اشک های کیم جونگ اون؛ رهبر کره شمالی از مردم خود عذرخواهی کرد + ویدئو

اشک های کیم جونگ اون؛ رهبر کره شمالی از مردم خود عذرخواهی  کرد + ویدئو

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در اقدامی بی سابقه با چشمانی اشکبار به خاطر ناتوانی در اداره ی امور کشورش عذرخواهی کرد. او گفت نتوانسته آنطور که باید «مردم کشور خود را از مشکلات زندگی شان برهاند».

رهبر حکومت خودکامه ی کره شمالی این اظهارات را در جریان یک رژه ی نظامی عظیم داشت که ابتدای این هفته در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روی کار آمدن حزب کارگر در این کشور برگزار شد.

کیم جونگ اون در این سخنرانی گفت: «مردم ما اعتمادی به بلندای آسمان و به عمق دریا به من داشته اند، اما من نتوانسته ام همیشه رضایت آن ها را برآورده کنم. واقعاً به خاطر این مسأله متأسفم.»

کیم جونگ اون همچنین با اشاره به پدربزرگ و پدرش، رهبران مستبد پیشین کره شمالی گفت: «با اینکه مسئولیت خطیر هدایت این کشور به من سپرده شده، کشوری که به لطف اعتماد همه ی مردمش از آرمان های یاران بزرگ، کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل حفظ و حراست می کند، اما تلاش ها و خلوص نیت من برای رهایی مردم مان از مشکلات زندگی شان کافی نبوده است.»

در میانه ی این سخنرانی کیم جونگ اون عینک خود را برمی دارد تا اشک هایش را پاک کند، حرکتی که تحلیل گران آن را نشانه ای حاکی از فشار فزاینده ای می دانند که رهبر کره شمالی به دلیل چالش های پیش روی کشورش تحت آن قرار دارد.

کیم جونگ اون خود شیوع کرونا، تحریم ها و بلایای طبیعی را «سه مشکل» پیش روی کره شمالی در حال حاضر عنوان کرد.

هونگ مین، رئیس بخش جدایی کره شمالی در مؤسسه کره ای اتحاد ملی درباره ی سخنرانی اخیر کیم جونگ اون می گوید: «بسیار مهم است که ببینیم او چرا در چنین موقعیتی به گریه افتاده است.»

«در پس این پیام می شود حس کرد که کیم فشار زیادی روی رهبری خود احساس می کند. در این سخنرانی او در عبارت هایی استفاده می کند مثل “چالش های عظیم”، “آزمون های بی شمار” و “بلایای بی سابقه در تاریخ”. این نشان می دهد که او در اداره ی کشورش با مشکلات واقعاً زیادی رو به رو است و به خاطر نگرانی هایی که درمورد ناراحتی مردم از این مشکلات یا تأثیر آن ها بر مردم وجود دارد احساس فشار می کند.»

هونگ همچنین می گوید سخنرانی کیم جونگ اون نشان می دهد که او در مورد دوام حکومتش «بسیار نگران» است.

در رژه ی شبانه ای ارتش کره شمالی انواع مختلفی از سلاح به نمایش درآمد، از جمله اسلحه ای که به نظر می رسید یک موشک بالستیک قاره پیما، بزرگ تر از تمامی موشک های دیگر کره شمالی از همین نوع باشد.

در این رژه همچنین اسلحه ای به نمایش گذاشته شد که احتمالاً نسخه ی به روز شده ای از یک موشک با قابلیت شلیک از زیردریایی بود.

گرچه برخی کارشناسان می گویند اسلحه های به نمایش درآمده در این رژه احتمالاً ماکت موشک های در دست ساخت کره شمالی بودند، اما نمایش این اسلحه ها احتمالاً حکایت از آن دارد که کره شمالی کماکان در حال ارتقاء قدرت تسلیحاتی خود است.

بیشتر بخوانید:

کرونا در کره شمالی؛ تصاویری جدید و دیدنی از حال و هوای کشور کره شمالی در دوران کرونا

واکنش رهبر کره شمالی به خبر ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا

رهبر کره شمالی به خاطر کشتن شهروند کره جنوبی عذرخواهی کرد

حقایقی جالب و خواندنی درباره همسر رهبر کره شمالی

رمزگشایی از استایل رهبر کره شمالی؛ لباس‌های «کیم جونگ اون» حرف‌های زیادی برای گفتن دارند

حکومت کره شمالی چگونه از تکنولوژی برای نگهداشتن مردم در جهل و تاریکی بهره می‌برد؟

«بریگاد شادی»؛ زنانی که خواسته های جنسی رهبران کره شمالی را برآورده می کنند

قدرتمندترین زن کره شمالی کیست؟ با خواهر مرموز و پر نفوذ رهبر کره شمالی آشنا شوید

انتشار عکس هایی نادر از دوران کودکی رهبر کره شمالی و شایعاتی در مورد مادرش

وارثان تاج و تخت «کیم جونگ اون»؛ در مورد سه فرزند رهبر کره شمالی چه می‌دانیم؟

تصاویر تماشایی و دیده نشده از هتل های مجلل کره شمالی

حقایقی جالب درباره کودکان کشور کره شمالی و دنیای ویژه آن‎ها

منبع: independent
۳ نظر

ورود

  • m مهر ۲۲, ۱۳۹۹

    یه طرفه به قاضی نریم از کجا میدونین این شک ها نشانه ضعف است نه نشانه مسئولیت پذیری

  • آنتی رضا ستوده مهر ۲۳, ۱۳۹۹

    اشک تمساح?

  • احمد شهریور ۸, ۱۴۰۲

    یاد گریه صدام در روز تثبیت حزب بعث افتادم اون روز مخالفان به اعدام محکوم شدند و صدام مثلا از ناچاری اعدام آنها شروع به گریه کرد.