داستان «سپید»: با عرضه اولیه سپید ماکیان آشنا شویم

داستان «سپید»: با عرضه اولیه سپید ماکیان آشنا شویم

عرضه اولیه سپید ماکیان در پاییز ۹۹ انجام می شود. قیمت عرضه اولیه سپید ماکیان ، تعداد سهام قابل عرضه در عرضه اولیه سپید ماکیان و نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در بوک بیلدینگ سپید ماکیان در اطلاعیه بورس بزودی اعلام می شود. شرکت سپید ماکیان در بازار دوم بورس درج نماد شده است. ۱ میلیارد و ۵ میلیون قطعه سهم است و EPS سپید ۱۷۸۵ و P/E آن را ۰.۵۶ اعلام کرده اند.

عرضه اولیه سپید ماکیان احتمالا مثل عرضه اولیه ستاره خلیج فارس از عرضه اولیه های پاییز امسال است. سپید ماکیان در گروه زراعت و خدمات وابسته، هم گروهی های خوبی چون زبینا و زکوثر و زقیام و تلیسه و زشریف و زمگسا دارد که گزینه های خوبی برای پرتفو بلند مدتی ها محسوب می شود.

شرکت سپید ماکیان یک شرکت زنجیره ای است که در صنعت طیور ایران فعالیت دارد. گران شدن نهاده های دامی در نیمه دوم سال ۹۹ سبب شده تا محصولات مرغ و تخم مرغ و غیره با افزایش محسوس همراه شود که همین عامل می تواند موجب شناسایی سودهای خوبی در سال اینده برای تولید کنندگان صنعت طیور شود.

تابلو معاملاتی سپید در بازار دوم بورس

البته افزایش مواد اولیه، حاشیه های سود این شرکت ها را نیز کاهش می دهد. شرکت سپید ماکیان یکی از شرکت های گروه سپید ماکیان است که در سال ۱۳۵۹ در استان گیلان تاسیس شد. برای اطلاع از برنامه های فعلی و آینده شرکت سپید ماکیان به سایت شرکت سپید ماکیان به نشانی sepidmakian.com رجوع کنید.

مرغ سمین، مرغ بدون آنتی بیوتیک زیرک و مرغ منجمد از جمله محصولات شرکت سپید است. مزارع مرغ مادر شرکت سپید ظرفیت نیم میلیون قطعه مرغ دارد. کارخانه جوجه کشی سپید نیز ظرفیت ۹۰۰ میلیون قطعه جوجه دارد.

طبق صورت های مالی شرکت سپید ماکیان (با نماد سپید) که ۲۲ مهر ۹۹ منتشر شد و مربوط به صورت های مالی میان دوره ای تلفیقی دوره شش ماهه منتهی به ۲۹ اسفند سال ۹۸ بود، شاهد افزایش ۷۷ درصدی درآمد های عملیاتی شش ماهه ۹۸ سپید در مقایسه با مدت مشابه سال قبلش هستیم.

هم چنین سود ناخالص ۶ ماهه ۹۸ سپید بیش از ۲۶۴ درصد به نسبت مدت مشابه سال قبل افزایش یابت. هم چنین شاهد افزایش ۴۴۶ درصد سود عملیاتی ۶ ماهه سال ۹۸ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل در این شرکت تازه وارد در بورس هستیم. دارایی های سپید در گزارش شش ماهه ۹۸ که مهر ۹۹ منتشر شد، ۱۵ درصد افزایش یافته است.

 

 

 

عرضه اولیه سپید ماکیان
تصویر ایندکس سایت شرکت سپید ماکیان که مشتاقان شرکت در عرضه اولیه سپید ماکیان حتما اطلاعات درگاه را مطالعه کنند

آدرس، تلفن و سایت شرکت سپید ماکیان

  • آدرس شرکت سپید ماکیان : گیلان، رشت، پیر بازار کفترود.
  • تلفن شرکت سپید ماکیان: ۰۱۳۳۳۷۱۲۷۵۳
  • فکس شرکت سپید ماکیان: ۰۱۳۳۳۷۱۲۷۵۱
  • آدرس امور سهامداران شرکت سپید ماکیان: تهران. یادگار امام شمالی. بعد از فرخزاد. خروجی ایثارگران شمالی. بلوار ایثارگران
  • تلفن امور سهامداران سپید: ۰۲۱۲۲۳۷۰۴۰۶

اگر خواستار شرکت در عرضه اولیه سپید ماکیان هستید سعی کنید سهامداری بلند مدت را در نظر داشته باشید. این شرکت ظرفیت های تولیدی و صادراتی خوبی دارد و می تواند پس از جنجال های ا صلاح شاخص کل بورس در نیمه دوم سال ۹۹، روند صعودی خوبی را از سال ۱۴۰۰ شمسی آغاز کند.

شاخص کل بورس ایران همچنان تکنیکالی، توانایی رسیدن به ۸ میلیون واحد تا بهار سال ۱۴۰۱ شمسی را دارد. لذا سهامداری با پول مازاد با دید بلند مدتی را در نظر داشته باشید. گروه دارویی و صنایع غذایی از جمله صنایع پیشرو در بورس سال آینده است که می تواند سود خوبی را برای سهامدرانش به ارمغان آورد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۵ نظر

ورود

  • وحید رضوی مهر ۲۵, ۱۳۹۹

    سلام علی آقا کم پیدا شدین کمتر درباره بورس خبر میزارین

    • علی زمانی مهر ۲۵, ۱۳۹۹

      قربان شما
      جفتک های دولت تمام شود و اصلاح شاخص تمام شود، تحلیل های جدید میزاریم

      • Hasan مهر ۳۰, ۱۳۹۹

        جناب اقای زمانی سلام
        خسته نباشید…عرضه اولیه ها رسیدن به ۷درصد و۲۰درصد و۱۰درصد…بگذریم…

        به نظرت جفتک های دولت کی تموم میشه؟؟؟توراخدا نگوانتخابات آمریکا که عمه من هم اینو پیشبینی میدونه…کارشناسی بگو کی جفتک دولت تموم میشه؟؟؟؟

        • علی زمانی مهر ۳۰, ۱۳۹۹

          جفتک های دولت تمام شدنی است. این عرضه های مصنوعی و صف های فروش ۹۹ درصد بازار، غیر منطقی و غیر واقعی است. بیشتر احساسی است تا منطق بازار. لذا صبور هستیم تا این وضعیت بلبشو مثل ۷ بار دیگر تمام بشه. ما با پول مازاد سهام آس در قیمت آس خریدیم وتا TARGET سهامدار می مانیم. حال جفتک دولت ادامه دار باشد یا خیر توفیری به حال ما ندارد. به حال شما هم نداشته باشه.

  • محمدرضا آبان ۳, ۱۳۹۹

    سلام آقای زمانی سوم آبان ۹۹ و باز هم بورس سراسر قرمز ? ، برای دلگرمی ما هم شده مطالبی بزارید و میشه ایمیل شمارو برای مواقع ضروری داشته باشیم .