فیلم قمه کشی ۵ اوباش در بیمارستانی در رشت با ۴ زخمی

فیلم قمه کشی ۵ اوباش در بیمارستانی در رشت با ۴ زخمی

فیلم قمه کشی در بیمارستان پورسینا شهر رشت استان گیلان بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشته است. شامگاه ۳شنبه ۸ مهر ۹۹، عده ای از اراذل و اوباش مسلح به قمه و قداره به بیمارستان پورسینا رشت با هم درگیر می شوند و باعث رعب و وحشت مراجعه کنندگان و کادر درمانی و بیمارستان بستری شده در بیمارستان پورسینا رشت می شوند و سپس از محل متواری می شوند. این اتفاق در ساعت ۲ بامداد رخ داد و شماری از مردم نیز زخمی شدند که تعداد آن ها ۴ نفر اعلام شده است.

فیلم قمه کشی در بیمارستان پورسینا رشت را در ویدیو زیر در ۵۱ ثانیه مشاهده کنید. یکی از اراذل و اوباشی که وارد لابی بیمارستان پورسینا رشت می شود، در حالی که قمه بلندی در دست دارد، پیراهن سفید رنگش را نیز از تن خارج می کند و به بعضی از مراجعه کنندگان حمله ور می شود.

دکتر عربی رئیس بیمارستان آموزشی و درمانی پورسینا رشت در گفت و گو با شبکه خبر اعلام کرد که این بحران داخل بیمارستانی را با نیروهای نظامی منطقه هماهنگ کردیم. ضاربان وقتی وارد بیمارستان می شوند اقدام به فرار می کنند و علت فرار اوباش هم حضور نیروی انتظامی در بیمارستان بود. اگر نیروهای ۱۱۰ در بیمارستان نبود، مشخص نبود که چه فاجعه ای در بیمارستان رخ می داد. مجروحان، ۳ نفر از همراهان مضروب بود و نفر دیگر که فرد جانبازی بود که پس از یک روز بستری، مرخص شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت گفته است که اراذل و اوباشی که در بیمارستان پورسینا رشت قمه کشی کردند و باعث رعب و وحشت شدند، دستگیر شده و انتشار دهنده فیلم این حادثه نیز تحت پیگیرد قانونی قرار دارد.

دادستان گیلان هم اعلام کرد که ۵ نفر از مهاجمین به بیمارستان پورسینا رشت بازداشت شدند. یکی از ضاربان نیز حین فرار و درگیری با ماموران نیروی انتظامی با شلیک پلیس به پای وی، متوقف شد. قرار است شدید ترین مجازات برای قمه کشان حمله کننده به بیمارستان پورسینا رشت اعمال شود.

در سال های اخیر، مجرمان قمه کش و اراذل و اوباشی که برای مردم یک شهر رعب و وحشت ایجاد کرده بودند، در همان منطقه وقوع جرم ، آفتابه به گردن و با دستبند، چرخاندند که چند هفته پیش نیز در مناطق جنوبی شهر تهران نیز چنین اتفاقی دوباره انجام شد.

فیلم قمه کشی در بیمارستان پورسینا رشت
تصویری از اوباش قمه کش که در دهلران چرخانده شدند احتمالا فرجام مهاجمان به بیمارستان پورسینا رشت در روزهای اینده است

چندی پیش مهراب قاسم خانی، جزییاتی از دزد قمه کشی که به دخترش در خودرو وی حمله ور شد و موبایلش را به سرق برده بود منتشر کرد. در سال های اخیر، تصاویر زیادی از اراذل و اوباش قمه کش که در محلات مختلف تهران و استان ها، باعث رعب و وحشت می شدند منتشر شده است.

طبق قانون، کیفیت و کمیت مجازات جرم ایجاد رعب و وحشت با استفاد از هر گونه سلاح گرم و سرد در شرع مشخص شده و مجازات این جرم در حوزه مجازات حدی است. در میان قضات، اینکه ایجاد رعب و وحشت، مصداق فساد فی الارض و اعدام است، تفسیرهای متفاوتی وجود دارد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • اسمل مهر ۱۰, ۱۳۹۹

    برای برخورد با اینا فقط باید از شکنجه و بعد اعدام به روش غرق کردن در استخر های تخلیه فاضلاب استفاده کرد

    اصلا هم حرف اینکه باید ریشه ای و فرهنگی این معذل (معزل یا معزل یا…) حل کرد نباید باشه

    فیلمو تصویر موجوده ، جرمشم معلوم. نه شاهد میخواد نه دادگاه.
    #بله_به_اعدام

  • علیرضا بانشی مهر ۱۰, ۱۳۹۹

    # امنیت داریم
    اینجا دو تا مسأله هست ، اگر همین فرد رو بگیرن محاکمه کنند از فردا بی بی سی شروع می‌کنه تند و تند گزارش که چرا محاکمه شون کردید همون چیزی که برا بقیه هم دیدیم ، مسئله دوم مسئولین بیکفایتمون هستند که مدام فقط شعار می‌دهند که مردم اگر نمیتونن به اندازه غذا خوردنشون پول در بیارن در عوض امنیت دارند ، این چه امنیتی هست که طرف خیلی راحت با قمه میاد داخل بیمارستان یا اینکه یکی دیگه هشت میلیارد دلار معادل دویست و چهل هزار میلیارد تومان اختلاس می‌کنه و آب از آب تکان نمیخوره