندین واحد متعلق به رئیس جمهور آمریکا در برج معروف خودش است.
ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا، تا به حال، دو مصاحبه با شبکه ی خبری فاکس نیوز در این پنتهاوس داشته است. در یکی از این مصاحبه ها، او به همراه خبرنگار فاکس نیوز از کنار یک پیانوی بزرگ سفید رنگ عبور می کند و علاوه بر این، تزئینات طلایی ای که در هر گوشه ی تصویر به چشم می خوردند بسیار قابل توجه بودند.
تصاویر مصاحبه ی اکتبر ۲۰۱۶ نشان می دهد این پنتهاوس رو به سنترال پارک نیویورک و بعضی از آسمان خراش های مجاور برج ترامپ، منظره دارد.
ملانیا ترامپ در این مصاحبه بیان کرد که زندگی در این آپارتمان «فوق العاده» است و تزئینات مجلل آن را با سلیقه ی خود همسو دانست.
علاوه بر تزئینات پر زرق و برق خانه، بانوی اول آمریکا در مصاحبه ی خود، میزی پر از عکس های اعضا و دوستان خانواده ی ترامپ را نشان داد که جلوه ای شخصی تر به این پنتهاوس لوکس می داد.
گرچه این پنتهاوس کماکان ملکی نسبتاً خصوصی باقی مانده، اما ترامپ از آن برای امور کاری خود هم استفاده کرده است، مثل زمانی که ترامپ نخست وزیر ژاپن را در این پنتهاوس به یک شام «فوق العاده» دعوت کرد تا با یکدیگر بر سر روابط کشورهایشان صحبت کنند.
در ژانویه ی ۲۰۱۶، ملانیا ترامپ یک آپارتمان حدوداً ۹۸ متر مربعی در طبقه ی سی و سوم برج ترامپ به مبلغ ۱/۴۹ میلیون دلار خریداری کرد.
معلوم نیست بانوی اول آمریکا به چه علت این آپارتمان را که جزء واحدهای کوچک تر برج محسوب می شود، خریداری کرده، به ویژه حالا که کاخ سفید و در حقیقت واشنگتن دی سی، محل اقامت دائمی او محسوب می شود.
اما خانواده ی ترامپ، تنها چهره های مشهوری نیستند که در این برج سکونت داشته اند. سلبریتی هایی مثل مایکل جکسون و بروس ویلیس هم زمانی در این برج آپارتمان داشتند.
اخیراً یک واحد دوبلکس در طبقات شصت و چهارم و شصت و پنجم برج ترامپ، به قیمت ۲۴/۵ میلیون دلار به فروش گذاشته شده.
این آپارتمان چشم اندازی وسیع رو به ساختمان های نیویورک دارد که تمام منظره ی جنوبی ساختمان را به خود اختصاص داده اند.
این آپارتمان حدوداً ۵۷۱ متر مربعی، ۵ اتاق خواب، ۵ تا و نصفی حمام و دستشویی و ۱۱ اتاق دارد. خانه های نیویورک به طور متوسط ۶۷ متر مربع مساحت دارند و بنابراین خانه ی اغلب نیویورکی ها، در برابر این آپارتمان، بسیار کوچک به نظر می رسد.
از زمان انتصاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، برج ترامپ به محلی برای برگزاری شدیدترین اعتراضات مردمی تبدیل شده و با نرده های آهنین و نیروهای حفاظتی مسلح از آن محافظت می شود، مسأله ای که گفته می شود لطمه ی زیادی به سود حاصل از اجاره ی واحدهای این برج وارد کرده است.
علیرغم محبوبیتی که این برج از ابتدا از آن برخوردار شد، طبق گزارش منتشره در سایت Bloomberg در ماه مه سال جاری میلادی، طی ۷ سال گذشته، نرخ سکونت در برج ترامپ از ۹۹ درصد به ۸۳ درصد کاهش یافته، که نرخ عدم سکونت آن دو برابر بیشتر از متوسط این نرخ در ناحیه ی منهتن به شمار می رود.

بیشتر بخوانید:

گشتی در میان املاک دونالد ترامپ؛ از پنت هاوس مطلا تا میزبانی از قذافی

برنامه روزانه «دونالد ترامپ»؛ از خواب کم و شروع روز بدون صبحانه تا پرخوری شبانه

همه چیز درباره سفرهای رئیس جمهور و بانوی اول آمریکا؛ از اقدامات حفاظتی ویژه تا هزینه های سرسام آور

یک صبح تا شب با بانوی اول امریکا؛ روزهای ملانیا ترامپ چطور سپری می‎شود؟

حقایقی درباره ملانیا ترامپ، بانوی مرموز کاخ سفید

۲۰ نکته جالب در مورد زندگی ایوانکا ترامپ که باید بدانید

واقعیاتی درباره «تیفانی ترامپ»، دختر کمتر شناخته شده رئیس جمهور آمریکا

از دونالد جونیور تا بارون؛ نگاهی به زندگی پسران دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا

سلسله ترامپ ها؛ نگاهی به ابعاد زندگی کلی خانواده «دونالد ترامپ»، رییس جمهور ایالات متحده

کند و کاوی در ریشه های دونالد ترامپ؛ با «ماری آن مک لیود»، مادر چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا آشنا شوید

با خواهر و برادرهای دونالد ترامپ آشنا شوید؛ از خواهر قاضی تا برادر الکلی

با شیلا کرگهد آشنا شوید؛ عکاس اختصاصی ترامپ که همیشه و همه جا همراه او است

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود