آغاز هفته جهانی گردشگری: ۴ پیشنهاد خوب برای راه اندازی کسب و کار گردشگری

از تاسیس هاستل تا اقامتگاه بومگردی و اپ گردشگری

آغاز هفته جهانی گردشگری: ۴ پیشنهاد خوب برای راه اندازی کسب و کار گردشگری

هفته جهانی گردشگری از ۵ مهر تا ۱۲ مهر ماه است. بلیط بازدید از بسیاری از مقصدهای گردشگری کشور مثل موزه ها و بناهای تاریخی، نیم بها است و فرصت خوبی برای آشتی با میراث فرهنگی ایران زمین است. هفته جهانی گردشگری، فرصتی است تا ظرفیت های گردشگری فوق العاده و بی نظیر سرزمین ۴ فصل اهورایی ما، به مردم ما و جهانیان، معرفی شود.

امسال، برای اولین بار پس از انقلاب، صنعت گردشگری ایران صاحب وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شد تا یک وزیر در کابینه دولت، مسئول پیگیری خواسته ها و انتظارات از اکوسیستم گردشگری ایران باشد. قبلا، معاون رئیس جمهور ، مسئول صنعت گردشگری ایران بود که چون پاسخگو به مجلس نبود، کیفیت عملکرد این مجموعه، همواره در هاله ای از ابهام قرار داشت و به صورت وزارتخانه ای مستقل، به آن توجه نمی شد.

اکنون با امدن وزارت گردشگری، امیدواریم صنعت گردشگری ایران بتواند به آرزوی کسب ۲۰ میلیون گردشگر در ۵ سال برسد و درآمد های نفتی، جای خود را به درآمد های پایدار و سبز گردشگری بدهد. سال ۱۳۹۹، سال سختی است که بودجه سنواتی با کمترین اتکا به درامدهای ناپایدار نفتی، بسته می شود. در اینجا، دولت باید برای توسعه ظرفیت گردشگری ایران و کسب درامد بیشتر از آن، تلاش کند و بخش خصوصی را حمایت کند. شاید افزایش قیمت هر سهم سمگا (غول گردشگری ایران در بورس)، مصداق این اتفاق باشد.

اما چند فرصت کسب و کار خوب در حوزه گردشگری را به مناسبت هفته گردشگری معرفی می کنیم.

تاسیس هاستل

یکی از جذاب ترین فعالیت ها در حوزه گردشگری ایران، تاسیس هاستل است. هاستل، اقامتگاه ارزان برای گردشگران بین المللی است که می توانند درآنجا پخت و پز کرده و به صورت دوستانه، با دیگر گردشگران، آشنا شوند. امکانی که در هتل فراهم نیست. در هاستل، امکان اقامت گروهی در اتاق های بزرگ وجود دارد و همین امر سبب می شود تا گروه های گردشگری، هزینه های کم تری برای اقامت در یک شهر به مدت چند روز، پرداخت کنند.

در تهران و برخی از مراکز استان ها، هاستل های بین المللی احداث شده و بعضی ازآن ها، با ظرفیت فول روبرو هستند. اینستاگرام و فیسبوک هم، منبع شکار مشتری و تبلیغات انلاین رایگان برای هاستل های ایران شده تا ظرفیت های خود را به راحتی تبلیغ کرده و جذب مشتری کنند. یادتان باشد که اکنون شهروندان ۱۹۰ کشور دنیا بدون اخذ روادید در کشور خود ، رهسپار ایران می شوند و VOA فرصتی برای گردشگری بدون ویزا در ایران است.

اگر به دنبال سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ایران هستید، تاسیس هاستل را که بیزینس های جذاب و متنوعی در داخل آن می تواند شکل بگیرد را فراموش نکنید.

گردشگری
فضاسازی جالبی که یکی از هاستل های تهران در حیاط خود برای معرفی صنایع دستی ایران به گردشگران خارجی، طراحی کرده است

هزاران فرصت هاستل گردی را در هاستل ورلد در ۵ قاره دنیا دنبال کرده و از تجارب هاستل گردها و گردشگران خودمانی استفاده کنید.

گردشگری لاکچری

هنوز هم در روزگار دلار ۱۲ هزار تومانی و نایاب شدن ویزای شنگن و مولتی پل ۵ ساله کانادا، بسیارند هموطنانی که ویزای شنگن و مولتی پل کانادا دارند و برایشان، دلار ۳هزا ر تومانی با ۳۰ هزار تومانی، فرق چندانی ندارد! مخصوصا اگر شکارگر بیت کوین باشند و درآمد ارزی داشته باشند. این افراد، معمولا دوست دارند لاکچری سفر کنند.

مثلا به جای گردشگری با هوایپما و خودروهای لوکس، با کروزهای مجلل چند طبقه که شهری مجلل روی آب است، سفر کنند و از برنامه های مختلف هیجان انگیز بهره مند شوند. شما می توانید با همکاری موسسات گردشگری داخلی، تورهای لاکچری کروز گردی را مدیریت کرده و به عنوان تورلیدر یا طراح تور یا سرمایه گذار این ایونت ها، خیلی از مشتاقان لاکچردی گردی را در برنامه های فراموش نشدنی، به گردش در جنوب شرق آسیا یا جنوب اروپا یا شمال آفریقا ببرید.

گردشگری لاکچری از ماساژ درمانی با طلا گرفته تا دوش های آبشاری در اسپاهای آنچنانی، ظرفیت های عالی برای درآمد زایی دارد. اگر به صفحات اینستاگرامی مربوط به گردشگری لاکچری داخلی سر بزنید، متوجه می شوید که هزاران هموطن، آماده صرف ده ها میلیون تومان پول برای کروز گردی مجلل و ۱۰ شب خاطره انگیز در اروپا تا آسیا هستند. فرصت آفرین باشید!

برای دریافت کارت تور لیدری، بایستی در آزمون کتبی و شفاهی و زبان انگلیسی که وزارت گردشگری برگزار می کند، نمره قبولی کسب کنید.

تاسیس اقامت گاه بوم گردی

از کردستان تا گلستان (نگارستان ایران)، از دیار «ترین ها» (یزد) تا سرزمین «اولین ها» (تبریز)، تاسیس اقامت گاه بوم گردی، یک نیاز مهم صنعت گردشگری پر پتانسیل ایران عصر ۱۴۰۰ است. اقامتگاه بوم گردی جایی است که با حداقل امکانات، می توان اقامتی خوش و به یادماندنی را در فضایی سنتی برای گردشگران داخلی و خارجی به ارمغان آورد. تاسیس اقامتگاه بومگردی و اخذ مجوز، خیلی سخت نیست.

در هفته جهانی گردشگری سری به چنداقامتگاه بومگردی ایران بزنید و با کسب و کار آن ها آشنا شوید.

اپلیکیشن گردشگری

سال به سال استقبال ایرانیان از اپ های گردشگری و مسیریاب و رستوران گردی و شکم گردی افزایش می یابد. سری به اپ استورهای داخلی بزنید، مشاهده خواهید کرد که درصد قابل توجهی از هموطنان، مشتاق دانلود اپ های مربوط به سفر و گردشگری هستند. به خصوص عاشقان همپایابی و گردشگری خودمانی و شکم گردی که شمار آن ها نیز هر ماه افزایش می یابد.

فرصت برای طراحی اپ های خلاقانه در حوزه گردشگری بسیار است. هنوز موضوعات زیادی است که افراد نیاز دارند و اپ دولوپورها به آن ورود نکرده اند. روی طراحی اپ، سرمایه گذاری کنید تا اپ شما، روی گوشی هوشمند میلیون ها ایرانی قرار بگیرد. تولید محتوا در حوزه گردشگری را در اپ خود جدی بگیرید و نیاز سنجی حرفه ای کنید.

بعضی ها گمان می کنند که سرمایه گذاری روی اپ گردشگری، بی فایده است. درآمدزایی ندارد و بازگشت سرمایه در آن صفر است! در حالی که این گونه نیست. انواع و اقسام طرح های تجاری می توان برای درآمد زایی اپ گردشگری در اختیار داشت که در این مقال، نمی گنجد. یکی، خرید شارژ، معرفی مراکز عرضه کننده خدمات گردشگری و .. . .

اگر پیشنهادی برای راه اندازی کسب و کار در صنعت گردشگری ایران دارید یا تجربه ای در این زمینه دارید، از طریق کامنت به اشتراک بگذارید.

حتما  بخوانید: راهنمای طراحی اپ پر دانلود و محبوب گردشگری

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود