۱۰ سریال انیمه ترسناک برتر تاریخ تلویزیون: از Parastye تا Attack On Titan

۱۰ سریال انیمه ترسناک برتر تاریخ تلویزیون: از Parastye تا Attack On Titan

تقریباً با اطمینان می توان گفت که اگر شما این لینک را برای مطالعه باز کرده اید بدون شک از آینده روشن و پیشرفت های اخیر ژانر انیمه ترسناک مطلع هستید. برای دهه ها، علاقمندان به ژانر ترسناک شاهد فیلم های فرانچایزی در این ژانر بودند که شب ها خواب را از بسیاری از ما می گرفت اما در بازار امروز، جایی که تولیدات تلویزیونی احساس سینمایی بیشتری نسبت به گذشته ایجاد می کنند، تعداد زیادی سریال تلویزیونی ترسناک وجود دارد که می توانید ترس و وحشت تماشای آن ها را مزمزه کنید. در دنیای انیمه برای هر سلیقه ای گزینه های متعددی وجود دارد و به لطف سرویس های استریمینگی مانند نتفلیکس و  کرانچی‌رول، سریال های انیمه ترسناک متعددی وجود دارد که خشونت و وحشت موجود در آن ها باعث شده گزینه های مناسبی برای تماشا در ایام پاییزی هالووین باشند. در آستانه جشن های هالووین در سراسر جهان قصد داریم شما را با ۱۰ انیمه ترسناک برتر تاریخ تلویزیون آشنا کنیم و پیشاپیش به خاطر وحشت موجود در آن ها به شما هشدار می دهیم.

بهترین سریال های انیمه ترسناک

۱۰- Spawn: The Animated Series

در دهه ۱۹۹۰، مجموعه کتاب های کمیک بوکی Spawn که توسط تاد مک فارلن خلق شد یکی از بهترین کتاب های کمیکی تصویری بود. این مجموعه در سال ۱۹۹۲ خلق شده و داستان یک آدمکش سابق به نام ال سیمونز بود که در جریان یک ماموریت در بوتسوانا کشته می شود. در دوران حضور در جهنم، سیمونز با شیطان معامله ای می کند که به او اجازه می دهد به زمین بازگشته و همسر و فرزندش را برای آخرین بار ببیند، تنها به این شرط که به ابزار مخفی دست شیطان با لقب Hellspawn تبدیل شود. کمپانی برادران وارنر که پتانسیل موجود در این داستان را درک کرده بود سعی کرد این داستان را به یک سریال انیمه ترسناک تبدیل کند و بدین ترتیب بود که وحشت های دنیای مک فارلن در قالب ۱۸ اپیزود نیم ساعته ساخته و منتشر شد. این انیمه در نهایت در سال ۱۹۹۷ به دست شبکه HBO افتاده و تاثیری عمیق بر طرفداران ژانر انیمه ترسناک گذاشت.

بهترین سریال های انیمه ترسناک

۹- Parastye

اگر وحشت بدنی گزینه مورد علاقه شما برای یک شب ترسناک است، در کنار یک درمان جدی باید به تماشای سریال انیمه Parastye بنشینید که اکنون توسط نتفلیکس در حال پخش است. این سریال انیمه ترسناک داستان شینیچی ایزومی را روایت می کند، یک دانش آموز دبیرستانی خجالتی که دست راستش توسط یک انگل فرازمینی به نام میگی کنترل می شود. در ۲۴ اپیزود فوق العاده، مخاطب نظاره گر رابطه همزیستی جذاب بین این پسر و موجود فرازمینی است که رفته رفته با به کنترل درآمدن کامل میزبان توسط انگل همراه است. انیمه symbiotic  یک داستان بسیار هوشمندانه در مورد حمله فرازمینی ها به زمین است که تماشای آن جذاب اما درک آن دشوار است.

بهترین سریال های انیمه ترسناک

۸- Highschool Of The Dead

برخی افراد شاید از قرار دادن انیمه Highschool Of The Dead در این فهرست انتقاد کند و این حق بیان آنهاست. به تصویر کشیدن مفرط خشونت در این سریال در طی سال ها باعث بروز بحث های زیادی شده است اما این چیزی نیست که ما می خواهیم در اینجا بحثش را بکنیم. علیرغم اسم و رسم نه چندان خوبش، سریال انیمه Highschool Of The Dead نماینده خوبی برای ژانر ترسناک ژاپنی است. داستان این انیمه در دنیای دبیرستانی متفاوتی رخ می دهد که در آن شخصیت های داستان تلاش دارند بین زندگی روزمره خود و تلاش برای تکه تکه شدن توسط زامبی هایی که در خیابان ها پرسه می زنند تعادل برقرار کنند. شوربختانه دایسکوه ساتو خالق این سریال پیش از اتمام مانگایی که سریال بر اساس آن ساخته شده بود درگذشت و بدین ترتیب شاید دیگر شاهد ساخت ادامه آن نباشیم.

بهترین سریال های انیمه ترسناک

۷- Extreme Ghostbusters

سریال های انیمه بسیار کمی در تلویزیون، بدون در نظر گرفتن ژانر، وجود دارد که بتواند با سریال Extreme Ghostbusters رقابت کند. اما جدای از لحظات عجیب و غریبی که در این سریال شاهد هستیم، از جمله شیوه معرفی شخصیت هایی مانند ساماین و گروندل، کمتر کسی می تواند مخالف این موضوع باشد که این سریال به شکلی واقعی ترسناک بود. اگر چه نسخه اورجینال این سریال بیشتر فضایی کمیک داشت اما راه اندازی مجدد آن در سال ۱۹۹۷ کاملاً ترسناک بوده و داستان های ترسناک را جایگزین ماجراجویی های کودکانه کرد و شخصیت هایی آشنا که بسیار ترسناک تر از گذشته بودند. به جای شوخی در مورد عادت های غذا خوردن اسلیمر در اینجا شاهد شخصیت هایی بودیم که به نمادهای ژانر وحشت مانند چاکی اشاره داشتند.

بهترین سریال های انیمه ترسناک

۶- Deadman Wonderland

زندانی را تصور کنید که بیشتر شبیه یک پارک سرگرمی است، زندانی که در آن زندانیان به مرگ محکوم شده و یک ماده سمی به آن ها تزریق می شود اما در صورت موافقت با حضور در نمایشی که برای بازدید کنندگان یک پارک سرگرمی پخش می شود می توانند هر سه روز یکبار پادزهر موقتی آن سم را دریافت کنند. سریال انیمه ترسناک Deadman Wonderland, با یک کشتار بزرگ شروع شده و در ادامه همچنان تصویر را با رنگ خون پر می کند. زندانیان باید برای سرگرم کردن بازدید کنندگان اوج خشونت را علیه یکدیگر اجرا کنند تا بتوانند پادزهر سمی که در بدنشان تزریق شده را بدست آورند. در صورتی که زندانی نبرد را ببازد اما نمیرد، اعضای بدن او برای تحقیقات علمی بریده می شوند و اگر هم برنده شوند آرزو می کنند کاش که مرده بودند. هم مانگا و هم کلیت سریال به خاطر خشونت بالایش در برخی از کشورهای جهان ممنوع شده اند و بسیاری خشونت آن را بیش از حد دانسته اند.

بهترین سریال های انیمه ترسناک

۵- Tokyo Ghoul

اگر طرفدار ژانر وحشت هستید بدون شک نام سریال Tokyo Ghoul را شنیده و احتمالاً آن را دیده اید و برای درک این که آیا انتخاب درستی داشته اید تنها کافی است سکانس ابتدایی اپیزود اول آن را تماشا کنید. انیمه ترسناک Tokyo Ghoul در سال ۲۰۱۱ توسط سوی ایشیدا خلق شده و داستان مرد جوانی به نام کن کانکی را روایت می کند که بعد از حمله یک موجود مشهور به غول زخمی شده و زندگی اش برای همیشه تغییر می کند. حمله این موجود آدمخوار که خیابان های توکیو را در طول شب در تسخیر خود دارد باعث می شود که کانکی خود به یک غول تبدیل شود که اشتهایی سیری ناپذیر و غیرقابل سرکوب نسبت به گوشت انسان دارد. این سریال به همان اندازه که ترسناک است زیبا و جذاب نیز هست. کانکی در یک لحظه یک دانش آموز دبیرستانی معمولی و دوست داشتنی است و لحظه ای دیگر به یک قاتل سایکوپات خطرناک تبدیل می شود.

بهترین سریال های انیمه ترسناک

۴- Castlevania

این سریال در سال ۲۰۱۷ در نتفلیکس غوغایی به پا کرد و اکنون سه فصل است به هنرنمایی در ژانر انیمه ترسناک ادامه می دهد. انیمه Castlevania بر اساس یک بازی ویدیویی مشهور کونامی به نام Dracula’s Curse ساخته شده و یک دنیای فانتزی تاریک و پیچیده است در مورد یک شکارچی هیولای طرد شده به نام ترِوور که توسط ساکنان یک روستای کوچک مامور می شود با ارتشی از هیولاها که توسط کنت دراکولا هدایت می شوند مبارزه کند. این سریال در ابتدا به شکل یک فیلم تلویزیونی ساخته شد و در نهایت پس از یک دهه به نتفلیکس راه یافت. در طول این سال ها داستان Castlevania اشکال مختلفی به خود گرفت اما در نهایت به یک بلاک باستر سریالی تبدیل شد که به لطف استفاده از جلوه های بصری کلاسیک انیمه و طنز تلخی که در آن وجود داشت مورد استقبال قرار گرفت. برخلاف بسیاری از انیمه های ترسناک، Castlevania بیشتر به یک شخصیت شرور کلاسیک وابسته است که زندگی تازه ای در کالبد داستان دراکولا دمید.

بهترین سریال های انیمه ترسناک

۳- Attack On Titan

بدون شک نام این یکی را نیز شنیده اید حتی اگر طرفدار ژانر انیمه نباشید. کمتر انیمه ای در دنیای تلویزیون توانسته در تصویرسازی وحشت های واقعی جنگ بدین اندازه خوب و موثر عمل کند، به ویژه جنگ علیه دشمنی که ظاهراً نمی توان او را متوقف کرد. سریال بسیار پرطرفدار Attack On Titan البته داستان چندان پیچیده ای ندارد و شبیه فیلم Pacific Rim است به شرطی که الی روث آن را کارگردانی کرده باشد یا سریال بازی تاج و تخت در دنیای تکنولوژی. در این سریال دنیا توسط غول های عریانی به نام تایتان ها به کنترل درآمده و هیچ لذتی به اندازه خوردن معدود انسان های باقیمانده برایشان لذت بخش نیست. در این میان اندک انسان های باقیمانده در شهرهایی که دورشان با دیوارهای بسیار مستحکم محافظت شده زندگی می کنند و سعی دارند تایتان ها را دور نگه دارند. اما در جریان یک صاعقه بزرگ گروهی از هیولاها سر می رسند که این دیوارها را ویران کرده و شهرهای ایمن به بوفه ای پر از غذاهای خوشمزه برای تایتان ها تبدیل می شود. سریال یک داستان ترسناک در معنای کلاسیکش به شمار نمی آید اما جایگاهی غیرقابل انکار در ژانر انیمه ترسناک دارد.

بهترین سریال های انیمه ترسناک

۲- Death Note

به عنوان یکی از مهم ترین و محبوب ترین سریال های انیمه تمام دوران، Death Note داستان یک دانش آموز ساده به نام یاگامی را روایت می کند که با کتابی دارای قدرت های فراطبیعی مواجه می شود و این کتاب به او قدرت کشتن هر کسی در هر جای جهان می دهد تا زمانی که اسم او را در داخل آن کتاب بنویسد. Death Note در قالب یک مانگا در سال ۲۰۰۳ خلق شد و وحشت واقعی موجود در آن نه به خاطر هیولای ده فوتی بسیار قدرتمند بلکه به خاطر فسادی است که با قدرت واقعی همراه می شود. یاگامی معتقد است که با این قدرت می خواهد دنیا را از دست انسان های فاسد و جنایتکار رهایی بخشد اما این قدرت با تاثیراتی مخرب بر کسانی که برایش عزیز هستند همراه می شود.

بهترین سریال های انیمه ترسناک

۱- Another

آیا Another ترسناک ترین انیمه ترسناک تمام دوران است؟ سریال Another شبیه هیچ انیمه دیگری نیست و متفاوت از دیگر انیمه هایی که در این فهرست به آن ها اشاره کردیم. در حالی که دیگر آثار برتر ژانر انیمه ترسناک بر خونریزی و خشونت برای القای ترس موجود در خود وابسته اند، انیمه Another  مسیری بسیار سنتی و متفاوت را در پیش می گیرد و داستانی را روایت می کند که حقیقتاً ترسناک است و خوب می داند چگونه به زیر پوست مخاطب برود. البته اگر دارای سکانس های فوق العاده قتل نبود نمی توانست یک انیمه ژانر وحشت ژاپنی باشد و به همین دلیل است که بسیاری از انیمه دوستان و منتقدان این ژانر از Another به عنوان پاسخ دنیای انیمه به فرانچایز سینمایی Final Destination یاد کرده اند. اما این داستان رازآلود قتل های فرازمینی و نه خود مرگ هاست که این داستان سریالی را برای مخاطب جذاب می سازد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ انیمه تراژیک و غم انگیزی که تماشای آن ها اشکتان را در خواهد آورد [قسمت دوم]

منبع: whatculture
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۵ نظر

ورود

  • امیر مهر ۱۴, ۱۳۹۹

    توی لیست به نظرم Highschool of the Dead نه فقط ترسناک نبود، بلکه بیشتر شبیه جوک بود و هیچ احساسی درباره ترسناک بودنش برای من نبود. بیشتر شبیه به یک شبیه سازی سکسی تر و حوصله سربر برای Resident Evil بود.

  • محمدی مهر ۱۵, ۱۳۹۹

    حمله به تایتان ها دفترچه مرگ توکیو غول دقیقا با چه معیاری ترسناکنند اون وقت انیمه مثل blood c. که واقعا ترسناکه تو لیست نیست

  • علی مهر ۱۷, ۱۳۹۹

    چی میشد اگه فیلم و سریال واقعی این انیمه ها با افکت های ویژه سینمایی ساخته بشه

    • رضا اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۰

      ،،،،،علی ،،،ساخته شده چند بار از انیمه های مختلف ، حتی از دفترچه مرگ هم ساخته شده ولی اونقدر افتضاح در امد که به شخصه خودم هیچ وقت حاضر به دیدنش نشدم .

  • HM-Royal مهر ۱۷, ۱۳۹۹

    بیشتر لیست بالا ژانر روانشناختی‌ـه، اینها هم بد نیست: ( BTOOOM, Gantz ,Shiki ,Blood-C ,Elfen Lied )

  • نام مهر ۱۸, ۱۳۹۹

    Another خیلی عالی بود. حتما باید دید. Attack On Titan فصل های ابتدایی بهتر بود.

    • مهدی دی ۹, ۱۳۹۹

      آره انیمه ی دیگری (=another) خیلی قشنگ بود به جرئت میتونم بگم بهترین مانگایی بود که دیدم
      پاراسایت(=انگل) هم به نوعی برای خودش جذاب بود

      توکیو غول هم حرف نداره

    • . بهمن ۲۴, ۱۳۹۹

      با اجازت همه از جمله سایت های معتبری مثل imdb میگن اتک تو فصل سه و چهار بی نظیر عمل کرد حتی بهتر از فصل یک و دو .

    • م اسفند ۲۶, ۱۳۹۹

      اتک ان تایتان از دید اکثریت فصل به فصل در حال پیشرفت بوده و خدایی فصل سه و چهارش بهترینن
      اثلا فصل دو و سه و چهارش از منتقد های راتن تومیتوز ۱۰۰ گرفته و فصل اول (اگه اشتباه نکنم ) ۸۸

  • . بهمن ۲۴, ۱۳۹۹

    ترس انیمه کلا با ترس فیلم قابل مقایسه نیست . ولی خوب انیمه یه چیز دیگس .. این انیمه ها هم بیشتر فضاشون دارک و سنگین بود ولی بی نظیر بودن مخصوصا اتک ان تایتان

  • . بهمن ۲۸, ۱۳۹۹

    سریال های انیمه کمی هستند که بتوانند با شماره ۷ رقابت کنند . !!!!؟؟؟
    واقعا خنده دار بود .

  • واقعا لیست با حالی بود اسفند ۲۶, ۱۳۹۹

    ممنون ، لیست خیلی خوبی بود
    فقط کاش blood-c رو هم میذاشتید

  • sibekal فروردین ۴, ۱۴۰۰

    واقعا لیست مسخره ای بود. انیمه هایی که گذاشتید بعضیاشون واقعا بی کیفیتن. انیمه ای مثل دبیرستان مردگان واقعا بی خود و بی کیفیته از طرفی انیمه ای مثل اتک آن تایتان(که نوشتید یه داستان ساده داره ولی اصلا داستانش ساده نیست بلکه حقیقتا پیچیدست) با وجود فوق العاده بودنش به نظرم تو ژانر ترسناک قرار نمی گیره.

    • رضا اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۰

      دمت گرم داداش حرف دل منا زدی ، اخه یعنی چی اتک داستانه پیچیده ای نداره ، اتکا همه به رمز و راز هاش ، داستان بی نظیرش و دنیا و منطق ساختگی فوق العادش میشناسن.

  • Yappeesa اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۰

    به نظرم نمیشه گفت ترسناک دث نوت توکیو غول اتک… اینا سنین هستن شاید برا بچه ۵ ساله ترسناک باشه آدم خواری ولی خب من که حال میکنم دلم میخاد جا اونا باشم در کل ترسناک نیست خشنه و بعضیاش چندش آور که منم عاشقشونم بیشترشونو دیدم…