افشای دست گل جدید «شبنم نعمت زاده»: اخذ ویزای شنگن با مدارک جعلی

از موبایل هوشمند تا ویزای شنگن: کلکسیون هدایای «ملکه دارو»

افشای دست گل جدید «شبنم نعمت زاده»: اخذ ویزای شنگن با مدارک جعلی

شبنم نعمت زاده ، دکترای داروسازی از دانشگاه شهید بهشتی تهران، ۴۸ ساله، همسر محمد محب علی و یکی از ۴ دختر مهندس نعمت زاده، وزیر سابق صمت، شیخ الوزرا در دولت های مختلف و از فعالان صنعت دارویی ایران است. سید امیر بارانی بهبهانی، جوان ۲۵ ساله و یکی از ۴ فرزند سید معین بارانی بهبهانی (سلطان پورشه و نساجی ایران)، پیش از بازداشت وی، سند ۲۰ میلیارد تومانی برای آزادی او گذاشت که به گفته رئیس دادگاه، به جهت جلوگیری از فرار شبنم نعمت زاده به خارج از کشور، قرار بازداشت وی صادر گردید.

رسانه ها به این ژن خوب، لقب ملکه داروی ایران داده اند. بخش هایی از ویلای سوپرلوکس ۳۰ میلیارد تومانی شبنم نعمت زاده در باستی هیلز لواسانات (بورلی هیلز ایران)، سال گذشته به دستور دادگاه به دلیل ساخت غیر مجاز، تخریب شد. او گفته بود که این ویلا در رهن بانک ملت است. شبنم نعمت زاده این روزها در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، جایی که مفسدان دانه درشت اقتصادی در آن محاکمه می شوند، رفت و آمد دارد و دفاعیات او به جلسه سوم رسیده است.

او صاحب شرکت توسعه دارویی رسا بوده و همکارش، احمد رضا لشکری پور است. شبنم و احمد رضا، متهم به فساد کلان و کلاهبرداری و اخلال در صنعت داروی ایران هستند که طبق گفته های نماینده دادستان در جلسه اول رسیدگی به اتهامات این دو، عامل زیان گسترده بسیاری از شرکت های دارویی فعال در بازار بورس ایران شدند. انبار داروی تاریخ مصرف گذشته و جعل سند، از جمله اتهامات ملکه داروی ایران است. هر بار که جلسه ای از دادگاه وی برگزار می شود، نماینده دادستان یا متهمان یا وکیل مدافع یا قاضی، اطلاعاتی را به اطلاع افکار عمومی می رساند که بخش هایی از این پرونده فساد دارویی را افشا می کند.

شبنم نعمت زاده
تصویری از یادداشت های شبنم نعمت زاده در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات دارویی وی و احمد رضا لشکری پور

از ویزای شنگن با مدارک جعلی تا آیفون ۱۰

در دومین جلسه رسیدگی پرونده شبنم نعمت زاده به اتهام فساد در صنعت دارو کشور، احمد رضا لشکری پور که از دوستان و همکاران این خانم و مدیرعامل شرکت توسعه دارویی رسا بود، مطالب جالبی را درباره ارتباط با شبنم نعمت زاده بیان کرد. او گفت که در سال نود و شش، قصد جدایی از شرکت را داشته که سومین استعفای او از سال نود و چهار محسوب می شد.

اما خانم نعمت زاده قبول نمی کند و به این متهم گفته بود که: «من یک نعمت زاده هستم و جلوی هر کسی نمی نشینم». او می گفت به دلیل تماس تلفنی همسر خانم نعمت زاده، از تصمیم به استعفا، انصراف کرده و به کار خود ادامه داد. طبق گفته های آقای لشکری پور، در مهر ماه سال ۱۳۹۶، یعنی ۲ سال پیش در چنین روزی، شبنم نعمت زاده، آقای لشکری پور و خانواده اش را به کشور اسپانیا دعوت کرد.

آقای لشکری پور گفت که خانم شبنم نعمت زاده، برایش وقت سفارت گرفت و خودش، مدارک مربوط به پرونده درخواست ویزای شنگن اسپانیا را اماده کرد. نکته جالب در اظهارات احمد رضا لشکری پور (مدیرعامل شرکت شبنم نعمت زاده) در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات این دو این است که او گفته بود که شبنم نعمت زاده، بلیط هواپیمای تقلبی، ووچر هتل جعلی برای پرونده های درخواست ویزای شنگن درست کرد و ان ها با این مدارک جعلی، موفق به دریافت ویزای شنگن شدند.

احمد رضا لشگری پور در دادگاه

حتما ببینید: راهنمای دریافت ویزای شنگن 

البته لشکری پور از مسافرت به اسپانیا، منصرف شد. ۲ ماه بعد از لغو سفر اسپانیا با مدارک جعلی، شبنم نعمت زاده برای احمد رضا لشکری پور، جشن تولد می گیرد و آیفون ۱۰ به او هدیه می دهد. این در زمانی است که به قول آقای لشکری پور، حقوق کارمندان پرداخت نشده بود.

اما چطور شبنم نعمت زاده موفق شد با مدارک جعلی، ویزای شنگن گردشگری کوتاه مدت از سفارت اسپانیا در تهران برای خانواده همکارش بگیرد؟

ویزای شنگن با مدارک جعلی

دریافت ویزای شنگن با مدارک جعلی، امکان پذیر نیست. اصالت مدارک شما، به صورت رندم توسط کنسول، بررسی می شود. بخشی از مدارک متقاضیان دریافت ویزای شنگن، مربوط به اسناد هویتی است. مثل گذرنامه و ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و شناسنامه و سند ازدواج و سند منزل و امثالهم.

بخش دیگری از مدارک، اسناد بانکی است که گواهی تمکن مالی، از مهم ترین آن ها بوده و واحد بین المللی بانک ها، ان را به درخواست مشتری و بر اساس ارز مورد نظر، صادر می کنند و هولوگرام دارد. گاها بعضی از سفارت خانه ها، اصالت این تمکن را، راستی آزمایی می کنند. اما بخش دیگری از مدارک هست که اهمیت فراوانی در روند صدور ویزای شنگن ندارد.

یکی از این مدارک، بلیط هواپیما است که نشان می دهد شما طبق application form، خواهان عزیمت در تاریخ فلان و خواهان برگشت در فلان تاریخ هستید. صدور بلیط هواپیما معمولا به صورت صوری توسط آژانس های گردشگری صادر می شود و نشان می دهد که شما برای بازگشت به میهن اسلامی، مصمم هستید.

حتی اگر پول بلیط را پرداخت نکرده و ۱۰۰ درصد این بلیط، متعلق به شما نباشد. البته بعضی آژانس ها برای صدور بلیط صوری، ۱ میلیون ریال درخواست می کند. مدرک دیگری که معمولا اهمیتی ندارد و بعضی از هموطنان، برای دریافت ویزای شنگن، مبادرت به جعل آن می کنند، ووچر هتل است.

بعضی از سایت های رزرواسیون هتل و هاستل، مثل بوکینگ و اکسپدیا، امکان رزرواسیون با کنسل رایگان را به متقاضی می دهند و اصطلاحا free cancellation reservation دارند. با این کار، در صورت کنسل کردن محل اقامت رزرو شده، هزینه ای بابت لغو درخواست اقامت، از شماره کارت ارزی، کسر نمی شود.

وقتی ووچر با reservation code صادر شد، به اسم درخواست کننده بوده و شماره رزرو دارد که قابل پیگیری و ردیابی در سایت صادر کننده ووچر محل اقامت است. کنسول، معمولا اصالت این برگه ها را چک نمی کند چرا که مدارک درجه دوم و سوم محسوب می شود.

به همین خاطر، بعضی از متقاضیان ویزای شنگن، پس از صدور اولین برگه، با فوتوشاپ، برای دیگر مسافران ، ووچر جدید ایجاد کرده یا در زمان سفرهای بعدی، اطلاعات این ووچر را ویرایش می کنند.

سومین مدرکی که معمولا جعل می شود، مدرک بیمه مسافرتی است که چون کنسول، کپی آن را درخواست می کند و به زبان انگلیسی هست، به فهرست مدارک فوتوشاپی متقاضیان ویزای شنگن اضافه می شود تا چند صد هزار تومان خرج صدور بیمه نامه مسافرتی به ارزش ۳۰ هزار یورو، ندهند. این که شبنم نعمت زاده نسبت به جعل مدارک به منظور دریافت ویزای شنگن اقدام کرده است ، در واقع دنبال کردن فرآیندی است که در بالا توضیح داده شد.

توجه داشته باشید که هیچ گاه برای درخواست ویزای شنگن، ریسک رد درخواست ویزا بخاطر جعل مدارکی که تهیه آن ها نیم میلیون تومان بیشتر خرج ندارد و در صورت رد درخواست ویزا، اکثر این هزینه ها از سوی صادر کننده مدارک به شما عودت می شود، قبول نکرده و سبب قرارگیری نام خود و دیگران در فهرست سیاه کنسول به مدت ۵ سال تا ۱۰ سال نشوید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود