چگونه نمره بالا در بخش رایتینگ، وربال و مقالات آزمون GRE بگیریم؟

سالانه نیم میلیون نفر در آزمون GRE شرکت می کنند

چگونه نمره بالا در بخش رایتینگ، وربال و مقالات آزمون GRE بگیریم؟

GRE برای بورس دکترا در برترین دانشگاه های آمریکا نیاز است. برای کلیه متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ایالات متحده در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، در اختیار داشتن مدرک جی  آر ایی یا همان مدرک ارزشیابی استعداد تحصیلی یا  Graduate Record Examination الزامی است.

اگر شما قصد دارید برای این دو مقطع اپلای کنید و قصد دریافت بورسیه تحصیلی (scholarship) دارید، توصیه میکنیم که حتما این مدرک را دریافت کنید. آزمون بین المللی GRE، همچون آزمون آیلتس، تافل و جی مت، یکی از معروف ترین آزمون هایی است که مخاطبان حضور در دانشگاه ها و موسسات آموزشی بین المللی در سراسر جهان به خصوص در شمال آمریکا، در آن شرکت می کنند.

بدون داشتن جی آر ایی (Examine Report Score ) تحصیل در دانشگاه های آمریکای شمالی به خصوص با دریافت بورسیه های TA/RA غیر ممکن است. جی آر ایی، نمره دارد، اما بر خلاف آیلتس، نمره OVERALL برای آن تعیین نمیشود.

چرا که هر بخش، نمره متفاوت داشته و قابل جمع کردن و میانگین گرفتن نیست. هر دانشگاه به تناسب رقابتی که بین متقاضیان تحصیل است، نمره متفاوتی را برای هر بخش اعلام می کنند که البته حداقل نمره جی آر ایی (GRE minimum score requirements) به این معنا نیست که شما باید حتما آن نمره را اخذ کنید. چرا که روش های جایگزینی هم وجود دارد. به هر حال، بخش های وربال، ریاضیات و نوشتن دو مقاله، رنج های نمره متفاوت داشته و کسب نمره حداکثری، نیاز به مطالعه زیاد دارد.

GRE برای تحصیل در دانشگاه های اروپایی و آسیایی الزامی نیست. اما داشتن آن یک مزیت رقابتی محسوب می شود

فهرست دانشگاه هایی که در سراسر دنیا این مدرک را قبول دارند، در این بخش ارائه شده است. برای آشنایی با آزمون و مسائل مرتبط، می توانید اپلیکیشن موبایل آن را نیز دانلود کنید. برای آگاهی از بخش های مختلف آزمون و شیوه های طرح پرسش در این آزمون ۱۸۰ دقیقه ای، به این بخش مراجعه کنید.

با توجه به افزایش نرخ ارز در سال ۱۳۹۹ و اشتیاق دانشجویان به تحصیل مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، تحصیل با بورس در دانشگاه های آمریکا افزایش یافته و به همین خاطر، دریافت جی آر ایی الزامی خواهد بود. تعداد دانشگاه های معتبر آمریکایی که مدرک جی آر ایی را برای  تحصیل متقاضیان خارجی الزامی نکرده اند، بسیار کم است و به همین خاطر، به متقاضیان تحصیل در دانشگاه های آمریکایی توصیه میکنیم که نسبت به تهیه مدرک جی آر ایی در ایران با کشورهای همسایه اقدام کنند.

برای دریافت کارنامه جی آر ایی، می بایست در سایت اصلی ثبت نام کرده و هزینه دلاری را پرداخت کنید. پس از پرداخت، مرکز آزمون (test  center) را مشخص خواهید کرد که اگر قصد آزمون در ایران دارید، تهران را انتخاب کنید. هر  هفته این آزمون در تهران برگزار می شود و شما می توانید به فاصله هر۲ هفته  یک بار، در آزمون جی آر ایی شرکت کنید. داشتن گذرنامه و ثبت  نام در سایت اصلی، الزام برای متقاضیان است.

کارنامه شما به تعداد ۵ نسخه به صورت رایگان به کد دانشگاه مورد نظر شما ارسال می شود و به ازای هر کارنامه اضافی، می بایست مبلغی را پرداخت کنید که به دلار آمریکا محاسبه می شود. کارنامه GRE مثل کارنامه IELTS باید مستقیما توسط ETS به دانشگاه مقصد ارسال شود و در غیر اینصورت، مدرک شما پذیرفته نمی شود. اعتبار GRE پنج سال است. اما شما میتوانید برای بهبود نمره خود، هر ماه در آزمون مربوطه شرکت کنید.

آزمون GRE به سه بخش کلی تقسیم می‌شود. قسمت اول درک واژگان، قسمت دوم سؤالات ریاضی، و بخش سوم نوشتاری-تحلیلی است. در بخش درک واژگان، دو سری سؤال ۲۰ تایی وجود دارد. برای پاسخگویی به این بخش افراد ۳۰ دقیقه زمان دارند. بخش ریاضی هم شامل دو سری ۲۰ تایی سؤال است. زمان پاسخگویی به هر سری سؤال ۳۵ دقیقه است. در بخش آخر هم افراد باید دو مقاله به  زبان انگلیسی در محیط کامپیوتری بنویسند. برای نوشتن هر مقاله ۳۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است.

نمره دو بخش واژگان و ریاضی از ۱۳۰ تا ۱۷۰ محاسبه می‌شود. اما بارم بخش نوشتاری تحلیلی شامل ۶ نمره است. هر چقدر نمره  شما از ۴ بالا تر باشد، توانایی شما در نگارش مقاله تحلیلی و انتقادی به نمایش گذاشته می شود که برای اساتید دانشگاه مقصد نسبت به اعطای بورسیه تحصیلی به شما اهمیت خواهد داشت.

توصیه میکنیم برای افزایش نمره خود در بخش WRITING آزمون GRE، حتما زیاد مقاله بنویسید و مقالات خود را توسط کارشناسان آزمون GRE در بوته نقد و ویرایش  و تصحیح قرار دهید. برای کسب نمره بالا  ۴ در آزمون بخش نوشتاری جی آر ایی، شما باید حداقل ۲۰ مقاله خوب نوشته باشید و تسلط تایپ خود را نیز افزایش دهید. تسلط فکر کردن، نوشتن و تایپ کردن و انسجام بخشی و یکپارچگی محتوای شما در راستای موضوع داده شده،مهارتی است که با تمرین و ممارست ایجادمی شود.

برای گرفتن نمره بالا در بخش ریاضیات که در سطح ریاضیات دوره  دبیرستان است، حتما معادل انگلیسی واژگان مهم  و متداول در ریاضیات را بدانید. مثلا محیط دایره، مساحت ذوزنقه، اصطلاحات آمار و احتمال و امثالهم تا ضمن حفظ کردن فرمول ها، به راحتی بتوانید از پس سوالات این بخش که بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ است برآیید. توجه کنید که بر خلاف تصور خیلی ها، گرفتن نمره حداکثری در این بخش خیلی سخت نیست  و نیاز به دقت و تمرین زیاد دارد تا شما با موضوعات  سوالات  به  خوبی آشنا شوید.

GRE
نمونه کارنامه آزمون جی آر ایی

برای گرفتن نمره بالا در بخش وربال، چاره ای ندارید که کتاب هایی مثل ۵۰۴ و کلمات ۱۱۰۰ واژه بارونز و امثالهم را به خوبی فرا بگیرید و با مترادف و متضادها و کاربرد کلمات بر اساس نقش آن ها در جمله و بار معنایی مثبت و منفی جملات آشنا شوید. مهم ترین کار در GRE، افزایش دامنه واژگان و فهم کاربرد و کارکرد آنها در جملات گوناگون است که این امر با تمرین و تست زدن و افزایش مهارت از طریق کار با شبیه سازهای آزمون ایجاد می شود.

برای گرفتن نمره بالا در بخش رایتینگ G‌RE، چاره ای جز زیاد نوشتن ندارید. ابتدا باید درست نوشتن را تمرین کنید. از نظر گرامر و ارائه ساختار های متوسط و پیچیده، در وضعیت مطلوبی بوده و املای کلمات انگلیسی را به خوبی بدانید. چون محیطی که شما در آزمون GRE نسبت به تایپ مقاله خود اقدام میکنید، همچون محیط WORD، تصحیح گر املای  لغات ندارد، این وظیفه شما است که کلمات سخت و کم کاربرد را به خوبی تایپ کنید تا غلط املایی سبب کاهش نمره شما نشود.

برای گرفتن نمره بالا در بخش رایتینگ GRE، باید خیلی زیاد بنویسید و در موضوعات مختلف. نکته مهم آن است که مقالات شما توسط فردی که مسلط به زبان انگلیسی است، تصحیح شده و اشکالات شما اعلام و در مقالات بعدی تصحیح شود. زمان بندی فوق العاده مهم است. ظرف ۳۰ دقیقه، محیط نوشتاری بسته می شود و شما باید حداقل  ۳ دقیقه برای ویراستاری متن نوشته شده وقت بگذارید.

تجربیات خود را برای دریافت نمره بالا در آزمون  GRE در اختیار روزیاتو قرار دهید

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود