ابتکار جالب مادر انگلیسی برای اصلاح رژیم غذایی فرزندانش: کار کن تنقلات بخر!

ابتکار جالب مادر انگلیسی برای اصلاح رژیم غذایی فرزندانش: کار کن تنقلات بخر!

اگر بچه ی کوچکی در خانه دارید احتمالاً متوجه شده اید که بچه ها اشتهای سیری ناپذیری برای تنقلات دارند.

در خانه ی خانواده ی بالدسون هم هیچ خوراکی ای از دست بچه های خانواده در امان نبود و سارا بالدسون، مادر خانواده که از دست فرزندان شکمویش به تنگ آمده بود راهی به ذهنش رسید.

سارا که یک پرستار انگلیسی است، یک دستگاه فروش خودکار دست دوم به قیمت ۱۰۰ یورو خریداری و آن را از انواع تنقلات شور و شیرین پر کرد.

سارا که سعی دارد به فرزندانش کمک کند ارزش پول را درک کنند و قبل از اینکه سراغ خوراکی ای بروند خوب فکر کنند، به آن ها گفت پول استفاده از دستگاه فروش خودکار را می توانند با انجام کارهای خانه یا تکالیف مدرسه به دست آورند.

بچه های خانواده ی بالدسون اگر واقعاً گرسنه باشند، نه آنکه فقط دلشان شیرینی بخواهد، بدون نیاز به پرداخت هیچ پولی می توانند یک میان وعده ی سالم بخورند.

سارا دو دختر ۸ و ۹ ساله و دو پسر ۵ و ۲ ساله دارد.

سارا بالدسون در پستی اینستاگرامی گفته بود: «حالا بببینیم باز هم می توانند تنقلات و خوراکی ها را کش بروند! از جر و بحث به خاطر خوردن تنقلات ناسالم (به خصوص در قرنطینه) خسته شدم، به خاطر همین یک دستگاه فروش خودکار خریدم!»

«اگر تنقلات می خواهند می توانند کاری انجام دهند (کارهای خانه، تکالیف مدرسه و غیره) تا در ازایش پول بگیرند. بچه ها که خیلی از این ماجرا هیجان زده اند اما نه به اندازه ی خود من!»

به گفته ی بالدسون، او مدتی به دنبال خرید یک دستگاه فروش خودکار بود اما از آنجایی که این دستگاه ها معمولاً بالای ۵۰۰ یورو قیمت دارند او دست آخر یک دست دومش را به قیمت ۱۰۰ یورو خریداری کرد.

بعد از آن او به خرید رفت تا دستگاه را از انواع تنقلات پر کند.

بالدسون گفته: «من آدم غیر منطقی ای نیستم. فقط خوراکی ها را خریدنی کرده ام هاهاها.»

البته برای آنکه عدالت رعایت شود، بچه های خانواده، پدر و مادرشان را مجبور کردند که آن ها هم خوراکی های مورد علاقه شان را در دستگاه فروش خودکار بگذارند تا اگر آن ها هم هوس تنقلات ناسالم کردند مجبور باشند برای آن ها پول پرداخت کنند.

والدین دیگری هم از ایده ی سارا بالدسون استقبال کرده اند و در نظرات خود اعلام کرده اند که آن ها هم مایلند این ایده را در مورد فرزندان خود به کار گیرند.

منبع: metro
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود