تبریک کریسمسی ترامپ با تهدید جدی ایران

تبریک کریسمسی ترامپ با تهدید جدی ایران

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، ساعت ۴۹ دقیقه بامداد اول ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی در نخستین توییتی که با آیفون خود به مناسبت تبریک سال نو منتشر کرد، ایران را تهدید کرد و از آن به عنوان تهدید جدی یاد کرد.

انتشار این توییت که ساعاتی پیش انجام شد، بازتاب های گسترده ای در رسانه‌ها داشته است. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، به تهدید توییتری ترامپ پاسخ داد و با تکذیب اتهامات مقامات آمریکایی علیه کشورمان، نسبت به هرگونه واکنش نسنجیده و اشتباه در محاسبه از سوی مقامات آمریکایی هشدار داده و کاخ سفید را به تجدید نظر در سیاست های مخرب خود در منطقه فراخواند.

اما آنچه مشخص است، دولت آمریکا نسبت به تخریب سفارت خود در عراق، خشمگین است. احتمالا روزهای اول سال ۲۰۲۰ میلادی، شاهد اخبار خاصی از نقاط مختلف جهان باشیم. رهبر کره شمالی هم چند روز پیش اعلام کرد که هدیه ویژه ای برای دولت آمریکا دارد و تا روزهای آینده، از یک سلاح استراتژیک رونمایی می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی مدعی شد: سفارت آمریکا در عراق ایمن است و چند ساعتی است که در این وضعیت قرار دارد. بسیاری از جنگاوران بزرگ ما، همراه با مهلک‌ترین تجهیزات نظامی موجود در دنیا، فوراً به آنجا فرستاده شدند. تشکر از رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق بابت پاسخ سریعشان به ناآرامی‌ها.

دونالد ترامپ
تصویر نخستین توییت ترامپ در سال ۲۰۲۰ میلادی که به تهدید ایران پرداخته است

ایران بابت جان‌های از دست‌رفته و خسارت‌های وارد آمده به هر کدام از تأسیسات ما پاسخگو خواهد شد. آنها بهای سنگینی خواهند پرداخت. این هشدار نیست، تهدید است. سال نو مبارک.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که سابقه سفر مخفیانه به عراق را دارد، ایران را مسئول حمله به سفارت آمریکا در این کشور می داند. گردان های حزب الله هم اخیرا اعلام کردند که حمله به سفارت آمریکا، درس اول بوده است. به نظر می  رسد حمله به سفارت آمریکا در عراق، سرتیتر مهم ترین خبرهای روز اول ژانویه ۲۰۲۰ میلادی رسانه ها باشد.

تصویری از اشغال سفارت آمریکا در عراق

هوک قبلا گفته بود که تحریم های ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی تشدید می‌شود. رئیس کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا مدعی شده بود که  واشنگتن در سال ۲۰۲۰ میلادی هم به تحریم ایران ادامه داده و این تحریم‌ها را تشدید می‌کند. وی گفته بود که آمریکا از آثاری که تحریم‌ها بر اقتصاد ایران داشته، راضی است و با افزایش تحریم‌ها در سال ۲۰۲۰، بیش از پیش هم تضعیف خواهد شد.

تصاویری از اعتراضات در عراق

هوک گفته بود که دولت آمریکا نمی‌تواند بین ایران و سازمان‌هایی که [ایران] در منطقه مورد پشتیبانی قرار می‌دهد، تفاوتی قائل شوید. ترامپ از طریق حملات، پیامی محکم ارسال کرد مبنی بر اینکه ما حمله به نیروهای خود را تحمل نمی‌کنیم.

ترامپ تاکنون بارها ایران را در سخنرانی ها و توییت هایش تهدید کرده است. با خروج وی از برجام، آتش حملاتش به ایران بیشتر شده است. او اکنون با چالش استیضاح و کاهش محسوس محبوبیت مواجه شده و انتخابات سخت ۲۰۲۰ میلادی را در پیش دارد.

به نظر می رسد که او حداقل تا پایان رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، اردوگاه جمهوری خواهان را با پاس گل طلایی به دموکرات ها مواجه نکند و گزینه نبرد نظامی محدود یا گسترده را در دستور کار نداشته باشد.

امروز که روز تهدید توییتری ترامپ علیه ایران بود، شاخص کل بورس ایران ، روز طلایی داشت و ۱۰ هزار میلیارد تومان سهم خرید و فروش شد تا بورس ایران هم‌چنان به روند صعودی خود ادامه دهد که نشان از جدی نگرفتن این تهدید برای بازار احساسی و کم عمق بورس ایران است. تهدیدی که البته پس از آن با عقب نشینی ترامپ هم همراه شده بود.

حتما ببینید: اتهامات جنسی دونالد ترامپ در ۳۰ سال  اخیر

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود