آشنایی با دیدنی های کیش ؛ از آکواریوم تا باغ پرندگان

آشنایی با دیدنی های کیش ؛ از آکواریوم تا باغ پرندگان

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در این جزیره تا دلتان بخواهد می‌توانید هر روز و هر ساعت سرگرم شوید. تفریحات آبی بسیاری دور تا دور جزیره وجود دارند که لحظه‌ای به شما اجازه بی حوصلگی ندهند. در واقع در این جزیره جمله “حوصله‌ام سر رفته” را از هیچ مسافری نخواهید شنید. در این مقاله می‌خواهیم از دیدنی ‌های کیش برای شما بگوییم. همیشه قبل از سفر بهتر است با فضاهای مقصد آشنا شوید تا زمان خود را در سفر بهتر تنظیم کنید. در این صورت می‌دانید قرار است چه کیفیتی از سفر خود داشته باشید. ما در سایت کیش بوک اطلاعات مفیدی برای شما قرار داده‌ایم تا سفر خود را با اطلاعات بهتری آغاز کنید.

جزیره کیش سرزمینی است که در دل دریای خلیج فارس دنیایی از جذابیت را برای مسافران خود دارد. کیش مهمان نواز خوبی است. زمانی که مهمانی از شهرهای دورتر پا به این جزیره بگذارد، تمام و کمال از آن پذیرایی می‌کند. ساختمان‌های زیبا با معماری هنرمندانه‌اش را به رخ می‌کشد و چشم‌ها را جذب زیبایی‌های آن می‌کند. با ما برای آشنایی با جاهای دیدنی کیش همراه باشید.

آکواریوم کیش؛ از دل دریا باخبر شوید

سفر به جزیره، اهمیت زندگی زیر دریا را بیشتر می‌کند. این طبیعی است که از وجود دریای بیکران دور جزیره برای منظورهای متفاوت است شود. اگر به جهت جذب توریست باشد، تفریحات آبی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. برای مثال غواصی در آب‌های نیلگون خلیج فارس یکی از تفریحات هیجان انگیز است. اما این موضوع دو شرط دارد. اول این که فرد باید حتما غواصی و شنا در عمق آب را آموزش دیده باشد. و دوم این که هزینه این کار را داشته باشد. زمانی که این شرایط برای همه مهیا نباشد، عادلانه نیست که از زیبایی‌های زیر دریا به سادگی بگذریم.

به همین دلیل تصمیم به ساخت آکواریوم کیش گرفته شد. آکواریوم یکی از دیدنی های کیش است. این فضا واقع در خیابان فردوسی، به شکل یک کشتی ساخته شده است. آکواریوم ساخته شده دارای دو فضای ۵۰ و ۲۰ هزار لیتری است. میزان شوری و شیرینی آب هر کدام از این محفظه‌ها بر اساس حیواناتی که داخل آن زندگی می‌کنند متفاوت است.

در آکواریوم ۵۰ هزار لیتری ماهی‌های عظیم جثه مانند کوسه، تمساح و ماهی‌های بزرگ و مارها است. در آکواریوم کوچک‌تر، ۲۰ هزار لیتری، انواع ماهی‌های کمیاب و تزیینی قرار دارند.

برای بازدید از این مجموعه باید بلیط ورودی به ازای هر نفر از همسفرانتان خریداری کنید. قیمت ورودی این مجموعه حدود ۳۵ هزار تومان است. این مکان حدود ۲ ساعت شما را سرگرم می‌کند.

از باغ راه ایرانی دیدن کنید

تمامی نمادهای شهری زیبای کشورمان را در این قسمت از جزیره ببینید. برای تماشای یکی دیگر از دیدنی های کیش می‌توانید به میدان هرمز بروید. دروازه‌های تاریخی شهرهای مختلف را ببینید و با آن‌ها عکس یادگاری بگیرید. این مجموعه طولانی‌ترین باغ راه کشور را داراست. شما در طول مسیر در هنگام قدم زدن آبنماهای زیادی را می‌بینید. آب و هوای کیش در تمامی طول سال معمولا گرم است. وجود این آبنماها به تلطیف هوای مجموعه کمک می‌کند تا شما در اثر گرما و قدم زدن در این هوا اذیت نشوید.

دروازه‌های شبیه سازی شده در باغ راه ایرانی از شهرهای شیراز، اصفهان، مشهد، کرمان، لرستان، کرمانشاه، تبریز الگو گرفته شده است. همچنین در قسمت انتهایی باغ راه ایرانی، نماد باغ ملی تهران معلوم می‌شود. در صورتی که به هر کدام از این شهرها سفر کرده باشید، خاطرات سفر شما در دل جزیره برای شما زنده می‌شود.

پرواز حیرت انگیز پرندگان را تماشا کنید

سایت پرندگان کیش در باغ راه ایرانی کیش واقع شده است. وقتی از دروازه کرمان این باغ گذر کنید، به این سایت می‌رسید. فضاهایی که گیاهان و حیوانات به زندگی طبیعی خود ادامه می‌دهند آرامش خاصی وجود دارد. با قدم گذاشتن در این سایت حتما متوجه این آرامش خواهید شد. با ورود شما به این قسمت از باغ، شاهد پرواز دسته عظیمی از کبوترهایی می‌شوید که با پروازشان شما را مجذوب خود می‌کنند. اما مراقب باشید به این آفریده‌های خدا صدمه‌ای وارد نشود.

پس از چند دقیقه برای چاق کردن نفسشان دوباره بر روی زمین فرود می‌آیند. تماشای این لحظه هم خالی از لطف نیست. با پر رنگ شدن زندگی‌های کامپیوتری امروزی، شاید پرواز پرنده‌ها از یادمان رفته باشد. این جا فضایی است که در دل جزیره زندگی موجودات جریان دارد.

دیدنی های کیش آن قدر زیاد و متنوع است که تعریف آن در یک مقاله منصفانه نیست. اما اگر فضایی را برای یافتن آرامش می‌خواهید باغ راه ایرانی را به شما توصیه می‌کنیم.

یک نظر

ورود

  • Mohsen مرداد ۸, ۱۳۹۸

    بهتر بود همراه نوشته عکس هم باشه